Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bringe fødevarer ud købt i Netto og videresælge dem?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er efterhånden ret mange virksomheder, der tilbyder udlevering af dagligvarer. Bare ikke lige i det område, hvor jeg bor.

Jeg går derfor og overvejer, om jeg selv kunne starte noget op, og for at starte et sted, og bygge en kundebase op, ville jeg starte med at "handle" for kunderne. Kunderne bestiller altså dagligvarerne hos mig via min webshop, jeg handler varerne i Netto eller lign., og leverer dem på kundens adresse.

Men må man det? 

Og skal man have en form for godkendelse til håndtering af fødevare, selvom jeg blot bringer dem ud?

 - Jeg tager imod alle tanker og inputs :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke her var om du kan holde kølekæden, og ja, det kan du godt: "Fødevarevirksomheder kan levere fødevarer direkte til den endelige forbruger uden at overholde temperaturkravene i de situationer, hvor virksomheden foretager den transport, som forbrugerne nor­malt selv står for. Det kan være fx [...] ved udbringning af fødevarer fra en købmand til den endelige forbruger."
Kilde: http://vejledninger.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Vejledninger/Hygiejnevejledningen/Sider/26-3-Brud-p%C3%A5-k%C3%B8lek%C3%A6den-.aspx

Du skal ikke engang have et næringsbrev længere, du skal dog muligvis registrere din virksomhed hos fødevarestyrelsen (hvis du vælger at have et lager af langtidsholdbare varer e.lign., f.eks. hakkede tomater): https://erhvervsstyrelsen.dk/salg-af-foedevarer

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Waow, tak for hjælpen!

Jeg troede det ville være meget mere kompliceret. Har tidligere forsøgt at starte en webshop op med salg af fødevarer fra eget lager. Her skulle jeg netop have næringsbrev, registreres, lave egenkontrol, kontrolleres, mv..

Så er jeg bare i tvivl om, jeg kan markedsføre produkterne på min webshop, med tekst og billede, uden godkendelse fra producenterne, hmm..

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt hen af vejen skulle der ikke være noget i vej  for at du markedsføre produkterne på din webshop, så længe at du enten selv tager billederne eller får lov til at bruge dem, samt at du måske selv bliver nød til at skrive teksterne.

Men det er okay at skrive at du sælger eksempelvis sælger en 'Arla minimælk' og hvis det rent faktisk er en 'Arla minimælk' som der bliver leveret.

Smile

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, tak for svar! Det var jeg meget i tvivl om!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du kan sagtens købe varerne, men du får ingen rabatter i f.eks Netto eller andre supermarkeder. Dvs din eneste måde at tjene penge på, er ved at folk betaler et gebyr til dig. Jeg tvivler dog på, at du får nogen til at betale 100 kr pr bestilling, og derfor tvivler jeg endnu mere på, at du kan få det til at løbe rundt, når tidsforbrug til indkøb, omkostninger og benzin til bil medregnes, når tidsforbrug og omkostninger til bogføring og regnskab, omkostninger til hjemmeside, transaktionsgebyrer osv medregnes. 

Når selv store firmaer som Nemlig,com og Irma ikke kan tjene penge online, så kan jeg slet ikke se, hvordan du kan få det til at løbe rundt, sorry to say. Og det er ikke for at være en lyseslukker, det er bare for at være realistisk...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ser det umiddelbart ud til at OP er på Bornholm, så det er da ikke umuligt at det kunne være en god forretning at levere varer ud til folk der.

Om det kan betale sig..... PAS.

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både en økonomiuddannele og en online marketinguddannelse, så de omkostninger du nævner, afholder jeg selv, i form af min tid. End ikke indløsningsaftale behøver man i dag at bekymre sig om. :)

Men du har selvfølgelig ret i, at jeg ikke kan tjene penge på leveringsgebyrer alene, og det er heller ikke min intention på sigt. :)

Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  BornholmskeSpecialiteter.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du COOP?
De leverer ikke på Bornholm.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Avelon:

Mener du COOP?
De leverer ikke på Bornholm.

Hvis det ? var til mig. Nej, jeg mente faktisk dig! OP står for trådopretter :-)
Og jeg mener, at hvis du stadig er på Bornholm, så kunne der være potentiale for din ide.


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)