Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse: Hvordan indtastes 2 firmaer ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i år ikke hjælp fra min regnskabsmand til selvangivelsen, som dog virker rimelig lige til.

Jeg har dog et problem med, at jeg nu har indtastet tal for mit enkeltmandsfirma, men også ejer 1/3-del af et I/S firma. Min andel af dette I/S udgør for 2015 et minus på 400 kr. Hvordan tilføjer jeg også tal for I/S firmaet ? Skal tallene for de 2 firmaer ligges sammen eller hvordan ?

Derudover:

Hvad skal jeg indtaste i Feltet tilgodehavende/skylding moms for mit enkeltmandsfirma? Og hvor finder jeg dette beløb ? Jeg bruger Billys Billing som regnskabsprogram. (Er momsregistreret)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du udfylder regnskabs oplysninger står der i venstre side NY INDBERETNING

Du skal skrive den moms du har skyldig eller tilgode når dit årsretgnskab er endelig førdig.

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg kigger på balancen pr 31 december 2015, står der 0.

Skat skylder dog ca. 50 kr, som er under deres bagatel grænse, som vist er 100 kr.
Skal disse indtastes ?

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har billy og enkeltmands, så lav et hurtigt krydstjek med din moms.


Tjek momsopgørelser i billys samt det tidligere indberettede hos skat. Hvis alt stemmer overens, så skriver du bare 0,- i tilgodhavende/skyldig moms) 

Hvis der er rettelser, så ret det hos skat med det samme i "ret indberetning" på din moms og på den måde kan du stadig skrive 0,- på din selvangivelse for så er det allerede rettet til. Giver det mening?


Angående regnskab nr. 2, så når du er færdig med første selvangivelse, kommer der en rubrik ude i venstre side der siger "ny indberetning". Mener også skat selv komme med forslaget når du er færdig :)

Skriv gerne hvis du har brug for hjælp til noget af det.

God aften

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)