Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed som 16 årig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er en fyr på 16 år som har flere års erfaring med servere og programmering af HTML, PHP, CSS, JS, C#, C++ og C.

Jeg vil høre om man må starte et hosting firma som sælger servere via internettet, eller er der noget bestemt man skal for at kune få det?

Jeg regner ikke med at tjene 30.000 om året.

Jeg har allerede alle tingene til det, website, server computere samt en masse RAM og CPU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke optræde som virksomhed uden dispensation fra statsamtet. Jeg ved ikke om dit salg kan ske som ydelse mod honorar eller løn -for du må godt få honorar og løn til dit CPR - mod at den som betaler indberetter det. Optræde som virksomhed må du ikke da du ikke kan forpligte dig og ikke må kunne skabe gæld

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html  indeholder tre links om hvorfor og evt løsninger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, der er nemlig et firma som ikke har CPR som er ejet af en på 14 år, men de har ikke tilladelse og har hørt det er noget du skal have fra Statsministeriet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias8230:

Okay, der er nemlig et firma som ikke har CPR som er ejet af en på 14 år, men de har ikke tilladelse og har hørt det er noget du skal have fra Statsministeriet?

der er noget galt. En på 14 kan ikke have dispensation og kan ikke eje noget firma og være direktør - Hans far kan- hans bror osv - det andet er helt udelukket. Så du mine tre links, for der kan du jo læse om dispensation og hvordan + om hvorfor det er forbudt og om - at kunne blive ejer ved at f.eks en far stifter et selskab som han sælger til den unge, men selv forsætter som direktør - så kan en ung eje - men det er som du ser i linket om selskab (det nederste af de tre) ret dyrt i drift, og ikke egnet til din lille omsætning

Du kan søge statsamtet da du er 15 - men det er en lidt lang process

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din respons, især så sent på natten :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mathias,

Du kan med fordel følge de links, som John har lagt i tråden.

Du skal også være velkommen til at skrive til mig - jeg har nemlig prøvet det med at få en virksomhed, når man er umyndig, og hvad der hører til.

Jeg vil gerne hjælpe dig, eftersom jeg har prøvet det på egen krop; du kan bare skrive. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)