Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 7 ud af 11 (104 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De Røde Heste:

Jeg ikke alene tror men ved det da jeg selv har foretaget en sådan handling og min henvendelse var sågar en dansk skrevet tekst rettet mod Sverige.

Har man lavet sit forarbejde godt og kender til diverse fakta om evt. et firmas besværligheder og kan man så beskrive løsninger / muligheder, så ville det da være lidt dumt af en virksomhed, ikke at søge /ønske lidt dybere kontakt.

Et eksempel herpå er at jeg beskriver i en mail om nogle forskellige problemer, nogle brancher har i Sverige og OM hvorfor de har disse problemer. Jeg oplyser også lidt om løsningerne.

Slutteligt skriver jeg at hvis virksomheden på nogen måde kan genkende bare nogle af mine beskrevne problemer, så synes jeg at de skal tage kontakt.

2 timer efter fik jeg en positiv personlig mail fra chefen, med oplysning om at han lige nu var på ferie, men at jeg kunne kontakte ham når han kom tilbage.

/Henrik

Men du beskriver der er jo reelt en firma-henvendelse med salg for øje. Altså i hvert fald i Danmark ulovligt, kender reglerne i Sverige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er helt ligemeget om det er en person eller et firma - man må ikke henvende sig med salg for øje. Personer der gør det er også omfattet af spam regler som også gælder identisk i Sverige. At så ikke alle modtagere anmelder og nogen tilmed siger tak, er en anden sag, men kommercielle henvendelser per elektronisk post er spam og ulovlige uanset hvem de kommer fra (og gælder i næsten hele den civiliserede verden)

Ellers kunne jo alle der driver virksomhed privat uden CVR sende alle de spam mails de ville - NIX Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Men du beskriver der er jo reelt en firma-henvendelse med salg for øje

Min henvendelse er ikke salg, da jeg ikke har noget at sælge.

Min henvendelse er alene tænkt til at skabe en videre dialog pr. telefon om nogle problemer, som jeg gerne vil høre om deres syn på og om de ved min henvendelse selv har nogle kreative ønsker.

Efterfølgende kan jeg bruge deres oplysninger til konceptet og fremadrettede henvendelser vil nu være salgs relaterede.

Alternativt kunne min første henvendelse også bruges til skabelsen af at blive ansat i den svenske virksomhed og således er det en alternativ jobansøgning.

Dette er ikke ulovligt, hverken i Sverige eller Danmark.

/ Henrik

 

 

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 21:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

At et firma, der sælger email-lister med permission, spørger om permissionregler - det er da supermorsomt :-D

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Bernt Elkjær:

At et firma, der sælger email-lister med permission, spørger om permissionregler - det er da supermorsomt :-D

Hmm... jeg kan slet ikke se at tråden er startet af et firma og jeg kan heller ikke se at personen bag har lagt op til et salg.

Det jeg kan se er du laver et indlæg bygget udelukkende på antagelser, hvilket ingen mening giver.

Personen skriver blot om samarbejde, hvilket godt kunne indbefatte en ansættelse, om et firma så kunne bruge personens kompetencer m.v.

Du ler og mobber lidt for tidligt og det er ikke helt smart i min optik.

/Henrik

 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde og som jeg har nævnt tidligere er min egen henvendelse til svenske firmaer ikke lovstridigt.

<et tænkt eksempel kunne være at du har et produkt, som du har fået agentur på til salg i Danmark eller blot en egen idé

Du skriver ud til forskellige relevante virksomheder og beskriver dit produkt / idë og samtidig fortæller du dem at din henvendelse handler om at du tilbyder firmaet at ansætte dig med henblik på som sælger af produktet / bruger af idé

Firmaet / forretningen vil nok takke nej til at ansætte dig - men nu har de fået dybde gående kendskab til dit produkt og vil måske gerne vide mere om dit produkt og som kan give et salg.

At din uopfordrede ansøgning afstedkommer et salg er ikke ulovligt.

/Henrik

 

 

 

 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 01:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. undrer mig over at der bliver givet minus på en tanke som overholder loven.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 06:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske fordi du mener at

"Generelt set så er markedsførings loven let at omgås..."

Men kør dog på, hvis du er så skråsikker på at det er legalt.

Men lad være med at komme tilbage her og hyle over anmeldelser og bøder for spam.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De Røde Heste:

Generelt set så er markedsførings loven let at omgås i mange tilfælde og som jeg har nævnt tidligere er min egen henvendelse til svenske firmaer ikke lovstridigt.

<et tænkt eksempel kunne være at du har et produkt, som du har fået agentur på til salg i Danmark eller blot en egen idé

Du skriver ud til forskellige relevante virksomheder og beskriver dit produkt / idë og samtidig fortæller du dem at din henvendelse handler om at du tilbyder firmaet at ansætte dig med henblik på som sælger af produktet / bruger af idé

Firmaet / forretningen vil nok takke nej til at ansætte dig - men nu har de fået dybde gående kendskab til dit produkt og vil måske gerne vide mere om dit produkt og som kan give et salg.

At din uopfordrede ansøgning afstedkommer et salg er ikke ulovligt.

/Henrik

For mig at se, skal dit eksempel tolkes således:

1. Du har et produkt eller en ydelse, du ønsker at afsætte til en virksomhed.

2. Du lægger en markedsføringsstrategi for at fremme denne afsætning

3. Din strategi omfatter en omvej, som bevidst tages i et forsøg på at omgå markedsføringsloven

4. Slutmålet er fortsat som beskrevet i punkt 1.

Jeg er overbevist om, at man i en eventuel retssag om din metode vil tage udgangspunkt i din intention og ikke i din kreative metode.

Men jeg lader gerne min antalgelse udfordre. Derfor foreslår jeg følgende:

Du beskriver din markedsføringsmetode klart og utvetydigt og poster den i denne tråd.

Derefter sender du den samme beskrivelse til Forbrugerombudsmanden og beder om en forhåndsgodkendelse til at anvende metoden.

Forbrugerombudsmandens svar poster du uredigeret i denne tråd.

Herefter vil vi alle være korrekt oplyst om, hvorvidt din metode er lovlig - og de, der er bange for at tage det langt mere effektive markedsføringsmiddel, telefonen, i brug vil have en lovlig metode til at udsende spammails - hvis du altså har ret.

Jeg sætter gerne en god flaske rødvin på højkant - uden at jeg dog har undersøgt, om dette strider mod nogen regler om spil på internettet.

Venlig hilsen

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

De Røde Heste:

Hmm.. undrer mig over at der bliver givet minus på en tanke som overholder loven.

som rent gæt:

1 en del mener slet ikke du overholder loven trods dine forklaringer - jeg er nok mest enig

2 en del synes det giver en grim smag i munden når du skriver, at markedsføringsloven er nem at omgå - jeg synes lovomgåelse på et område der kan genere mange er usympatisk uanset metode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 11 (104 indlæg)