Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Break-Even - Salgspris

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Brugere!

Jeg har prøvet at lave et regnestykke der gør det letter for mig at udregne min break-even på mine tøjprodukter.

Jeg vil rigtig gerne kunne udregne min break-even så jeg ved hvad min mindste salgspris kan være uden at lide tab (gå i 0).

Eks:

Jeg køber en t-shirt for 120,- + købsmoms

Sælger den lige nu for 299,-

Skal derudfra betale en salgsmoms på de 25%

Hvordan laver jeg et regnestykke på hvad min break-even vil være på dette produkt (gerne i excel)?

Håber en af jer kan hjælpe, skriv endelig hvis der er noget jeg mangler at uddybe.

Mvh. Gustav

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har jeg forstået spørgsmålet - måske ikke :)

Du skal betale moms af salgsprisen. Momsen på 25% er indregnet i salgsprisen - det vil sige, at din salgspris ex. moms er på 239 kr. (299 + 0,8). Du skal fjerne 20% hvis du kigger på priser inkl. moms.

Har du en kostpris på 120 ex. moms, og d ønsker en avance på 0 kr, skal din salgspris være 150 kr. (med mindre du har andre omkostninger)
Her tillægger du 25% til de 120 kr. (120 x 1,25).

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Tak for svaret! 
De 299,- er inkl. moms.

Hvis jeg har forstået det rigtigt så vil min break-even være indkøbsprisen+moms, da det så vil være min break-even på produktet.
Som du selv siger så hvis jeg sælger produktet til 150,- så går jeg i 0, i og med at købs og salgsmomsen går i et med hinanden, er det ikke rigtigt forstået? derfor vil jeg altså ende med et overskud på 120 kr som produktet har kostet og derfor svare til en indtjening på 0 altså min break-even. 

Er det korrekt forstået?

mvh. Gustav

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Tak for svaret.

Det vil jeg kigge nærmere på, det var mest break-even prisen jeg ledte efter, men tror jeg har sporet mig ind på hvad den lander på.

Mvh. Gustav

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

det nemmeste er hvis du i hoved tænker alle priserne uden moms.

hvis du køber en t-shert til 120,- og sælger den til 300 kr så skal du bare gange 300 med 0,8 og se om resultatet er højere end de 120,- som du betalte for den. :-)

EDIT: så ikke lige at der længe var svaret :-P

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du skal passe på med at gange med 0,25, når du vil finde momsen fra en pris inkl. moms. Benyt hellere 0,20 næste gang! God sommerferie...

Hilsen Mads

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

madsjakobsen98:

Hej Kasper

Du skal passe på med at gange med 0,25, når du vil finde momsen fra en pris inkl. moms. Benyt hellere 0,20 næste gang! God sommerferie...

Hilsen Mads

Kasper regner bare den anden vej, han siger

t-shert grund pris 120 kr * 0,25 = 30 kr moms der skal ligges på

samlet skal den så koste 150kr inc moms før det går i 0, hvis indkøbs prisen er 120kr eks moms.

Men du har ret i at hvis man vil gå fra en pris inklusiv moms ned til kun momsen så skal man gange med 0,2 og lige ledes hvis du vil finde produktes pris uden moms så skal du gange med 0,8

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin Karlog:

madsjakobsen98:

Hej Kasper

Du skal passe på med at gange med 0,25, når du vil finde momsen fra en pris inkl. moms. Benyt hellere 0,20 næste gang! God sommerferie...

Hilsen Mads

Kasper regner bare den anden vej, han siger

t-shert grund pris 120 kr * 0,25 = 30 kr moms der skal ligges på

samlet skal den så koste 150kr inc moms før det går i 0, hvis indkøbs prisen er 120kr eks moms.

Men du har ret i at hvis man vil gå fra en pris inklusiv moms ned til kun momsen så skal man gange med 0,2 og lige ledes hvis du vil finde produktes pris uden moms så skal du gange med 0,8

Hej Benjamin, tak for det. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv denne lille regnemaskine som kan fortælle dig hvor mange styk t-shirts du skal sælge for at tjene fx 10.000 kr. Du kan afprøve forskellige købs og salgspriser og se forskellen i det antal t-shirts, du skal sælge. 

Prøv regnemaskinen Beregn omsætning og salg

mvh

Mogens

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)