Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af tøjmærke under 18

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino.

Jeg er en dreng, som er 16 år gammel og vil starte mit eget tøjfirma. Design og det hele er færdigt. Men hvordan skal jeg tage mig af skat, moms, fragt osv. Har set nogen andre tråde, men forstod det ikke helt 100% Håber I kan hjælpe mig, da jeg hurtigst muligt vil starte mit mærke op.

Mvh. Jaani

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaani,

Jeg har selv stået i den proces, hvor jeg skulle starte virksomhed op som under 18 - jeg har faktisk lige modtaget mit CVR nummer i denne uge; JUHHU :-)

Det, som du skal gøre, er, at du skal sende en ansøgning til statsforvaltningen.dk - se her: http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=8543

Den anden mulighed er, at du får dine forældre, bror eller anden person, som du stoler på, og som er over 18 til at stå som direktør i virksomheden. Du må gerne eje en virksomhed som umyndig, du må blot ikke være direktør - derfor skal der en myndig person til; med mindre du søger om tilladelse hos statsforvaltningen.

Mht. skat og moms vil jeg anbefale dig, at du bruger et regnskabsprogramhttps://dinero.dk, hvor du kan holde styr på din økonomi samt momspligter mv.

Med fragt, der sender du bare pakkerne ud; det kan gøres så simpelt, at du blot går ned på posthuset og sender din pakke - easy peasy.

Du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis du føler, at jeg kan være hjælpsom med mere. 

Held og lykke med tøjmærket.

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første så skal du have et tak for det hurtige svar. 

Også kommer der spørgsmål, skal man betale skat ligemeget hvor meget man tjener som umyndig, så ligemeget om jeg tjener 500 om måneden eller 5000 så er der skat efter overskud?

Hvor lang tid tog det for dig at få dit CVR - nr? 

Er det muligt at sende til andre EU lande, lige så nemt som det er at sende her til DK?

Hvis du bare kan svare på nogle af dem vil jeg blive utrolig glad. 

Og tillykke med dit CVR nummer :-D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for lykønskningen!

Om du skal betale skat afhænger bl.a. af, hvilken virksomhedsform, du vælger; enkeltmandsvirksomhed, iværksætterselskab eller what not; kan du uddybe, så jeg bedre kan hjælpe? Du skal jo selvfølgelig betale moms samt selskabsskat, i forbindelse med dit moms- og årsregnskab. Hvor meget kender du til virksomhedsøkonomien? 

Det tog mig ca. 1 måned at få et cvr måned.

Ja, det er muligt at sende til andre EU lande. 

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har planer om det skal være en enkeltmandsvirksomhed, da det ser mest overskueligt ud. Og jeg har ingen anelse om virksomhedsøkonomien, da min idé til mit tøjmærke kom som en hobby. Og troede ikke der ville være sådan nogen her emner om det som økonomi, men mere "igen" som en hobby.  

Og har også læst et andet sted, hvis man omsætter mindre end 50.000 kr. om året, så skal man ikke betale skat men kun moms. Eller er det bare mig?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, at du ikke er forpligtet til at blive momsregistreret, hvis du omsætter for under 50.000,-

Men du skal alligevel have tilladelse til at drive virksomhed som umyndigt - også selvom du omsætter for under 50.000 :-)

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene, hav en god aften :-)

Mvh. Jaani

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

NOPRAISING:
har også læst et andet sted, hvis man omsætter mindre end 50.000 kr. om året, så skal man ikke betale skat men kun moms. Eller er det bare mig?
det ved jeg ikke om det kun er dig der har læst galt -  men jeg ved det er helt galt. Skat er fra krone 1 fortjeneste - momspligt derimod er når man kan forvente over 50.000 kr i omsætning

I alle fald - ikke CVR før man er 18 hvis ikke man har fået dispensation fra statsamtet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)