Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt varer, men sælger solgt til anden part.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en virksomhed, hvor jeg handler med dansk design, hvilket betyder, jeg tit køber brugte møbler af private personer. 

I går købte jeg 8 stole på Den Blå Avis. Jeg ringede til personen/sælgeren og sagde, at jeg gerne ville købe dem og overføre pengene med det sammen, fordi jeg ville hente dem i næste uge. Personen/sælgeren sagde, at det var i orden, hvorefter sælger sendte en besked med kontonr og reg. Herefter overførte jeg og sendte en besked til hende, hvor jeg skrev, at jeg havde foretaget en bankoverførsel, og at pengene gerne skulle komme i morgen. 

Senere på aftenen skrev hun, at der var en anden køber, som ville give mere for dem, hvor hun så spurgte, om jeg var villig give mere. Her svarede jeg : "Nej desværre, men jeg har jo overført og betalt?"

så hørte jeg ikke mere fra hende. Jeg skrev så til hende i dag kl 1200, fordi jeg ville vide hvornår afhentning passede. Så svarede hun, at hun havde solgt dem til en anden køber, da pengene ikke var gået ind. 

Hvordan står jeg i denne situation? 

Så vidt jeg ved, så skal hun finde nogle tilsvarende stole til mig ifølge købeloven? eller er det forkert? 


MVH

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage kontakt til min bank, og hvis ønsket, fremvise dem korrespondancen som bevis, og anmode om at betalingen blev trukket tilbage igen.

Når det er salg mellem privat (som jeg forstår det) og privat, så ved jeg faktisk ikke om købeloven fungerer på den måde, så det skal jeg lade endnu uvist stå hen.

 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra at det er en privat du har forsøgt at handle med.

Gælder købeloven når det er private der handler via DBA?

Du kan vel (?) trække din betaling retur via banken.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

# 3 Det er en privat person, som jeg køber af.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

-# 2 Det er en privat person, som jeg køber af. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Købeloven gælder ikke og selv hvis den gjorde ville du skulle bruge evigheder på at få ret. Få dine penge retur og kom videre.

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbaro
Det bare utroligt, at man kan slippe afsted med det, uden jeg kan gøre noget? 

Fra Farum
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Købeloven gælder også mellem to privatpersoner, dog ikke reglerne om forbrugerkøb.
- Men når det så er sagt, så vil det sandsynligvis være for besværligt at gøre noget ud af det. Få pengene tilbage og find nogle nye stole :-)

Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar alle sammen!


Det er dog frustrerende, at jeg ikke kan gøre noget ved det.

Vh

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Genbrugsman:
Mange tak for svar alle sammen!


Det er dog frustrerende, at jeg ikke kan gøre noget ved det.

Vh

Enig med de andre, der har skrevet i tråden, at det ikke er værd at bruge mere tid på.

Dem der skriver at du kan henvende dig i din bank og få tilbageført pengene tager fejl. Det er ikke en mulighed. Du skal have vedkommende til at tilbageføre pengene til dig.

Hvis du VIL  gøre noget ved det er det muligt at sagsøge vedkommende for tab du måtte have lidt ved ikke at have fået stolene som aftalt. Det kræver du kan bevise, at der er indgået en aftale, hvilket jeg vil mene at annoncen + beskeden med kontonummer + kontooverførslen vil være tilstrækkelig til.

Om det er lønsomt i forhold til hvad du ellers kunne have brugt din tid til er tvivlsomt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)