Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til forsikringsmæssig prissætning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

 

Lige en venlig forespørgsel her fra.

Jeg sidder i skrivende stund og arbejder på henholdsvis likviditets, drifts og etableringsbudget.

Det hele er gået lidt stærkt, lang historie :-).

Desværre må jeg konstatere, at det ikke er nemt at google sig frem til prisforslag på erhvervsforsikringer. Derfor denne henvendelse, blandt kompetente folk.

Der er tale om et lille spisested. 70 kvm.

Lille køkken og begrænset antal maskiner (værdi for maskiner omkring 30.000).

2 mellemstore vinduer og hoveddør med 2 galspartier (se vedhæftede fil).

Stedet ligger fredeligt og i et område der ikke er kendt for ballade, slagsmål osv.

Der er tale om den lovpligtige personaleforsikring (0-4 ansatte).

Desuden glasforsikring.

Er der nogen der her et seriøst bud på hvor vi "ligger henne" prismæssigt (gerne hurtigst muligt)? Ingen bliver hængt op på noget, det er blot så jeg har noget at arbejde med.

På forhånd tak!

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver 0-4 ansatte. Hvor mange har du i det hele? Er det 1 kok og 3 tjener ansatte? Her er også forskel i prissætningen. Hvad med driftstabsforsikring, skal du også have en sådan? Dette spørger de om når du ringer til et forsikrings-selskab.

Som jeg ser det er det du skal have: Arbskade, løsøre og ansvar.

Dette behøves ikke være så dyrt. Den største omkostning i dette er dine ansatte. (den lovpligtige arbskadesforsikring) Løsøre og ansvar vil jeg tro kan gøres på 4-6000 kr. i præmie. Oveni i det kommer så arbskaden. Denne kan svinge noget mere. Her er det dog vigtig at gå efter den billigste præmie du kan få, da dækningen er bestemt ud fra arbejdsskadestyrelsens satser. Dermed stort set samme dækning i alle selskaber.

Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Tak for hurtigt svar.

Det er ikke "sådan lige" at svare på første spørgsmål.

Det er et lille sted, med lette anretninger. Så alle ansatte både forbereder og serverer.

Alt efter hvordan det kategoriseres, vil jeg mener at vi ikke har nogen "farlige maskiner".

Løsøre? Er det at sammenligne med den klassiske indboforsikring? Og i så fald, vil en sådan også dække vinduer i tilfælde af hærværk?

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

OK.

Når du udregner i forhold til antal ansatte skal du iøvrigt tænke på time antallet i alt. Så 4 ansatte der ikke arbejder så meget, kan sagtens give 2 ansatte i alt.

Yep, løsøre er lig med indbo. Denne kan også dække vinduer, hvis ikke den er bygget på bygningsforsikringen? Igen er det noget du skal tage med selskabet når du taler med dem, og også høre ejeren af bygningen om hans/hendes forsikring dækker glas og hærværk.

Tilmeldt 25. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

ICHALLENGE:
Når du udregner i forhold til antal ansatte skal du iøvrigt tænke på time antallet i alt. Så 4 ansatte der ikke arbejder så meget, kan sagtens give 2 ansatte i alt.

Ok, god pointe :-).

Tak for din tid.

Jeg har i drift/ likviditets budget regnet med 100 kr. pr. måned, så det lyder ikke som om det er helt ved siden af.

Jeg får sendt det her af sted, og tjekker op med forsikringsselskab på mandag.

God weekend.

Med venlig hilsen Marco.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med det hele.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)