Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer/direktør men kun på papiret......

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været ansat i et firma, hvor den siddende direktør ønskede at træde ud af virksomheden. Tilbage var vores daglige leder + en håndfuld ansatte.

Vores daglige leder kan ikke selv stå som ejer/direktør pga en tidligere gæld(RKI) og derfor har han nu spurgt mig og en anden ansat, om vi ville stå som hhv direktør/ejer af en evt nystartet virksomhed. Han vil så igen være den daglige leder, ingen problemer i det herfra.

Vi skal nu tage stilling til, om vi tør springe ud i det!!

I den forbindelse har vi nogle spørgsmål, som vi meget gerne ville have svar på snarest. De er som følger:

1. Hæfter vi for noget ifm en evt konkurs?

2. Findes der en speciel kontrakt, når vi kun er ejere/direktører på papiret?

3. Vi mister retten til at gå Lønmodtagerenes Garantifond-vejen for at få vores løn men er der andet, som vi evt ikke kan eller må?

4. Skal vi være både ejer og direktør eller er det ligemeget, hvad vi kalder os selv?

Jeg håber på, at der en nogle, som kan hjælpe os til blive klogere på det som vi kaster os ud i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amette24:

1. Hæfter vi for noget ifm en evt konkurs?

2. Findes der en speciel kontrakt, når vi kun er ejere/direktører på papiret?

3. Vi mister retten til at gå Lønmodtagerenes Garantifond-vejen for at få vores løn men er der andet, som vi evt ikke kan eller må?

4. Skal vi være både ejer og direktør eller er det ligemeget, hvad vi kalder os selv?

1 som udgangspunkt i et selskab nej - men der er bestemt risiko for hæftelsesgennembrud = I hæfter personligt og med de omstændigheder ville jeg sige nej

2 nej  I bliver ejere helt officielt og hænger på skat og lukning og hvad ved jeg - I kan som heller ikke bare blive ejere uden en handel og mulig skat

3 Ja lønmodtageres garantifond og -akasse dagpenge er også i klar risiko

4 I skal være meget skeptiske over for det her og kræve at de betaler for en revisor/advokat som kan rådgive jer inden i går ind i sådan noget  .- Ellers -. hellere bare ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldkommen enig med John. 

Vælg en revisor som ikke er den samme som jeres "daglige leder" - således får i de bedste råd, da der ikke kan være tale om at en revisor eventuelle har interesser. 

Det er 100% jer der ejer og driver virksomheden - og i ansættter i princippet bare ham til at lede den. 

Tilmeldt 28. Jun 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, det er ikke rar læsning men vi er glade for jeres ærlighed.

Jeg formoder ikke, at det gavner vores situation at startkapitalen skal findes i forudbetalte kunder. Vi er meget usikre på driften af virksomheden, da vi lige nu er flere høvdinge end der er indianer og det er trods alt indianerne som generere pengene......

Vores leder har hovedet fuld af gode idéer men det er vores navn og rygte som står for skud, hvis det hele kuldsejler.

Der er ikke som udgangspunkt midler til en revisor....åhhhh, det er op ad bakke.

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der som udgangspunkt ikke er råd til revisor, skal i så selv stå for regnskabet? I er meget usikre på selve driften af virksomheden, så hvordan vil i drive den? Regnskab, lønninger, forsikringer, APV osv. :) 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Amette24:

Puha, det er ikke rar læsning men vi er glade for jeres ærlighed.

Jeg formoder ikke, at det gavner vores situation at startkapitalen skal findes i forudbetalte kunder. Vi er meget usikre på driften af virksomheden, da vi lige nu er flere høvdinge end der er indianer og det er trods alt indianerne som generere pengene......

Vores leder har hovedet fuld af gode idéer men det er vores navn og rygte som står for skud, hvis det hele kuldsejler.

Der er ikke som udgangspunkt midler til en revisor....åhhhh, det er op ad bakke.

Hvis ikke der er råd til en revisor, så burde klokken ringe allerede der.

Det der er alt for farligt, men det er smart for Jeres daglige leder, han beholder sit job og løn som ansat og går det galt, så står I med lorten.

Det er jo sikkert ham der skal styre det hele ? og så skal I bare arbejde videre som I hele tiden har gjort ?

Og det er jo ikke kun Jeres navn og rygte som står for skud, det er også Jeres økonomi mange år frem og går det helt galt, så kan det være resten af Jeres liv.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs grundigt de svar der er kommet fra John, Jannik og Ronnie.
Det er altså ikke uden risiko at stå som ansvarlig for andre menneskers drift af virksomhed.

Tilmeldt 28. Jun 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har begge læst alle jeres indlæg og vi har truffet vores beslutning på baggrund af disse.

Som udgangspunkt føler vi os lidt presset til at sige ja, da vi alle sammen ellers er uden job men alligevel må vi kaste håndklædet i ringen og sige nej tak til "tilbuddet".

Det er ganske som I skriver simpelthen for usikkert og vi ønsker som det sidste, at stå med en ekstra regning på baggrund af vores "flinkhed".

Kan kun rose jer alle for at skære det ud i pap til os Big Smile 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Amette24:

Vi har begge læst alle jeres indlæg og vi har truffet vores beslutning på baggrund af disse.

Som udgangspunkt føler vi os lidt presset til at sige ja, da vi alle sammen ellers er uden job men alligevel må vi kaste håndklædet i ringen og sige nej tak til "tilbuddet".

Det er ganske som I skriver simpelthen for usikkert og vi ønsker som det sidste, at stå med en ekstra regning på baggrund af vores "flinkhed".

Kan kun rose jer alle for at skære det ud i pap til os Big Smile 

Fornuftig beslutning.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Amette24:

Vi har begge læst alle jeres indlæg og vi har truffet vores beslutning på baggrund af disse.

Som udgangspunkt føler vi os lidt presset til at sige ja, da vi alle sammen ellers er uden job men alligevel må vi kaste håndklædet i ringen og sige nej tak til "tilbuddet".

Det er ganske som I skriver simpelthen for usikkert og vi ønsker som det sidste, at stå med en ekstra regning på baggrund af vores "flinkhed".

Kan kun rose jer alle for at skære det ud i pap til os Big Smile 

I skal ikke føle Jer presset til noget, hvorfor skulle I rede de andres røv ? Jeg kunne forstå det, hvis I selv ville køre virksomheden, men her ville I bare blive brugt som sikkerhedsnet og går det galt, så kommer der ikke nogen og siger tak, men så vil I få skylden for at det gik galt.

Jeg kan slet ikke forstå at Jeres daglige leder, ville udsætte Jer for den risiko.

Jeg kunne godt selv have fundet på det, hvis jeg hade fået tilbudet, fra den virksomhed som jeg var ansat i.

Men men, så skulle man også kende til økonomien, ordre bogen, om den gæld der kunne være og sidst men ikke mindst, så skulle jeg selv køre virksomheden og den daglige leder som er nu, ville ryge ned på gulvet igen og arbejde på normal vis.

HUSK. Ny virksomhed

Ny ejer

Nye øjne 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)