Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kontakte virksomheder pr mail?

Side 2 ud af 11 (104 indlæg)
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 04:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor finder du den regel henne, John? Det lyder som om du tænker på Markedsføringslovens § 6, stk. 1, men den er jo slet ikke relevant her, da den mail TS ønsker at sende ikke har noget med salg, markedsføring eller reklame at gøre; det er et forslag om et samarbejde.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

INRI:

Hvor finder du den regel henne, John? Det lyder som om du tænker på Markedsføringslovens § 6, stk. 1, men den er jo slet ikke relevant her, da den mail TS ønsker at sende ikke har noget med salg, markedsføring eller reklame at gøre; det er et forslag om et samarbejde.

Hvor ved du fra at TS mail ikke har noget at gøre med salg eller markedsføring? Et samarbejde kan tolkes meget bredt :-)
Hvis du læser TS seneste par tråde, er mit gæt at han vil forsøge at sælge emaillister til større danske virksomheder. TS hævder at han har styr på indsamling af emailadresser så disse må videresælges, jeg tvivler når der ikke er styr på den mest grundlæggende regel ved email marketing

 

Tilmeldt 17. Feb 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

jeg tvivler når der ikke er styr på den mest grundlæggende regel ved email marketing. 

Det behøves du skam ikke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

INRI:

Hvor finder du den regel henne, John? Det lyder som om du tænker på Markedsføringslovens § 6, stk. 1, men den er jo slet ikke relevant her, da den mail TS ønsker at sende ikke har noget med salg, markedsføring eller reklame at gøre; det er et forslag om et samarbejde.

jeg er ikke et sekund i tvivl om det er salg, markedsføring og reklame der skal føre til samarbejde - så jeg fastholder klart. Du kan jo så påtage dig at betale hans bod hvis hans samarbejdsønske fører til en sådan - Du synes heller ikke navnet "Emailmarketing" giver dig bare et lille tændt lys vel Music

god dag 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper og John –

Okay, jeg har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok – jeg kan da også godt se at mit indlæg kan misforstås.

Når jeg skriver at ”den mail TS ønsker at sende ikke har noget med salg, markedsføring eller reklame at gøre; det er et forslag om et samarbejde.” så mener jeg at TS ikke vil sælge noget til modtageren af mail’en, markedsføre noget overfor modtageren af mail’en, eller reklamere for noget overfor modtageren af mail’en – han vil blot foreslå et samarbejde med modtageren af mail’en. Og dermed falder mail’en ikke ind under Markedsføringslovens § 6, stk. 1.

For at undgå yderligere forvirring gengiver jeg lige Markedsføringslovens § 6, stk. 1:

”En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.”

Som det fremgår falder en henvendelse om et samarbejde ikke ind under paragraffen.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

INRI:
– han vil blot foreslå et samarbejde med modtageren af mail’en.

Ja, men samarbejde mellem virksomheder har da typisk et kommercielt sigte (der er salg involveret). Medmindre samarbejdet består i, at TS ønsker at købe/anvende virksomhedens produkter/ydelser, tror jeg ikke at den holder vand. Men vi ved jo ikke hvad samarbejdet indebærer, så vi kan jo kun gætte.

Desuden, men det er en helt anden sag, tvivler jeg på at en mail med anmodning om samarbejde virker i ret mange tilfælde. Ligesom jeg heller ikke tror at det virker at sende et brev med posten. Skal man igennem til beslutningstagere er telefonen stadig mest effektiv, det er ihvertfald min erfaring. Men mange iværksættere tør ikke ringe, og vil hellere sidde i trygge rammer og skrive en mail. 

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I min optik indleder men kun et samarbejde med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, hvis man driver en seriøs virksomhed, ellers er der da tale om hobby.

Venligst

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i § 6  tolker bare trådstarter som hedder emailmarketing - med samarbejde KLART risikerer at komme ind på noget der svarer til markedsføring/salg/arebejds og tjeneste ydelser osv 

Er det rent samarbejde - med nogle konkrete så formentlig og ikke bare masse - er det ikke farligt - men samarbejde er MEGET bredt og navnet - emailmarketing - gør mig urolig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad samarbejdet handler om er fuldstændigt ligegyldigt i forhold til Markedsføringslovens § 6, stk. 1. Det eneste der betyder noget er formålet med mail’en, som paragraffen kalder det ”med henblik på”, og formålet er at foreslå et samarbejde, ikke at sælge noget til modtageren af mail’en.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

fred med det INRI - det du ikke forstår er at Jesper og jeg mener at trådstarter som hedder "Emailmarketing" kan bruge ordet samarbejde om noget som i hør grad ønsker et promoverings/salgs ønske

ER det rent samarbejde er det ufarligt - men man må jo forstå, at mange vil mene, at "Jeg tilbyder dig et samarbejde, hvor du kan købe mine xxx - eller stå for yyy for at øge xxxx af min zzzz" er forslag om "samarbejde"

Du synes ikke selve navnet for trådstarter "Emailmarketing" kunne indikere de to ord email  og  marketing som jo er salg/promotion (marketing) og fred da med det, for vi er enige om, at er det rent samarbejde så er det OK - og er det e-mail marketing - så er det ikke,

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 11 (104 indlæg)