Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller SEO ranking ned hvis google siger siden er langsom? Google siger den er for langsom, men jeg synes den køre fint.

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Som overskriften siger. Hvor meget tæller SEO, når google siger hjemmesiden er langsom?

Jeg kan ikke selv se den er langsom. Sidder med en 4mbps forbindelse, og jeg synes endelig det køre fint. 

Jeg har skrevet adressen https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ og sat www.effektivslank.dk ind.

Hvis det er pga. af størrelsen på billederne, så har jeg ikke nogen over 500kb. Er det for meget?

Tak for hjælpen.

KS

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stie!

Hastigheden på din hjemmeside, er en stor ranking factor. Dvs at Google giver din hjemmeside en score efter hvor hurtig den er. Hvis du fx kigger på FirstSEO vil den nok ligge omkring den højeste rating, og hvis du tager en side som er lavet i et meget tungt Wordpress tema og ikke SEO optimeret eller hastighedsoptimeret, vil den få en dårlig score.

Denne score vægter så en procentdel af den samlede vurdering af din hjemmeside, og på den måde får hurtigere og optimerede websites bedre placeringer.

Din side ligger et sted midt imellem, da den ikke er vildt langsom, men nemt kan optimeres mere! :-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Stie:
Som overskriften siger. Hvor meget tæller SEO, når google siger hjemmesiden er langsom?

Ja. Hastighed er en af de vigtigste tekniske SEO-faktorer i dag og med den meget lave hastighed din hjemmeside har i dag, vil du meget hurtigt opleve større synlighed hvis den forbedres. 

Stie:
Hvis det er pga. af størrelsen på billederne, så har jeg ikke nogen over 500kb. Er det for meget?

Ja, det er alt for meget. Som du også kan se af Google Pagespeed Insight testen kan dine billeder komprimeres  ca. 88% mere uden at det gør dem ringere. Det bør du bestemt gøre.

Jeg kan anbefale at du bruger Kraken.io der er den absolut bedste komprimering af billeder der findes. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt engang over en opdaterings notits på google algorytme, at de ligesom de straffer hårdt hvis du ikke er responsive, også ville begynde at straffe lang load tid, og især vil de begynde på at filtrere kraftigt hvis "brugeren" søger via en mobil enhed.

Jeg kan ikke huske/finde linket nu her, så dette er rent "off the top of my head" men hvis pagespeed, siger 5+ sekunder for fuld rendering, så synes jeg at huske at du ligeså godt kan droppe alt andet SEO på siden da du er ekskluderet på mobil.

Ligesom du er ekskluderet på mobil hvis ikke siden er responsive.

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er faldet over præcis det samme Chris, men ved heller ikke hvor det befinder sig i dag! Men hastigheden på mobilen ser jeg lidt som mobilegeddon #2 ;-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind Tak for hjælpen alle sammen.
Hvis var mig, ville i vælge et andet tema, eller holde alle filer under noget bestemt?

Hvis jeg ville være stædig og ikke betale for et tema, hvad ville være det bedste blogge tema, efter jeres mening, der er gratis og man stadig har lidt at sige i?

Tak for hjælpen igen. Den sætter jeg altid pris på!

Ks

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg oplever selv visses tidspunkter længere svartid min egen side når er mange inden på min side , jeg overskrider næsten grænsen webhotel udbyder tillader på 25 cpu og når den grænse så svare min side langsommere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Stie:
Hvis var mig, ville i vælge et andet tema, eller holde alle filer under noget bestemt?

Nej Stie! Du er helt fint kørende, fordi der er såå mange andre ranking factors der spiller ind.

Tjek fx min hjemmeside, som er lavet med Wordpress temaet Avada. Den kan også blive væsentlig hurtigere med et tema skift, men det kan ikke betale sig når man ser på antallet af besøgende!

- Fokuser på at lave noget godt indhold, og sæt dig ind i hvordan du kan markedsføre det, så er din tid meget bedre brugt :-)

Du kan forresten forbedre hastigheden væsentligt bare ved at aktivere komprimering på din hjemmeside!

Rettelse: Forresten så har jeg da skrevet et blogindlæg om hastighedsoptimering. Hvis man har lidt teknisk viden kan man selv forbedre sin hjemmeside og sørge for at den er hurtig: https://www.riismedia.dk/hurtig-hjemmeside-hastighedsoptimering/

Jeg håber det kan hjælpe dig eller nogen andre.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chris Olesen:
Jeg faldt engang over en opdaterings notits på google algorytme, at de ligesom de straffer hårdt hvis du ikke er responsive, også ville begynde at straffe lang load tid, og især vil de begynde på at filtrere kraftigt hvis "brugeren" søger via en mobil enhed.

Det er ikke helt korrekt ...

1) Google "straffer" ikke for hverken dette og de fleste andre ranking faktorer. Det er en misforståelse. Det er en filtrering. En straf er når du f.eks. spammer dem og det er noget helt andet - både i forhold til effekten og endnu mere i forhold til hvad du så skal gøre ved det.

2) Der er intet krav om brug af Responsive Design (RWD), men det er klart den bedste måde at lave et mobilvenligt website på i dag og anbefales da også af Google. Men et krav er det absolut ikke. 

3) Googles krav til mobile brugere er, at "above the fold" indhold skal kunne downloades og rendere på blot 1 sekund. Men det kan godt lade sig gøre, hvis du hastighedsoptimerer ordenligt. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Riis:
Nej Stie! Du er helt fint kørende, fordi der er såå mange andre ranking factors der spiller ind.

Ja, der er mange andre ranking faktorer, men hastigheden er en af de vigtigste tekniske faktorer - den har meget stor betydning og slår igennem næsten med det samme.

Set i lyset af at billederne kan komprimeres næsten 90% bedre uden tab af kvalitet, og det faktisk er meget let, så er det meget dumt ikke at gøre det. Du vinder rigtig meget med en meget lille indsats. 

Om du så skal gå videre og optimere hastigheden mere er et spørgsmål om hvilke praktiske muligheder du har, men tro mig, høj hastighed har en virkelig stor effekt på både brugeroplevelsen, konverteringer (salg) og SEO.

Som professionel på SEO-området gennem snart 20 år er hastighed i dag en af de ting vi bruger rigtig mange af vores kræfter på - ganske enkelt fordi det virker :-)

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)