En kunde har sendt et smykke retur der tydeligvis er brugt så det ikke kan videresælges da jeg ikke sælger brugte smykker.
Jeg har sendt billede af smykket til kunden samme med et nyt hvor der tydeligt kan ses det er meget ridset og der står i mine handelsbetingelser at der ikke tages brugte varer retur for værdiforringelsen er dermed 100% og lig med 0kr.
Har forsøgt at sende det brugte smykke tilbage til kunden, men han nægter modtagelsen - og påstår at det blot er et andet smykke vi har taget billede af, og påstår dermed at vi bare vil snyde ham.
Ja, det har du ret i, og det er normalt også det jeg gør, men lige denne situation er mig lidt for meget - da han påstår jeg snyder med foto og bare tager billede af andet - og jeg ved han 100% godt er klar over jeg egentlig har ret - men heldigvis er det meget få som er som sådan.
Hvad med at give kunden et symbols beløb retur, f.eks 10-20% af prisen. Herefter henviser du til lovgivningen angående returnering af brugte varer.
Så er det kundens ansvar at dokumentere, at smykket ville kunne sælges til en højere pris, såfremt han tager sagen videre til myndighederne, hvilket jeg tvivler på, at han gør. Risikoen er dog, at han begynder at øffe løs online...
Så er værdien minimal, bør du overveje, om det ikke er billigst bare at refundere beløbet og komme videre...