Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fleksjob med godkendt eget firma ved siden af - indtægt modregnes?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har et spørgsmål vedrørende hvis man som fleksjobber har et godkendt fritids firma ved siden af sit fleksjob. (Begge dele er godkendt)

Bliver indtjeningen så modregnet i flekstilskudet - og hvordan?

Hvis nu det er konsulent ydelser - hvordan modregner de så - hvis man bliver modregnet? Eller er det beløbet, 1-1 man bliver modregnet? 

Og hvad med de udgifter man har haft i forbindelse med fx konsulent ydelserne - fx benzin, togbilletter, kontorartikler, porto mv - skal det modregnes først , før man kan sige, hvad man så har tjent og før den endelige indtjening opgives til kommunen??????

Jeg er virkelig i vildrede her !

Mvh m

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag fat i din sagsbehandler på mandag og få klar besked fra dem der har godkendt dig til fleksjob.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg giver Thomas helt ret.

I denne situation er det vigtigt at du har 100% klart svar - og det skal være i skriftlig form.
Og de eneste som kan give dig dette er dem som behandler din sag.

Det at have flexjob / skånejob, og samtidigt drive en virksomhed ved siden af, kan godt blive en farlig cocktail hvis diverse forhold ikke er dokumenteret skriftligt (enten på email eller brev). Hvis det nu kommer til at gå så godt i din egen virksomhed, at du bruger mange timer på den (eller bare tjener en hel del penge), så kan du godt risikere, at der bliver stillet spørgsmålstegn ved hvorfor du så har et flexjob, når du tilsyneladende godt kan passe et andet job ved siden af.

Som sådan er det jo fint nok at det er sådan, da det vil være at gradbøje velfærds-systemet, hvis man ikke kan passe et normalt lønmodtagerjob og derfor er i en flexjob-ordning med delvist betalt løn fra det offentlige - men man kan godt køre sin egen virksomhed ved siden af. 

I min verden er det helt fint at man teknisk set kan skabe sit eget "flexjob" over tid, således at man derved har mulighed for at komme helt ud af flexjob og arbejde 100% med sin egen virksomhed. Men jeg kender nogle scenarier hvor folk er kommet i klemme i dette forsøg, fordi spillereglerne ikke har været helt på plads. Det med at have en mundtlig aftale med en sagsbehandler om at "det kan vi sagtens finde en løsning på" dur ikke i denne situation. Du skal have et 100% klart svar på skrift, så du ikke pludselig ender med at de smider dig ud af flexjobbet, eller endda kræver tilbagebetaling.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)