Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller SEO ranking ned hvis google siger siden er langsom? Google siger den er for langsom, men jeg synes den køre fint.

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Både og, det kommer lidt an på ens ambitioner

Jeg er meget enig at det kommer an på ambitionsniveauet. Hvis man regner med at lave en millionforretning eller i hvert fald en forretning af en hvis størrelse, kan man lige så godt få fat på dig eller en anden til at hjælpe med hastighedsoptimeringen fra starten af! :-)

Men min pointe er bare, at hvis man kun har 10.000 og lad os sige 200 timer til at starte et projekt op, dur det ikke at man bruger halvdelen af sine timer eller budget, på at hastighedsoptimere til mindste detalje. Så skal man i stedet få skabt indhold, netværk, markedsføre sin side, bruge sociale medier osv. Man skal altså ligesom med alle andre investeringer have et afkast, når man investerer i en hurtig hjemmeside!

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:

Men min pointe er bare, at hvis man kun har 10.000 og lad os sige 200 timer til at starte et projekt op, dur det ikke at man bruger halvdelen af sine timer eller budget, på at hastighedsoptimere til mindste detalje.

Det er smartere at tænke sig om og sikre sig, at dem man har til at hjælpe sig med sit website kender deres håndværk, herunder hastighedsoptimering, SEO, brugervenlighed mv.

Ligesom med SEO, brugervenlighed, konverteringsoptimering mv., bør hastighedsoptimering bare være tænkt ind og være en del af den måde man specificerer og udvikler sit website på, ikke lappeløsninger bagefter. Med andre ord, lad være med at tænke på hastighedsoptimering som et projekt, men som en del af den måde man udvikler sit website på.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
Jeg kan godt forstå at I arbejder meget med hastighedsoptimering hos jer, da I har kunder af en hvis størrelse.

Vores kunder strækker sig lige fra den lokale damefrisør, til nogle af verdens største koncerner.

At hastighedsoptimere et stort og komplekst website kan rigtig nok være en lidt kostbar affære. Men med vores full service løsning Waimea Business får selv de mindste af vores kunder gavn af vores erfaring med hastighedsoptimering til en pris hvor alle kan være med. Her er det ikke noget der skal laves bagefter - det er en indbygget del af løsningen, som alle får. 

Det handler i hør grad om, at lave tingene rigtigt fra starten af. Ved at gøre det, og ikke opfinde den dybe tallerken hver gang, kan det lade sig gøre til en meget lav pris - mindre end hvad de fleste betaler for SEO alene. . 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også godt klar over at I har jeres Waimea Business - plastikænder på en pind koncept, som jeg er stor fan af. Jeg har også selv lavet noget lignende, hvor jeg kan skyde hjemmesider til køreskoler ud, som var det plastikænder på en pind. Og der er hastigheden og alle de tekniske udfordringer jo de samme hver gang, og derfor skal jeg kun lave det én gang.

Men det er jo ikke fordi at Stie står og mangler en hjemmeside til sin forretning.

Jeg går heller ikke ud fra, at du / nogen vil rådgive mig til at få en til at se på hastigheden på https://mathiasriis.dk ?

Der vil jeg nok bruge min tid anderledes end på hastigheden, når jeg engang får tid til at føre det ud i livet! :D

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
Men min pointe er bare, at hvis man kun har 10.000 og lad os sige 200 timer til at starte et projekt op, dur det ikke at man bruger halvdelen af sine timer eller budget, på at hastighedsoptimere til mindste detalje. Så skal man i stedet få skabt indhold, netværk, markedsføre sin side, bruge sociale medier osv. Man skal altså ligesom med alle andre investeringer have et afkast, når man investerer i en hurtig hjemmeside!
Som de andre også er inde på og som jeg har sagt i mange år nu, så er det smartere at tænke over hastighed fra start. Det ved du også :)

Og det er der de fleste går galt, ligesom de i gamle dage ikke tænkte over den tekniske del af SEO, og stadig ikke gør det. Så tænker de fleste bare, vi skal have et væld af funktioner, uden at se på hvordan det har indvirkning på hastigheden. bare se på de mest købte temaer i verdenen til fx wordpress. langt de fleste hjemmesider der bruger disse temaer, bruger kun 10% af alle de funktioner som er indbygget. Det handler i den grad om de rette valg fra start.

Samtidig er hastighedsoptimering ikke dyrt, og det er fx altid noget der er en del af de hjemmesideløsninger jeg bygger. uanset om det er en wordpress, custom eller magento/presta, eller Drupal for den sags skyld. og det har det alle dage været, selv før mange andre overhovedet begyndte at tænke på hastighed :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig med dig i, at man skal tænke hastighed, SEO, funktioner, marketing osv. ind i løsningen fra starten af! Og det er ikke altid man lige rammer plet i sin løsning, men det at man rent faktisk overvejer alle tingene, betaler sig 100 gange igen.

Det handler jo om at løbe den rigtige retning fra starten af, og ikke starte sit maraton med at løbe nedad en sidegade der er blind, hvorefter man skal tilbage og starte løbet forny...

Når det så er sagt, så prøver jeg bare at sige at der ER en grænse for hvornår investeringen i hastighedsoptimering kan betale sig. Både i forhold til projektets størrelse og i forhold til prioritering af penge og tid.

For resten, som vi tidligere har snakket om Kim, så har jeg selv valgt forkert på min egen hjemmeside Riismedia.dk, hvor jeg i sin tid fik valgt Avada temaet. Men her vurderer jeg stadigvæk, at det ikke kan betale sig at kigge yderligere på hastigheden, før at min virksomhed er større eller at jeg har flere besøgende. Og jeg formår alligevel at ranke nr. 5 på "ny hjemmeside" og 20 på "søgemaskineoptimering", ved at have skrevet en kæmpe guide til søgemaskineoptimering - Se guiden her.

Jeg har altså ikke lavet andet end skabe noget middel til godt content, og sørge for at siden var optimeret on-page. Jeg har kun links fra nogle små kunder, rådgiverbørsen osv.. (I kender hjemmesiderne). Hastigheden kan forbedres, men det bliver den ikke lige nu.

Hvis du læser med Mikkel, så kan du også se hvad jeg mente med da jeg skrev at der ER massere af andre ranking factors man kan arbejde med, udover hastigheden... skriver jeg som om at du ikke ved det ;-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
For resten, som vi tidligere har snakket om Kim, så har jeg selv valgt forkert på min egen hjemmeside Riismedia.dk, hvor jeg i sin tid fik valgt Avada temaet. Men her vurderer jeg stadigvæk, at det ikke kan betale sig at kigge yderligere på hastigheden, før at min virksomhed er større eller at jeg har flere besøgende. Og jeg formår alligevel at ranke nr. 5 på "ny hjemmeside" og 20 på "søgemaskineoptimering", ved at have skrevet en kæmpe guide til søgemaskineoptimering - Se guiden her.
Jep det husker jeg.. 
Men her tænker jeg at du jo selv kan lave hjemmesider, hvorfor er det så ikke at du bruger en uge på at lave et nyt design som minder om netop det du har. Det behøver ikke tage længere tid for dig at gøre så din hjemmeside allerede der har en langt hurtigere hastighed. Man skal stadig tænke på at hastighed er en faktor som man ikke skal se bort fra :) og der er AVADA et ret dårligt valg, især ved en firmaside som din, der som jeg vidst skrev ovre i den anden tråd, kun bruger 10% af alle de muligheder der er i temaet. Det ville være så nemt for dig at få meget mere ud af hastigheden bare på den front. Du ved hvad jeg ville anbefale dig at gøre :)

Vil lige efter at have læst indlæggene i tråden igen skrive med store bogstaver :)

En stor misforståelse - Google PageSpeed Insight måler IKKE hastighed, men måler på nogle forskellige elementer som kunne være godt for en hjemmeside, set i forhold til bedre hastighed på siden. At en hjemmeside har en høj score er ikke ens betydende med at den også er hurtig.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
En stor misforståelse - Google PageSpeed Insight måler IKKE hastighed

Det er ikke helt korrekt. Pagespeed Insight måder BÅDE hastighed (f.eks. server response tid) OG optimeringsgrad. Det er helt korrekt, at det ikke måler en sidens samlede hastighed, som f.eks. Pingdomtools gør, men det er heller ikke nødvendigvis så vigtigt.

I forhold til brugeroplevelsen er "den oplevede" hastighed langt vigtigere og det som er meget vigtigt her er, at indhold above the fold kan indlæses og vises hurtigt. 

Og det er netop brugeroplevelsen Google har fokus på. Deres erfaring er, at deres søgebrugere bouncer hurtigt på sites med dårlig brugeroplevelse - herunder også, hvis det er for langsomt. Så det er ikke fordi Google nødvendigvis hader langsomme websites - deres brugere gør og derfor tæller det ned. 

Noget andet er så, at Google har en direkte økonomisk interesse i, at så mange websites som muligt bliver optimeret bedre. Når der skal crawles flere tusinde milliarder websider, så betyder selv et par kb mindre på hver en hel del i samlede resourcer :-)

En anden vigtig ting er, at Google Pagespeed Insight er den måling der kommer tættest på, hvordan Google faktisk fortolker hastighed og optimeringsgrad og det er den vurdering de bruger som en ranking faktor. Så hvis et site f.eks. scorer fint på Pingdom Tools, eller et andet værktøj, men scorer ad helvedes til i Google Pagespeed Insight, så vil de ikke give dig det ranking boost i Google de fleste af os er ude efter. 

Særligt på mobile søgninger oplever vi, over en meget bred kam af websites, at Pagespeed Insight scoren betyder rigtig meget. 

Noget andet Pagespeed Insight ikke forholder sig til er den enkelte søgning. Hastighed er, som de fleste andre ranking parametre relativ i forhold til de andre websites der er relevante for en søgning. Så hvis alle de sites du konkurrerer med er vildt langsomme, så vil en bare rimelig score stille dig bedre end de fleste. 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig i det du skriver Kim! Lige nu har jeg bare kundeopgaver der kommer i første prioritet, og derefter trænger mine projekter til at få skrevet nogle nye blogindlæg, få lavet links, markedsføres, videreudvikles... Jeg ved ikke om jeg nogensinde får det gjort! Måske hvis jeg kommer til at kæmpe om nogle meget gode placeringer på et tidspunkt, så tager jeg mig sammen til at ændre temaet.

Mikkel deMib Svendsen:
Noget andet Pagespeed Insight ikke forholder sig til er den enkelte søgning

Dette er egentlig en rigtig gode pointe!

Mikkel deMib Svendsen:
måler en sidens samlede hastighed, som f.eks. Pingdomtools gør

Hvordan skal man forholde sig til Pingdom testen? Viser den det "korrekte" loadtid?

Og på hvilken enhed viser den loadtiden? Der er jo også forskel på om man indlæser en hjemmeside på en iPhone 6s eller en iPhone 4!

Umiddelbart "loader" pingdom bare ens hjemmeside på en hurtig server, som svarer til at have en hurtig computer + hurtigt internet?

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Riis:
Hvordan skal man forholde sig til Pingdom testen?

Det er en rå hastighedstest. Så den forholder sig ikke til forskellige klienter. Husk at vælge den mest relevante location. 

Pingdom Tools er god til at identificere hvilke ting det kan være der hænger - serverens svartid, DNS eller bestemte elementer. Hvorfor det så sker kan Pingdom Tools ikke altifd give svar på. Hvis f.eks. din svartid fra serveren er langsom, så kan det skyldes mange ting - f.eks. at der er for tunge/dårlige database opslag. Det kan Pingdom Tools ikke se. 

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)