Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge tjent i virtuel verden SKAT/MOMS?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer;-)

Jeg har i en del år haft en hobby i en virtuel verden, hvor jeg har "leget" med handel af virtuel land. Altså som en slags virtuel ejendomsmægler. 

Det er jeg efterhånden blevet ret god til, og pengene begynder at hobe sig op på min konto inde i spillet/virtuelle verden...

Det er muligt for mig at veksle disse penge til rigtige penge.og få den overført til min egen bankkonto  Hvilket jo er en god ting...Jeg er klar over at al indtjening skal beskattes, ligegyldig i hvilken form og venden de er tjent:- den er jeg med på..

Men hvor står jeg i forhold til moms? (Jeg vil sige at jeg kommer over 50000 i omsætning, så hobby virksomhed er ikke en option...) 

Den virtuelle verden ligger based på en server i USA. De kunder jeg sælger til er udelukkende bosiddende i USA , få i Asien..

Jeg har virkelig forsøgt at finde info omkring ligende situationer på nettet.. Men kan ikke finde nogen der ligner min....Jeg vil virkelig gerne gøre det korrekt fra starten, 

så jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig herinde;-)

Mange tak på forhånd 

Anna

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok enten kontakte skat, eller en revisor så du ikke ender med at komme i klemme :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)