Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar for job udført i Sverige - hvordan skal det noteres på udvidet selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har et bi-job som freelancer, hvor jeg lægger stemme til reklamer. Jeg har i 2015 udført arbejde for et svensk firma, i deres studie i Sverige. Jeg sendte dem en faktura med CPR nummer. Jeg har ikke har oprettet CVR nummer, da denne type jobs aldrig overskrider 50.000 om året.

Så vidt jeg kan forstå, skal jeg betale skat i både Danmark og Sverige, men angive det således at SKAT i Danmark giver "nedslag"? I hvilken rubrik noteres det - og skal jeg tilføje hvilken virksomhed jobbet er udført for, og hvor mange dage om året jeg opholder mig i Danmark...?

Oftest er jobbet udført på dansk jord, i et dansk studie, men det er stadig virksomheden i Sverige jeg fakturerer. Skal dette oplyses som B-indkomst i udlandet? Når nu det stadig er en virksomhed i Sverige, der udbetaler honorar for jobbet?

Jeg har haft svært ved at finde et entydigt svar,  når jeg har Googlet rundt på kryds og tværs.

Plus - er jeg som speaker dækket af skuespillernes momsfritagelse, i tilfælde af at jeg engang kommer til at tjene mere end 50.000 kr årligt?

Håber det giver mening, ellers må I endelig spørge løs!

Håber på at høre fra jer :)

Mvh Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det arbejde som du har udført i Danmark skal kun beskattes i DK. Angives vist i rubrik 2015.

Indkomst indtjent i Sverige selvangives på blanket 04.012 - selvangivelse for udenlandsk indkomst. Findes under blanketter på SKATs hjemmeside. Om det er elektronisk muligt at indberette ved jeg ikke.

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - tak for svar Whiskey :) Jeg prøver at tjekke skat.dk for de rubrikker du nævner!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som er udført i DK som CPR person for danske firmaer - skal være indberettet af firmaet og skal kunne ses på - og kontrolleres af modtager i rubrik 12 i selvangivelsen. Er det fra private eller MÅSKE udbetalt fra Sverige for job udført i DK - så ville jeg bruge rubrik 15 som er opsamlingsrubrik for am bidragspligtige indkomster der ikke på anden vis er angivet. 

Med det svenske honorar - er det https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56180 04.012 og jeg mener ikke sverige vil have trukket nogen skat af det honorar, så skatten falder bare i DK?  Jeg mener så ikke beløbet skal i den alm selvangivelse men at skatten beregnes ud fra 04.012

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
MÅSKE udbetalt fra Sverige for job udført i DK - så ville jeg bruge rubrik 15 som er opsamlingsrubrik for am bidragspligtige indkomster der ikke på anden vis er angivet. 

Det ville så være forkert.

Indkomst fra en svensk arbejdsgiver som er udført i Danmark skal selvangives under punktet andre udenlandske indkomsteri i rubrik 1015  og ikke (2015 som jeg fik skrevet) -løn fra udenlandsk arbejdsgiver for arbejde udført i Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
MÅSKE udbetalt fra Sverige for job udført i DK - så ville jeg bruge rubrik 15 som er opsamlingsrubrik for am bidragspligtige indkomster der ikke på anden vis er angivet. 

Det ville så være forkert.

Indkomst fra en svensk arbejdsgiver som er udført i Danmark skal selvangives under punktet andre udenlandske indkomsteri i rubrik 1015  og ikke (2015 som jeg fik skrevet) -løn fra udenlandsk arbejdsgiver for arbejde udført i Danmark.

fino - den skal nok så foldes ud for at få den rubrik med - som så er udenlandsk 15 = 1015 tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John!

Så vidt jeg kan se, har Sverige ikke trukket skat af mit honorar udført på svensk jord.

Skatten falder i så fald udelukkende i DK? Men indkomst tjent på svensk jord indtastes i 04.012?

Det vil i så fald være til at forholde sig til :)

Tilmeldt 26. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - jeg tjekker de rubrikker I begge nævner.

Hvis det ser helt fjollet ud, når jeg sidder og indtaster, ringer jeg bare til SKAT.

Tak for svar, Whiskey og John :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)