Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Gode“ lande at drive virksomhed i?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Fra  Sienna Company Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogle interessante destinationer at drive virksomhed i. Det kan både være på grund af subjektive/personlige ting som vejret, kulturen osv. Det kan også være på grund af mere objektive ting som selskabsskat/personskat eller lign.

Hvis du har drevet virksomhed i udlandet, udelukkende via pc måske, kunne det være interessant at høre fra dig. Måske sidder du lige nu i Sillicon Valley, i Spanien eller på et iværksætterkontor i Thailand. Så er du mere end velkommen til at dele din historie i denne tråd

Er Danmark egentlig blevet mere erhvervsvenligt med Venstre i regering?

Nogle vil nok mene at det ikke er politisk korrekt at oprette en tråd hvor man opfordrer til at en selv eller ens virksomhed skal forlade landet og bidrage mindre til vores velfærdsstat, men så er det godt at det her er et nogenlunde liberalt forum. Jeg skal nok vende tilbage igen, ligesom Thorborg heller ikke blev boende i USA :) 

Hilsen Sami.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle undersøgelser viser, at DK ligger i klar top 10 mellem alle lande at stifte virksomhed i, ja faktisk ofte som nr 4 eller 5 i samlede kritereier for at stifte og drive virksomhed . Det er da bare at google  - så er der masser af læsning om det  -her ret typisk - scroll lidt ned -ligger DK som nr 3 https://en.wikipedia.org/wiki/Ease_of_doing_business_index 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sami - siennacompany.net:
Måske sidder du lige nu i Sillicon Valley

Ja, det gør jeg faktisk Smile

Der er nogle forhold som virkelig trækker op her i Silicon Valley. Nogle af dem er:

  • 30% af verdens venture kapital administreres fra Sand Hill Road
  • Masser af business angels med penge, kompetencer og netværk
  • Der er en enorm mængde viden man kan suge af
  • Nogle af de dygtigste folk globalt indenfor IT bor her
  • Det er her trends og nye teknologier bliver født
  • Global street credit som IT virksomhed når man har adresse i SF/Silicon Valley
  • Når det lykkes, lykkes det big time
  • Klimaet...

Der er også ulemper:

  • Ekstremt dyrt at bo og leve her, især som familie
  • Virksomheder som Apple, Google og Facebook trækker lønningerne voldsomt i vejret
  • Der er rigtig mange om budet, man er i hård konkurrence på alle fronter
  • Der er ikke det samme sikkerhedsnet som i eks. DK
  • Det er lidt mere kompliceret at starte og drive virksomhed ift. det offentlige

Skat er aldrig noget jeg har hængt mig meget i. Jeg synes at der er andre forhold der er vigtigere. Dog sætter jeg pris på at der ikke er afgift på biler!

Jeg vender ikke tilbage til Danmark. Jeg har netop kvalificeret mig til at søge om amerikansk statsborgerskab, så det skal jeg igang med.

Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Fra  Sienna Company Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres interessante svar.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sami

Danmark ligger klart i toppen - som tidligere nævnt - af lande, der er gode at drive virksomhed. Dette kommer dog an på, hvordan man ser på det. Danmark er godt på grund af vores infrastruktur, købekraft blandt forbrugere og meget andet... Men... Det er ikke så nemt at fremskaffe kapital i DK, som det er i andre lande - og her stryger DK måske ikke lige til tops. Der er selvfølgelig også en selskabsskat i DK på 22-23%, som også har noget at sige, hvis man sammenligner med f.eks. Irland med deres 12-13%. Disse små procentsatser kan jo godt løbe op, hvis virkomheden har flercifrede millionbeløb på bundlinjen. :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis - jeg tror du ligesom mange andre GÆTTER på det er svært at finde kapital - jeg TROR Danmark er et af de lande i verden hvor det er nemmest at få kapital til sin virksomhed, men regn også med at investorer har mange muligheder.

I Danmark er der masser af fonde og rige mennesker der ifølge deres hjemmesider gerne vil investere i gode ideer, der er fonde der investerer (uden at få ejerskab) i at udvikle nye produkter sammen med dig, der er en fond der smider millioner efter dig hvis du skal markedsføre en ny virksomhed overfor udlandet.

Danmark er et fantastisk iværksætterland, selv om der er ting der kan forbedres!!!

Dem der har svært ved at finde kapital er tit folk der gerne vil have kapital men ikke har gjort sig klar hvordan både investor, innovator og samfundet skal ende med at få et udbytte. Det er normalt svært for små virksomheder fordi man med meget små midler skal skabe en fuld indkomst, et afkast og et samfundsgavnligt formål (f.eks. at betale skat).

Desuden har en investering også noget med størrelsen at gøre, hvis jeg var god for 20mio kr. som jeg ville investere, så er jeg ikke i stand til at fordele dem ud til 200 virksomheder, som jeg som partner også skal deltage i med rådgivning/overvågning - men en enkelt virksomhed der søger 10-20mio kr. og som kan sandsynliggøre at det er en god business vil stå langt bedre.

Hvis du kun vil låne 50000 kr. så er det muligvis nemmere i et mindre udviklet pengesystem end det danske, f.eks. sydeuropa, men skal du bruge 10 gange så meget bliver det svært sydpå, men nemmere heroppe nordpå. Og du betaler lav skat af de småpenge du tjener, mens du i Danmark får langt mere ud af din samlede investering. I Grækenland kan du låne 50000 og tjene 50000 per år, i Danmark låner du 500000 og tjener 100000 kr per år. Økonomisk er det langt bedre i Danmark, hvis man ser på sagen således, men % vis er Grækenland måske bedre...

Ellers er jeg enig med Carsten i at Danmark er for dyrt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Danmark er et fantastisk iværksætterland

Jeg er desværre ikke enig. Jeg mener, at den enorme topstyring og det vanvittige bureaukrati, som vi har i Danmark, har dræbt både vores kreativitet samt den økonomiske vækst. Læs evt bogen "Det kreative samfund" af Lars Tvede. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en hver kendt undersøgelse af det helt samlede billede, lægger Danmark noget nær toppen. Jeg har medstiftet og drevet i Belgien, Tyskland, Schweiz, UK, Sverige, Frankrig, Belgien, Portugal, Tyrkiet, HongKong, Kina, Bangladesh og Indien, og vil nok holde med. Få lande er så relativt simple at stifte og drive virksomhed i - arbejdsmarkedsregler som fungerer (prøv at skulle lukke en afdeling i Tyskland, Belgien eller Frankrig) og minimum korruption (prøv at bygge en fabriksbyging i Kina eller Bangladesh)

Jeg tror givet man kan finde special brancher hvor andre lande er oplagte (en del IT i Silicone valley - arbejdstunge opgaver billigt i Bangladesh) men ellers skal man nu ikke stifte sit selskab ud fra, at andre lande skulle være så meget nemmere. Det skal man gøre, hvis det f.eks. er klogt kundemæssigt (tosset at producere i Danmark hvis kunden er i Kina osv)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper der er meget der kan gøres bedre i Danmark for iværksætterne, det er jeg helt enig i, vi bliver nødt til at gøre ting mere enkelt. Nu fokuserede jeg mest på hvor det var nemt at at skaffe kapital...kunne man undgå f.eks. skatteregnskab ved at betale sin skat på anden måde var ting meget nemmere. Kunne du undgå at arbejde med fradrag og istedet få lavere skat var mange bedre stillet.

Forleden dag forklarede jeg (under iværksætterpolitik debat) hvor nemt vi kan fjerne alle skatter på elektricitet.

Det virker ikke som om at politikerne løbende prøver at forbedre erhvervsforholdene for dem der skal skaffe pengene til landet.

Jeg tror et problem er at regeringen laver iværksætterpolitik for folk der kan skabe arbejdspladser, andre (specielt her på amino) vil have større interesse i at man gør det nemmere for enkeltmandsvirksomheder at drive business. Men vi skal jo alle starte et sted, så jeg vil ikke sige du tager fejl.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Kasper der er meget der kan gøres bedre i Danmark for iværksætterne, det er jeg helt enig i, vi bliver nødt til at gøre ting mere enkelt. Nu fokuserede jeg mest på hvor det var nemt at at skaffe kapital...kunne man undgå f.eks. skatteregnskab ved at betale sin skat på anden måde var ting meget nemmere. Kunne du undgå at arbejde med fradrag og istedet få lavere skat var mange bedre stillet.

Forleden dag forklarede jeg (under iværksætterpolitik debat) hvor nemt vi kan fjerne alle skatter på elektricitet.

Det virker ikke som om at politikerne løbende prøver at forbedre erhvervsforholdene for dem der skal skaffe pengene til landet.

Jeg tror et problem er at regeringen laver iværksætterpolitik for folk der kan skabe arbejdspladser, andre (specielt her på amino) vil have større interesse i at man gør det nemmere for enkeltmandsvirksomheder at drive business. Men vi skal jo alle starte et sted, så jeg vil ikke sige du tager fejl.

Det kan du have ret i. Der er jeg enig. Må jeg høre - hvilken baggrund har du? Politisk parti? Siden du fortæller, at du har deltaget i en politisk debat omhandlende iværksætteri. :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)