Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Søgning - Andet firma kommer øverst, lovligt ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Et firma jeg arbejder for har fundet ud af at hvis man søger på deres navn "XXXX" så kommer deres største konkurrent øverst frem på google

Det er begge firmaer der har eksisteret i mange år, og det er ikke fordi man har konkurrentens navn på ens hjemmeside fordi de ligner hinanden, eller har produkter der ligner firma navnene. 

 - Er det fordi de har skrevet "XXXX" et eller andet sted, noget meta data eller hvad det nu hedder som vi ikke kan se, men som Google fanger ? - Og er dette overhoved lovligt ? - 

Håber det er info nok, ellers skal jeg prøve komme med mere. 

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et annonce- eller organisk resultat?

Hvis det er en annonce vil du kunne se et lille grønt AD til venstre for annoncen.

Om det er lovligt er meget svært at svare på, da der næsten ikke foreligger domme på området i Danmark. Google har nogle regler for deres annoncer, som mange blander sammen med hvad der er lovligt eller ej, men Google er naturligvis hverken lovgivende, udøvende eller dømmende magt, så hvad de tillader eller ej kan man således ikke tage som en udtryk for hvad der faktisk ER lovligt. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står "Annonce" som du nævner Mikkel, dvs det vel er noget de har indskrevet i deres Google Adword eller lign ? .... Overskriften er:

"Vores firmanavne - Deres firmanavn.dk

Så man må sige det ikke bare er en lille svipser, men derimod ganske bevidst. 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg er fuld ud lovligt, de betaler jo google for at få pladsen Smile

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nok en grim måde at fremhæve sig selv på Surprise

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Benjamin Karlog:

Det tror jeg er fuld ud lovligt, de betaler jo google for at få pladsen Smile

Om man betaler Google eller ej er ikke afgørende for lovligheden. Man kan jo også betale en hashpusher for hash, det gør det ikke lovligt :-)

Det er Markedsføringsloven, Varemærkeloven osv. der gælder i Danmark. Ikke Google. 

Googles almindelige regler tilskriver, at man gerne må bruge andres varemærker - med mindre de er beskyttet i Google, til at trigge en annonce, men at man ikke må bruge varemærket i annonceteksten. Men den praksis har, såvidt jeg ved, aldrig været afprøvet ved en højere Dansk ret. Jeg mener den er tvivlsom juridisk.

Den letteste - og oftest hurtigste løsning på den slags er, at I ringer til firmaet og snakker med dem. At gå den juridiske vej er både dyrt, langsommeligt og besværligt. Så prøv det først. Meget ofte er sådan en annonce kommet på uden det andet firmas ledelses vidende - måske af en ekstern konsulent eller intern marketingassistent.  

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for de fornemme svar Smile

Hvis det ikke var under ens standard får man da helt lyst til at betale en flok kinesere til at trykke på linket hvis de betaler pr klik Skype-BigSmile

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)