Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejnings APS, hvor 2 af 3 ejere er RKI registrede

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan dette lade sig gøre:

Fakta:

Jeg ejer et hus som jeg i dag udlejer. Lejerene er begge registreret i RKI (Tvang for 7 år siden), og gift! De er jævnligt i fogedretten og har gæld ud over realkreditten. 

Findes der en måde hvorpå vi kan stifte et selskab, således at de kan overtage dette hus (og gælden som er i mit navn) hvis jeg dør i morgen (Jeg er ikke ung længere), UDEN at det bliver taget fra dem i fogedretten.?

Tanken er at når huset om ca. 5 år er betalt af, så vil huslejen kunne gøres til en indtægt for selskabet og derved kunne jeg trække mig ud af firmaet og de nuværende lejere bliver ejere via deres selskab og betaler så reelt husleje til sig selv, men måske bruger denne som afbetaling på deres gæld eller lign..

Ved et defineret ejerforhold i APS, kan 2/3 tvinges til at sælge når flere er ejere? Og hvad sker der den dag jeg dør?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:

Kan dette lade sig gøre:

Fakta:

Jeg ejer et hus som jeg i dag udlejer. Lejerene er begge registreret i RKI (Tvang for 7 år siden), og gift! De er jævnligt i fogedretten og har gæld ud over realkreditten. 

Findes der en måde hvorpå vi kan stifte et selskab, således at de kan overtage dette hus (og gælden som er i mit navn) hvis jeg dør i morgen (Jeg er ikke ung længere), UDEN at det bliver taget fra dem i fogedretten.?

Tanken er at når huset om ca. 5 år er betalt af, så vil huslejen kunne gøres til en indtægt for selskabet og derved kunne jeg trække mig ud af firmaet og de nuværende lejere bliver ejere via deres selskab og betaler så reelt husleje til sig selv, men måske bruger denne som afbetaling på deres gæld eller lign..

Ved et defineret ejerforhold i APS, kan 2/3 tvinges til at sælge når flere er ejere? Og hvad sker der den dag jeg dør?

 

Umiddelbart kan du ikke beskytte disse mod kreditorerne ved at lægge huset over i et ApS. Herudover er der et skattemæssigt forhold der skal tages højde for, såfremt der ligger et gaveelement inde i overdragelsen.

Nu ved jeg ikke om der er friværdi i huset. Umiddelbart kunne det tyde herpå hvis huset kan være gældfrit om 5 år. Hvis du ønsker at hjælpe dem, bør I sammen overveje at tage fat i nogen rådgivning for at få et samlet overblik over situationen, herunder om der findes en løsningsmulighed med din hjælp (hvilket jeg læser er et ønske).

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:

Kan dette lade sig gøre:

Fakta:

Jeg ejer et hus som jeg i dag udlejer. Lejerene er begge registreret i RKI (Tvang for 7 år siden), og gift! De er jævnligt i fogedretten og har gæld ud over realkreditten. 

Findes der en måde hvorpå vi kan stifte et selskab, således at de kan overtage dette hus (og gælden som er i mit navn) hvis jeg dør i morgen (Jeg er ikke ung længere), UDEN at det bliver taget fra dem i fogedretten.?

Tanken er at når huset om ca. 5 år er betalt af, så vil huslejen kunne gøres til en indtægt for selskabet og derved kunne jeg trække mig ud af firmaet og de nuværende lejere bliver ejere via deres selskab og betaler så reelt husleje til sig selv, men måske bruger denne som afbetaling på deres gæld eller lign..

Ved et defineret ejerforhold i APS, kan 2/3 tvinges til at sælge når flere er ejere? Og hvad sker der den dag jeg dør?

Det lyder meget op ad bakke.

Først og fremmest, så skal de to lejere kunne fremskaffe kapital til ApS, hvilket må være svært når de jævnligt skal i fogedretten og bekræfte de ikke har nogen penge. De kunne self stifte et IVS, det kræver jo knap så mange kontanter. Men uanset hvilket selskab de måtte stifte, så kan anparterne tages fra dem da de jo netop ikke må eje noget af værdi (som ikke er tvangsbeneficier, hvilket en kapitalandel næppe er). Endvidere, hvis der er friværdi i huset og de får andel i den friværdi har du jo givet dem en gave, udover skatten af gaver vil de jo lige pludselig have noget af værdi; tak! sagde tidligere kreditorer ;)

Dernæst så skal selve huset jo flyttes/ejerskifte fra dig personligt til et selskab. Det giver udfordring i forhold til dine panthavere, de skal jo lokkes med på ideen. Og prøv at se det fra deres synspunkt, hvorfor skulle de acceptere at gældsposten flyttes over i et selskab med mindre du stadig kautionerer for lånet.

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anparterne tages fra dem?? Således at jeg tvinges til at købe disse eller sælge huset?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Agora_Live:

Kan anparterne tages fra dem??

Hvis man skylder penge og har noget af værdi så skal det realiseres!

 

Prøv at se din forslag fra den anden side af bordet? Du har penge til gode hos 2 skyldnere også får de lige pludselig et hus foræret (og dermed en formue) som du ikke kan få del i!

Agora_Live:

sælge huset?

Hvis det ligger i et selskab har du jo allerede solgt det! I øvrigt er du ikke tvunget til at købe anparterne, de kan i princippet sælges til hvem som helst. Alternativ kan huset ryge på tvang også likvideres selskabet efterfølgende og provenu udbetales til dine lejeres kreditorer.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle du sammen med en advokat tænke i testamente, langtids lejekontrakt og/eller forkøbsret. Måske kunne en 4. overtage huset? Jeg synes, at det er afgørende, hvorvidt dine lejere ønsker/forventer at blive gældfri. Måske kan der indgås aftale med kreditorerne allerede nu? Med eller uden din hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ud over at anparterne jo kan tages i pant så er der vel også et problem i, at de to som ejere af ApS bebor huset og dermed skattemæssigt sættes meget hårdt i skat når selskabet stiller boligen til rådighed for dem som ejere

Gør i alle fald intet uden at have betalt en revisor for helt konkrete råd, hvis du efter denne tråd stadigt vil forfølge ideen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)