Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis fragt?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er lidt i tvivl om reglerne om at bruge ordet "Gratis" og har ikke kunnet finde svar i alle de tråde der er her i forummet omkring gratis fragt?

Jeg ved godt at man kun godt bruge udtrykket "Gratis fragt" så længe man ikke kræver at der bliver købt for over et bestemt beløb (altså gratis fragt på alt), men må man godt bruge ordet hvis man tilbyder "gratis fragt" på et bestemt produkt, mærke eller kategori: "Gratis fragt på alle X produkter"?

Jeg ser også nogle steder der giver en "gratis gave/gavekort" ved køb over et bestemt beløb, er dette OK? Jeg tænker at hvis man ikke må skrive "Køb 2 og få den 3. gratis" (købsbetinget gratis), må man så godt give en gratis gave/gavekort ved køb over et bestemt beløb?

Vh

Kennet

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas, men jeg har da set udtrykket "fri fragt ved køb over xxxxx" som kunne være et alternativ.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min tanke vil også være, at du kunne vælge et par ting:

1) Skrive "gratis fragt på de og de mærker".

2) Skrive "gratis fragt ved køb over xxx kroner". 

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Pas, men jeg har da set udtrykket "fri fragt ved køb over xxxxx" som kunne være et alternativ.

Ja, den bruges tit. Men vil gerne have afklaret hvornår man må bruge ordet "gratis" på bestemte katergorier/varer da den sælger noget bedre (folk kan godt lide ting der er gratis) ;)

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

1) Skrive "gratis fragt på de og de mærker".

Ja, det er mit spørgsmål om man må skrive dette? Der kræves jo ikke at man køber for et bestemt beløb?

Kasper Friis:

2) Skrive "gratis fragt ved køb over xxx kroner". 

Nej, dette er ulovligt. Gratis fragt må ikke være købsbetinget (men fri fragt må så vidt jeg ved).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennet Leth Sørensen:
Nej, dette er ulovligt. Gratis fragt må ikke være købsbetinget (men fri fragt må så vidt jeg ved).

Heller ikke hvis det er på ALLE produkter? Vi sælger ikke noget uden at der er gratis/fri fragt. Men hvis du ikke køber noget er der jo så heller ikke noget at sende.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Så er det da ikke for heldigt for dem, hvis dette er ulovligt? :-) 

Se evt. https://www.emaerket.dk/nyheder/2013/maa-man-reklamere-med-gratis-fragt, her skriver de at man ikke må kræve, at der købes for et specifikt beløb for at opnå gratis fragt.

Anders:

Heller ikke hvis det er på ALLE produkter? Vi sælger ikke noget uden at der er gratis/fri fragt. Men hvis du ikke køber noget er der jo så heller ikke noget at sende.

Jo, hvis man giver gratis fragt på alt (uanset købs-beløb) må man gerne skrive det. ;)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennet Leth Sørensen:

Kasper Friis:

1) Skrive "gratis fragt på de og de mærker".

Ja, det er mit spørgsmål om man må skrive dette? Der kræves jo ikke at man køber for et bestemt beløb?

Kasper Friis:

2) Skrive "gratis fragt ved køb over xxx kroner". 

Nej, dette er ulovligt. Gratis fragt må ikke være købsbetinget (men fri fragt må så vidt jeg ved).

OK, men hvis man ikke køber må man godt få gratis fragt?

Det hænger ikke sammen rent sprogligt.

Jeg kan forstå at konkurrencer ikke må være købsbetinget, men fragt.......Geeked

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

OK, men hvis man ikke køber må man godt få gratis fragt?

Det hænger ikke sammen rent sprogligt.

Jeg kan forstå at konkurrencer ikke må være købsbetinget, men fragt.......Geeked

Ja, det var måske lidt uheldigt formuleret ;)

Man ikke må kræve, at der købes for et specifikt beløb for at opnå gratis fragt. 

Vh.

Kennet

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)