Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få fremsat en ide uden at røbe noget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste par år skaffet mig en masse viden uden egentlig at vide det var guld værd og jo mere jeg finder ud af jo mindre tør jeg dele med andre om hvad hulen det hele handler om.

Min ide var egentlig at starte for mig selv, men skal der max profit så skal jeg afsted nu inden andre begynder at få samme viden(ved de rette folk er begyndt at kikke på området) , så hvad gør man nu. Holder det hemmeligt og håber toget ikke køre og så nyde at man ejer alt selv eller skaf muskelkraft udefra og få det hele store i værk.

Kan man indgå en form for aftale før man snakker om de ikke må benytte ens ide? Eller findes der andre måder at sikre sig på?

Eller har i andre gode råd modtages de med kyshånd

God Dag

Shama

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du vil "pitche" din ide for folk, og du vil være sikker på, at de ikke stjæler din ide, så er en fortrolighedserklæring the way to go. Find ud af det ved at google dig frem evt.

Jeg vil dog alligevel anbefale dig ikke at være så nervøs for, om andre folk skulle stjæle din ide. Tænk på hvor mange mennesker, der er dygtige i verden - mon ikke en anden havde tænkt på det samme som dig? :-)

Hvis du fortæller andre folk om din ide, så har du muligheden for at få en masse feedback og konstruktiv kritik, som blot vil øge dine chancer for at få ideen til tops! 

Held og lykke med det hele :-)

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bede eventuelle samarbejdspartnere underskrive en NDA. Der findes en gratis skabelon her på amino.

Det er ikke nok at være først på markedet, hvis du ikke har penge og evner til at eksekvere din idé optimalt.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
du vil være sikker på, at de ikke stjæler din ide, så er en fortrolighedserklæring the way to go

 

Det lyder jo godt i teorien, men jeg tvivler på nogen seriøse folk gider underskive en sådan aftale hvor de ikke ved noget om hvad de binder dig til - måske arbejder de allerede på samme ide.

Se hvad Martin Thorborg mener om emnet.

https://www.ivaerk-tv.dk/ideer/martin-thorborg-ivaerksaetter-en-ide 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kasper Friis:
du vil være sikker på, at de ikke stjæler din ide, så er en fortrolighedserklæring the way to go

 

Det lyder jo godt i teorien, men jeg tvivler på nogen seriøse folk gider underskive en sådan aftale hvor de ikke ved noget om hvad de binder dig til - måske arbejder de allerede på samme ide.

Se hvad Martin Thorborg mener om emnet.

https://www.ivaerk-tv.dk/ideer/martin-thorborg-ivaerksaetter-en-ide 

 

Jeg er fuldstændig enig! Det er også derfor, at jeg opfordrer til at dele ideen. :-)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Du kan bede eventuelle samarbejdspartnere underskrive en NDA. Der findes en gratis skabelon her på amino.

Det er ikke nok at være først på markedet, hvis du ikke har penge og evner til at eksekvere din idé optimalt.

Men vær opmærksom på, at en NDA er tosidet - den anden side kan kræve en passende kompensation. Specielt hvis aftalen ikke bliver til noget, så er det en meget dårlig forretning for den anden (han er blot blevet bundet på hænder og fødder).

Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige og brugbare svar, jeg har kikket lidt på området og undre mig over ingen endnu har opdaget det, men jeg har benyttet google så meget at jeg ved at danmark bare er 2-3 år bagud på nogen områder, for jeg har søgt mange ting som er helt umuligt at få i danmark.

Min plan var at komme i gang på mit område som entreprenør(25 års erfaring som sjakbajs typen) og starte det hele stille og rolig op.

Min søn på 16 og jeg ville imens se om vi kunne få en webshop op og køre på alle de vare jeg har søgt men ikke har kunne skaffe i danmark eller hvor konkurrencen er så lav at prisen nærmeste slog bunden ud af min skærm. (han har alt klar, vi mangler bare cvr og adgang til de produkter, men hvem kan stå for en 16 årige der vil frem i livet og som kan charme de fleste ret godt på engelsk( hvem siger pc spil er værdiløst tidspilde :)

Et evt overskud fra de 2 første ting skulle finanser den sidste ting som jeg har spurgt om, jeg ved ikke så meget om samlet overskud pr investeret kr, men ved at som Entreprenør vil pengene være få, mener de skrev 8% i overskud om året hvis det gik godt, her snakker vi om 5x10 gange pr kr brugt og det er måske alt for lavt sat når jeg ser de priser der er fra udlandet.

Mvh Shama

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)