Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide - ønsker en masse konstruktiv feedback

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle i glade mennekser derude.

 

Jeg har en ide.... som alle andre ....

 

Intro: Jeg har ikke startet noget op før, og ønsker derfor at denne ide, skal tænkes godt igennem, og arbejders hårdt på. Jeg har ved siden af et fuldtidsarbejde, som IT ansvarlig.

Vision: Jeg ønsker at starte småt, og blive stor ( det siger alle nok) - MEN det jeg mener jeg ønsker ikke at kaste hovedløs ind i min ide med 500.000 kr. bare sådan lige. Jeg vil gerne have man starter småt og tester af med en masse pilot osv. og ser marked an.

Nysgerrige .....?? nu kommer ideen i korte træk.

 

Ideen: Jeg vil lave en app så man kan bestille sine indkøbsvare og hente ens madvare direkte pakket hos den nærmeste kæde.

 

Det jeg har brug for er hjælp til at starte dette, hvad vil det kræve at få lukket en aftale med en butiks kæde, hvilken kæde vil i anbefale, hvad synes i om ideen, osv osv

((((((((((Her skal alle i skønne Aminoer jo nu komme med feedback, spørgsmål, osv.))))))))))

Så tænker flere sikker .. NEMLIG.COM -- jaa og der er sikker allerede noget lign min ide, men igen der findes altså også miliarder af dating sites og alligevel fik en mand skaberen af pof.com succes med at gøre det gratis!!! - så jeg har ikke behov for at få feedback om ideen er allerede online, for det ved jeg min ikke er :)

 

Så stil spørgsmål for mere uddybende beskrivelse, jeg er ikke en lukket bog så hvis du vil stjæle ideen ja så good luck, jeg ved min altid bliver en tand bedre :P

 

/glæder mig til at høre fra jer.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får alle mine dagligvarer leveret, men det sker indimellem at jeg bruger en service, som pakker varer og står klar udenfor butikken med varer til mig, som de lige smider om bagi bilen når jeg holder ind foran butikken.

Servicen hedder Curbside (US), og fungere som en app. Måske du kan få noget inspiration ved at se på den app. Man betaler via app'en og spilder ikke tid med at skulle ind i butikken. Det ser jeg som en stor fordel.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

WAUW tusind tak :)

Det er præcis det jeg synes er det smarte som enlige eller trav forretnings mand eller bare en ung doven gut så kan man bestille, hente og ikke stå i kedelig kø med ens unger der bare vil hjem osv.

Tusind tak for dit hurtige svar og er glad for ideen allerede fungere i US :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det fungerer ganske udemærket, og Curbside findes også udenfor storcentre og lign. De kendes på deres pavilioner, hvor de står klar med varer til den aftalte tid.

 

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ved du om der vil være nogen problemer for mig at starte op i DK - samme koncept osv?

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke forestille mig at man på nogen måde kan beskytte konceptet. Man kan jo ikke patentere app'en og det at man bringer varer ud til biler etc. Så længe man ikke bruger deres navn, logo, etc. kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen for det. 

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere har også skrevet til mig med klart positivt feedback, så jeg må vel bare i gang med at finde et godt navn og image ... :)

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må meget gerne skrive hvordan du som bruger føler ideen kunne være bedre for dig osv :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

grap2ndgo:
Du må meget gerne skrive hvordan du som bruger føler ideen kunne være bedre for dig osv :)

Den største ulempe jeg har oplevet ved Curbside er, at jeg ikke kan angive et tidspunkt hvor jeg vil hente varen. Når jeg laver en bestilling, fortæller app'en mig hvornår jeg kan hente den. Jeg vil nok hellere selv angive et tidspunkt. Jeg smed for sjov en varer i kurven fra det lokale storcenter's LEGO forretning, og der står at det er klar om 2 timer. Det er jo fint nok når det er legetøj, det betyder jo ikke noget om jeg kommer flere timer senere.

Havde det været fødevarer ville det jo have været rart hvis jeg kunne angive et tidspunkt, eks. et 15-30 min. interval. Problemet med at Curbside bestemmer hvornår det er klar, er, at jeg måske ikke kan være på stedet nå de er klar. Og jeg kan heller ikke sidde og planlægge en afhentning og lægge det i systemet eks. om formiddagen, og så hente det om eftermiddagen, hvis det er varer der ikke kan lide at stå ude i 30-40 graders varme.

Det er også grunden til at jeg sjældent bruger servicen. Havde jeg haft mulighed for at vælge et afhentningstidsrum +/- 10-15 min. ville det være perfekt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

God ide - det kan helt sikkert godt lade sig gøre.

Jeg har dog et par ting, hvor jeg undrer mig. Skal den kæde, der pakker varerne, selv pakke dem? Fordi det kan hurtigt blive dyrt i timeløn for en arbejdsgiver. Hvordan vil du overkomme dette? Ydermere - hvordan vil forretningsmodellen ud? Skal det være helt gratis, eller vil du tage en procentdel af salget?

Mht. Nemig,com - de leverer til døren, gør de ikke? Der er jo alligevel forskel på, om man får varerne leveret, eller om man selv skal hente dem. 

Held og lykke. :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)