Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefar tager det hele!?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har en konsulentvirksomhed i ApS form og føler lidt at jeg ikke får noget for mit hårdt arbejde men det gør skat derimod. Håber derfor at der er nogen som kan berolig mig lidt.

Et tænkt eksempel: 

Jeg udfører et stykke tidsarbejde til værdi 100.000 kr. På faktura lægger jeg moms til. I alt 125.000 kr.

Jeg vælger ikke at udbetale løn dette år og overskud er herfor 100.000kr. Der skal således betales 24% i virksomhedsskat.

På bankkonti står herefter 76.000 kr.

Det følgende år udbetaler jeg løn på de 76.000 kr. Her skal der betales indkomstskat på ca. 50% 

Personligt får jeg derfor 38.000 kr. for min tid.

Skat får:

25.000kr i moms

24.000kr i selskabsskat

38.000kr i personlig skat.

I alt 87.000kr.

Det er jo vanvittigt! Jeg må have overset noget!!

mvh

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DkChamp:
Jeg må have overset noget!!
ja mon ikke

1 du betaler ikke momsen - det er din kunde som gør - og du har jo momsfradrag for din købsmoms som modpunkt. Din salgsmoms er IKKE del af omsætning og af resultat

Du betaler ikke selskabsskat af din løn - den er jo en udgift så du betaler ENTEN 22% af det du ikke tager i løn eller ca 42% >(ikke 38% som er uden AM bidrag) af det du tager som løn. Din skat er helt som hvis du fik de samme penge i løn fra ansættelse

Du skal overveje en bogholder eller revisor der kan holde lidt i hånd så du forstår sammenhænget - overvej min e-bog selvstændig http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

god vind med det

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Jeg ved godt det er min kunde der betaler momsen. Men skat får stadig pengene i sidste ende for min tid. Da jeg er en konsulentvirksomhed er det meget begrænset hvad jeg selv kan trække fra i moms. Nuvel jeg kan trække moms fra ved et computerkøb i ny og næ, men når man tidsfakturerer for over 500.000kr om året så giver det meget.

2. Jeg prøver at udbetale så lidt løn som mulig. Dels for at have noget opsparing i virksomheden til dårlig tider og evt. til investering. Men det betyder jo så at jeg betaler en del i selskabsskat. Hvis de dårlig tider kommer og jeg så udbetaler løn af opsparingen, så kommer der skatte bon der også?

Men med udgangspunkt i det tænkt eksempel. Vil skat så få 87.000kr og jeg får 38.000 kr. for min tid? (set bort fra procent sats'ernes nøjagtighed) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1

du kan vende og dreje moms som du vil - men systemet er jo købsmoms og salgsmoms og sælger du til nogen der er momsregistrede, så vil de jo trække den moms fra og dermed slet ikke se det som udgift. Det er kun private som betaler og har moms som udgift

2

du kan så hæve langsomt via udbytte til 27% grænsen - og tager du løn, så vil du jo altid reducere dit resultat med lønnen og dermed betaler du jo, også fremadrettet - mindre selskabsskat og KUN de 42% ca som er af lønnen. Ja hvis du sparer op og der bliver dårlige tider - der så aldrig igen bliver til gode, så er det kun udbytte du kan tage til lavere sats op til ca 100.000 for ægtepar per år

Du kan også vælge personlig virksomhed og evt VSO - men skatten er og bliver 42% af det man får ud - op til topskat - hverken mere eller mindre. Du kan jo også tabe penge på andre dårlige valg - og det er dårligt valg at spare op i selskab hvis man så får en række underskuds år ja - for i selskaber kan underskud kun udnyttes i fremtidige overskud - mens de i personlig virksomhed giver direkte fradrag i personlig indkomst

skat får 42% af dit overskud, hverken mere eller mindre -op til topskat - og i princip jo mindre, da du jo har personfradrag mm (nok derfor du skrev 38% for det er hvad dit skattekort sikkert viser)

Skat betaler dig ikke for at sætte til side med kun 22% og så siden ende med kun en række underskud - det er korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Enig. I sidste ende er det de private der ender med at betale til skat for min tid.

Moms virker bare så voldsom i mit tilfælde, når jeg ikke har noget at trække fra. 

2. Du har ret. Alt opsparet overskud skal jo selvfølgelig ud som udbytte. Så i tilfælde af dårlig tider skal man huske udbyttesatsen og ikke udbetale pengene som løn. 

Jeg takker for dine svar og tid. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)