Jeg er meget enig at det kommer an på ambitionsniveauet. Hvis man regner med at lave en millionforretning eller i hvert fald en forretning af en hvis størrelse, kan man lige så godt få fat på dig eller en anden til at hjælpe med hastighedsoptimeringen fra starten af! :-) Men min pointe er bare, at hvis man kun har 10.000 og lad os sige 200 timer til at starte et projekt op, dur det ikke at man bruger halvdelen af sine timer eller budget, på at hastighedsoptimere til mindste detalje. Så skal man i stedet få skabt indhold, netværk, markedsføre sin side, bruge sociale medier osv. Man skal altså ligesom med alle andre investeringer have et afkast, når man investerer i en hurtig hjemmeside! |
Mathias Riis:Men min pointe er bare, at hvis man kun har 10.000 og lad os sige 200 timer til at starte et projekt op, dur det ikke at man bruger halvdelen af sine timer eller budget, på at hastighedsoptimere til mindste detalje.
Det er smartere at tænke sig om og sikre sig, at dem man har til at hjælpe sig med sit website kender deres håndværk, herunder hastighedsoptimering, SEO, brugervenlighed mv.
Ligesom med SEO, brugervenlighed, konverteringsoptimering mv., bør hastighedsoptimering bare være tænkt ind og være en del af den måde man specificerer og udvikler sit website på, ikke lappeløsninger bagefter. Med andre ord, lad være med at tænke på hastighedsoptimering som et projekt, men som en del af den måde man udvikler sit website på.