Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftalebrud om salg af virksomhed dagen før overdragelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold nu op, jeg er vred og rystet. 

Jeg skulle overtage virksomhed 1. juli og have alt overdraget i morgen, 30. juni.

Vi har en 7 siders skriftlig kontrakt underskrevet 4. maj.

Jeg har kæmpet, kæmpet, for at skaffe finansiering. Det er lykkes, men koster mig 400.000kr i kurstab. Virksomheden er 12 mio værd.

Har gjort mig klar til at møde personale, 10 stk, lavet budgetter, klargjort hjemmeside.

Haft advokat og revisor på.

Kl 15 idag siger han at alt er ok og vi kan mødes i morgen efter lukketid og overdrage og underskrive diverse.

Kl 21:30 skriver hans advokat at aftalen er "frafaldet". 

Kan man "frafalde" en skriftlig aftale uden videre?  

Jeg skal tale med min advokat i morgen, men jeg vil være lykkelig for ethvert bud, råd, erfaring I måtte have, HURTIGT.

Jeg har faktisk sagt mit job op for at køre den virksomhed. Føler mig snydt så det sjasker.

vh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man kan jo ikke løbe fra det i har underskrevet 4. maj - men hvad det så omfatter og hvad det I skulle mødes om i morgen omfatter står jo ikke klart. 
Lidt mærkeligt, at hans advokat ikke beskriver hvorfor den er frafaldet - men det får du jo givet afklaret via din egen advokat - som jeg absolut vil råde til at bruge og ikke selv skrive noget til hans advokat eller sælger

Ud fra det du beskriver, må der være sket noget vældig dramatisk for at du bare får en sådan besked fra hans advokat - og HVIS kontrakten var så klar 4/5 at du SKULLE overtage - så vil du jo kunne søge erstatning men risikoen er, at den hændelse der ligger bag - kan betyde at sælger ikke rigtigt har mange penge at byde ind med som erstatning

god vind med det - stol på din advokat og giv ham beviser for aftalen (som han forhåbentlig kender fordi han har været involveret i det hele) + at du har klare tab ved bruddet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Jo min advokat var med til det 6 timers møde vi havde. Tillige ejers revisor og advokat.

Vi forhandlede om pris og vilkår, blev enige og underskrev.

Jeg fik 4 uger til at opnå tilsagn om finansiering, ellers kunne handlen stoppe.

Jeg fik finansiering på plads og meddelte dette via advokat.

Alle har vidst alt. Men i sidste sekund fortryder han handlen. 

Jeg kommer til at gå glip af den indtægt. Jeg har sagt op, og har brugt penge og tid.

Men jeg indrømmer at der ikke blev tilføjet et punkt for konsekvens ved ophævelse, men det punkt vil han jo så også bare løbe fra.

Åh altså, skal jeg så til at føre og betale for retsag, advokat mv.

Hvis der var en lignende sag jeg kunne henvise til og så i det mindste få dækket mit tab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde været fint nok med konsekvens ved ophævelse, men omvendt-  hvis man har indgået en aftale - og du har overholdt din del og skaffet den finansiering som aftalen må have specificeret inden for tiden - og aftalen ikke har andre krav eller undtagelser, så vil den der bryder jo altid være ansvarligt for de tab som den anden part kan påvise. Man kunne have aftalt noget ud over de omkostninger, men selve de omkostinger/det tab der kan påvises, ved et brud som ikke retsligt kan begrundes i aftalen, vil man som udgangspunkt have erstatningskrav om - men det kan din advokat fortælle dig meget mere om - det vil helt og aldeles afhænge af at kunne påvise der var en fast aftale og at du så har overholdt alt du skulle til tiden

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du har misligeholdt en af betingelserne, så kan sælger ikke bare løbe fra aftalen her i sidste sekund, og såfremt vedkommende gør dette, skal han/hun dække de tab, som du har haft. Her står du heldigvis godt, da modparten jo har et firma, som må have en vis værdi, såfremt du tager et kurstab på 400.000 kr. Så sælger har værdien, såfremt aftalen er brudt uden grund...

Men jeg vil anbefale, at du tager det med din advokat, evt får specificeret, hvad der helt præcis er årsagen til frafaldet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)