Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af slush ice maskiner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har gået med tanken om at åbne en slush ice udlejnings firma. Men området er lidt ukendt for mig. Jeg ville hører om nogen har erfaring med dette? 

- Er det en god forretning? 

- Konkurrencen på markedet? 

- udgifter?

- indtægt 

 Venligst David 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig søgning på google siger der er stor konkurrence.

Hver maskine ser ud til at koste 10000+, er måske billigere i Kina.

Du får vel 500kr for leje i en weekend.

Er det en god forretning, jeg tror ikke det er fantastisk...skal det være en økonomisk god ide for brugeren og en slush ice koster 2kr og han har 500 i leje så vil det koste 700 kr. at levere 100 sodavandsis. ved 200 is kommer du ned på 4,50 kr. per styk - samme pris som en flødeis med chokolade i et supermarked.

Jeg kan da godt se det er lidt festligt men besværligt og der skal leveres mange, dvs. jeg antager det mest er større klub arrangementer og kræmmermarkeder ect der er kunder.  I bedste fald får du en god forrentning af din kapital, men skal bruge en time hver weekend på rengøring efter brug. Tror ikke du vil få en reel indkomst.

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hurtige svar.. Nej, det er ikke en god forretning!

Hvorfor? - Fordi konkurrencen er for stor, arbejdet for meget og indtægten for lille!

Når det er sagt, så lad mig uddybe :)
For det første er konkurrencen efterhånden rigtig stor, da en hver kiosk, sports forening eller ligende har en maskine selv, og netop da de er dyre i indkøb, så lejer de dem ud for et godt ord, hvad end de har lov eller ej.

Og netop det med at have lov, så glemmer mange, at der er tale om fødevare, hvilket kræver forskellige restsektioner, egen kontrol og ikke mindst rengøring. Og rengøringen skal du selv stå for, for at være sikker på at denne lever op til næste udlejning.. Det er altså ikke nok at kunden gør den ren, du skal over den og desinficere den, inden næste udlejning.

Og pga. alle har maskiner er prisen presset helt i bund, så der skal virkelig lejes meget ud, for at der er forretning i det.. Derfor har de fleste der i dag lejer slush-ice ud, andre alternativer, som fx. hoppeborge, sumodragter eller ligende, i håb om at tjene lidt på gyngerne, hvad de taber på karrusellerne :)

Og endelig, så hold dig fra Kinesiske maskiner, hvis du vil udleje dem.. Det er alt for bøvlet ift. service og reservedele og kvaliteten, hvis maskinerne skal køre udlejning weekend efter weekend, skal være i orden.. Har personligt gode erfaring med Kasper&Co's maskiner, men prisen er også i den højde ende.

Blot mit indspark :)
God fredag. 

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Bizzi.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Jeg har ikke styr på forretnings modellen, men jeg har før haft SEO kunder som var udlejer af både softice maskiner og slush ice maskiner.

Der er mellem konkurrence på ordene - både SEO & Adwords. Vores kunde ligger side ét på "lej slush ice maskine", "slush ice maskine leje" og "lej soft ice maskine" (ca 1000 månedlige søgningeR) så det kan sagtens lade sig gøre. Forvent klikpriser til Google på mellem 9 og 12 kr.

Med venlig hilsen

Kristoffer

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Læs mere om på Tempest.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:

Det hurtige svar.. Nej, det er ikke en god forretning!

Hvorfor? - Fordi konkurrencen er for stor, arbejdet for meget og indtægten for lille!

Jeg er enig.

Jeg tænker også, at en slushicemaskine ikke er så hjerneblødende dyr længere, så derfor køber nogle, ikke mange, men nogle køber også sin egen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)