Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Har svært ved at formulere mit spørgsmål rigtig, men jeg prøver og håber at nogle forstår det 😀

Vi, min kæreste som er ansat i firmaet og jeg som bare er med som ekstra øje, har haft en sælger ud ang et produkt. Vi synes at tilbuddet virker dyrt og siger at vi skal vende den med hende som ejer af firmaet.
Til det svare han at vi kan bare skrive under nu (for ellers kan vi ikke få tilbuddet) også havde vi 14 dags betænkningstid. Inde de 14 dage er gået skriver vi, at vi ikke har midlerne til og derfor ikke ser os nødsaget til at takke nej til tilbuddet.
Men nu får vi afvide at det har sælger aldrig sagt og vi er bundet til aftalen.

Kan det virkelig passe??
Og er min mands underskrift en gyldig?
Hvis den ikke er gyldig, kan vi så blive anklaget for noget?

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

En aftale er gældende, men hvad der er aftalt mundtligt kan være meget svært at bevise.

Det vil derfor være den skriftlige aftale som vil være gældende. Især når din mand har skrevet under.

Hvis din mand har underskrevet en bestilling/ordre er den bindende. Det vil sige at i (firmaet) er forpligtiget til at betale og sælger er forpligtiget til at levere.

---

I har 3 muligheder:

1) Sende en indsigelse mod bestillingen og nægte at betale.

- Sælger har en god sag og i skal forvente yderligere omkostninger i forbindelse med retssag, hvis sælger forfølger kravet.

2) Forhandle en pris for at komme ud af aftalen.

- Sælger er ikke forpligtiget til at forhandle,men er måske villig til at indgå en aftale, hvis i insisterer på at i ikke er i stand til at betale.

3) Betal og drag nytte af den vare/ydelse som din mand har bestilt. 

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mariajl:

Hej.
Har svært ved at formulere mit spørgsmål rigtig, men jeg prøver og håber at nogle forstår det 😀

Vi, min kæreste som er ansat i firmaet og jeg som bare er med som ekstra øje, har haft en sælger ud ang et produkt. Vi synes at tilbuddet virker dyrt og siger at vi skal vende den med hende som ejer af firmaet.
Til det svare han at vi kan bare skrive under nu (for ellers kan vi ikke få tilbuddet) også havde vi 14 dags betænkningstid. Inde de 14 dage er gået skriver vi, at vi ikke har midlerne til og derfor ikke ser os nødsaget til at takke nej til tilbuddet.
Men nu får vi afvide at det har sælger aldrig sagt og vi er bundet til aftalen.

Kan det virkelig passe??
Og er min mands underskrift en gyldig?
Hvis den ikke er gyldig, kan vi så blive anklaget for noget?

Det her må betagtes som dyre lærepenge - altid få ting på skrift.
Alt efter beløbets størrelse for at komme ud af aftalen kan man overveje om man gider bruge tid på at forklare verdenen hvad det er for et fuskerfirma man har med at gøre, f.eks. ligger vok.dk stadig nummer 3. på google efter 15 år, og på facebook går tingene også stærkt. Husk også Trustpilot.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)