Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg skat af min løn (der ikke går igennem DanLøn)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Jeg har for nyligt solgt min virksomhed, og firmaet, der købte min virksomhed, ville gerne have, at jeg blev og fortsatte min arbejde - så mit gamle firma arbejder for de nye ejere. Hver måned modtager den nye ejer derfor en faktura fra mig lydende på x-antal kroner inklusiv moms. Intet af dette går igennem DanLøn.

Jeg er derfor meget i tvivl om, hvordan jeg får betalt skat korrekt? Jeg er en hat til skatteregler, og jeg vil være sikker på, at jeg ikke pludselig får et smæk bagi af skattefar. Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

i virkeligheden skulle de da have ansat dig  som ganske almindelige lønmodtager - Det ville også være langt sikrest for dem for hvis du i virkeligheden ER lønmodtager for dem - så hænger de på din skat, hvis du ikke betaler den

I enkeltmandsvirksomheden er din løn så bare din indtægt og du angiver overskud i udvidet selvangivelse

De vil være fri for feriepenge osv - og synes derfor det er smart, men de har en risiko og du en administration og skal være forsigtig med fradrag for visse ting, da også der - kan skat mene det burde være lønmodtager arbejde og ligningsmæssige fradrag

Smækket du får er jo bare skat af din indtægt -. ca 42%

Det er ikke en fritvalgs sag - det er arbejdets karakter som afgør det - men i alle fald, bare alm regnskab i enkeltmands - evt transport til arbejde IKKE køre penge skattefrie men befordrings hvis det har karakter af lønmodtager arbejde osv

god vind med det - det fungerer forhåbentlig uden problem - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)