Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering fra flere CVR

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder i øjeblikket som konsulent på fuldtid, og driver forretningen igennem min enkeltmandsvirksomhed.

Det går ret godt, og jeg tjener lidt mere, end jeg reelt behøver til dagligdagen. Derfor tænker jeg på at spare nogle af pengene op i et selskab

I den forbindelse vil jeg høre, om det er tilladt at fakturere fra min enkeltmandsvirksomhed, når jeg ønsker pengene personligt, og andre gange fakturere fra ApSet, hvis jeg vil spare pengene op.

Hvis ikke, findes der så en anden løsning, hvor jeg ikke skal til at udbetale som alm. løn? F.eks.:

- ApS fakturerer min enkeltmandsvirksomhed
- Enkeltmandsvirksomheden fakturerer ApSet
- Noget tredje?

Håber, en kyndig vil være mig behjælpelig med denne problemstilling.

Tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenqvist:
- Noget tredje?

Google "virksomhedsskatteordningen" og se om det ikke er det som du søger. Mere simpelt end at rode med flere cvr-nr mv.

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Whiskey,

Tak for dit svar. Det er i hvert fald interessant.

Men jeg har egentlig ikke noget imod et ekstra CVR, da det passer fint med mine planer om fremtidige investeringer. 

Så opsætningen er som den skal være. Jeg skal bare finde en måde at få det til at fungere på. Og helst uden lønudbetaling.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenqvist:
om det er tilladt at

Hej. Ja selvfølgeligt er det tilladt. Måske vil det forvirre nogle kunder, hvis du fakturerer dem i flæng fra det ene eller andet selskab. Når du laver aftaler og giver tilbud, er det også vigtigt for kunden at vide, hvad/hvem han/hun laver aftalen med. Der er jo forskelle på hæftelse osv. Hvis det er dig personligt, ved han/hun jo, at du hæfter "med roen". Hvis det er et ApS, er det mere uklart og kan laves om fra tid til anden.

Jeg skal spare dig for en pegefingerkommentar om, at det er smart at betale Skat løbende i stedet for at 'spare op' og så betale det om lang tid. Det skriver jeg kun, hvis andre skulle læse tråden.

Du skal bare gøre dét, du finder lettest. Jeg fakturerer alt i mit firma og udbetaler mig så en fast månedsløn og får derved betalt i al fald en god del af skatten med det samme. Du skal også tænke på, at der er lav beskatning ved den nederste del af udbytte, hvilket taler for din idé om at spare op i ApS.

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Super fedt at høre.

Jeg var faktisk overbevist om, at det ikke var tilladt at gøre det på denne måde, da en af virksomhederne juridisk "ejer" min ydelse, og at jeg ville være nødt til finde en popsmart konstruktion, så det alligevel bedre ville kunne betale sig at betale alm. løn.

Måske er jeg bare lidt skeptisk, når det kommer til nemme regler og Skat.

Ift. opsparing, så mener jeg nu blot at opspare differencen på selskabs- og topskat. Jeg betaler allerede skat ca. en gang om måneden, når jeg bogfører.

Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også stærkt overveje VSO. Det giver udgifter og ekstra arbejde med ekstra selskab - se forskel i udgifter og fordele/ulemper i selskab og virksomhed mod hinanden http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Dertil kommer, at udgifterne skal deles præcist på opgaverne, så du ikke trækker noget fra i enkeltmands som du fakturer som indtægt i selskabet og visa versa - også fælles omkostinger skal alokeres - med ekstra besvær

Alternativt luk enkeltmands - men risiko for skat af goodwill osv - og kør alt i nyt selskab med løn.

Husk specielt ved faktura for konsulent ydelse fra selskab, så skal du være stensikker på det er selvstændig virksomhed, så skat ikke kan hævde det skulle have været honorar eller løn - for så kan du komme meget galt af sted i selskabsform http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html  

Har du ikke en egentlig risko så tror jeg VSO er godt

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)