Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark Quick brev - moms ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den 1 juli udskifter Post Danmark A og B breve med bl.a Quick brevet. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det påvirker mig.

Læser jeg dette link -

http://www.postnord.com/da/presse/pressemeddelelser/postnord-danmark/2016/post-danmark-tager-b-af-brevene-og-lancerer-nyt-quickbrev/

Specielt disse to uddrag -

"Da de nye Quickbreve ligger udenfor befordringspligten, bliver de pålagt moms"

"Quickbrevet introduceres også til Post Danmarks erhvervskunder, der kan trække momsen fra"

Betyder det at man skal have en erhvervsaftale med dem, før man kan trække momsen fra ? 

De priser der står her ved Quickbrev - er de med moms eller uden ?

http://www.postnord.dk/da/Documents/Faktaark/nye-produkter.pdf

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at du behøver være erhvervskunde for at du kan trække det fra. Tror bare det skal forstås som at er du erhvervsdrivende og momsregistreret så kan du trække momsen fra da det nu er pålagt moms. Så jeg har forstået det sådan at du behandler det som ethvert andet køb som fx emballage osv. Det må betyde at de 27 kr som det mindste quickbrev koster er inkl moms og du betaler derfor 21,60 kr plus moms som erhvervsdrivende.

Ret mig hvis jeg tager fejl :)

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber det er sådan :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Quickbrevet kan købes af erhvervsdrivende på hhv. posthuset/udsalg/mobilporto og man behøver ikke have en aftale med dem for at bruge dette.

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej den er jeg med på. Men spørgsmålet går på om der kun er pålagt moms for erhvervskunder eller om det blot skal forstås som at er du erhvervsdrivende kan man som alle andre momspålagte produkter trække momsen fra. Det er deres måde at skrive det på der gør det en smule kryptisk. Selvfølgelig kan erhvervsdrivende købe produkter til private. Det siger sig selv da. :)

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan slet ikke læse det anderledes end at der er moms med i prisen - og ja erhvervskunder kan naturligvis trække momsen fra hvis de er momsregistrerede.
Man vil jo heller ikke være i tvivl da momsen skal fremgå af regningen - og jeg kan heller ikke læse at man skal have erhvervsaftale - blot kan erhvervskunder som altid trække købsmoms fra hvis de selv er momsregistrerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også umiddelbart sådan trådstarter og jeg læser det. Men der er jo nogengange lidt andre regler med porto og moms som gør man aldrig ved hvad satan der menes. Synes blot det er skrevet på en måde der kan tolkes lidt anderledes. Men er helt enig i den måde du tolker det på er også den måde jeg vil tolke det på.

John kan du så fortælle hvordan det er med moms og private når man sælger fragten nu? Skal der pålægges moms på fragten når jeg sælger til private? eller hvordan er det det er nu?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige at jeg fremover skal købe portokoder uden moms og sælge porto vidre til mine kunder 25% dyrer en de selv kan købe den ?

Men til kunder udenfor EU skal jeg ikke lægge porto på da det er momsfri export agf porto?

Til gengæld skal jeg betale moms af nogle pakkeløsninger, og så sende den videre til kunder indenfor EU, men ikke til kunder udenfor.

Jeg får snart lyst til at bruge brevduer...

Vh Jes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jes Troelsen:

Så det vil sige at jeg fremover skal købe portokoder uden moms og sælge porto vidre til mine kunder 25% dyrer en de selv kan købe den ?

Men til kunder udenfor EU skal jeg ikke lægge porto på da det er momsfri export agf porto?

Til gengæld skal jeg betale moms af nogle pakkeløsninger, og så sende den videre til kunder indenfor EU, men ikke til kunder udenfor.

Jeg får snart lyst til at bruge brevduer...

Vh Jes

du virker ikke helt til at forstå sammenhænget. Det er stadig momsfrit at købe porto - eller portokoder overordnet MEN du skal lægge moms på hele dit salg, inkl. prisen til kunden - og det er kunden som så, hvis han er privat, betaler momsen. Det gælder for danske og for EU kunder, og kunder udenfor EU betaler ikke moms - men kan skulle gøre det i deres lokale land

Du skal nok hellere bare forstå momsreglerne, som faktisk ikke er så tossede. Sandheden er nok, at udlægsordningen var velment, men blev brugt så forkert af mange, at den ikke duede. 

Det rammer alle priser/leverandører ens  og det kunderne der skal betale momsen - hverken mere eller mindre. Om de uden for EU skal - er afhængigt af deres lands regel ( I DK betaler vi jo moms ved modtagelse af varer fra uden for EU som private) og er igen helt ens for alle - og ikke konkurrence forvridende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)