Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af firma ( hjælp søges )

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et firma ( enkeltmandsfirma) 

som jeg gerne vil lukke. 

Jeg har solgt 1 vare i alt som det eneste og har så ca 8000 kr i tøj på lagervare.

Jeg vil gerne lukke mit firma hurtigst mulig og søger derfor svar på hvordan jeg kan gøre det uden de store tab. 

kan jeg godt sælge mit varelager videre til en anden for købspris? altså hvad jeg selv betalte for varerne. 

og er det ligemeget om det er til en privat person eller til virksomhed

Og er der andet jeg skal gøre for at kunne lukke min virksomhed?

Jeg søger også en revisor/bogholder som kan hjælpe mig med alt det skriftlige da den bogholder jeg har ikke lige p.t er til at få fat i.

v.h

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sælge til 3- person til det som denne vil give - med gevinst eller tab - til dig selv skal det være til indkøbspris (+ moms) og samme hvis den 3. person er nær familie (og vel formentlig også nær ven som man jo ellers kunne give en fordel man selv trak fra i skat

Du skal lave regnskab - alt du har købt skal ud - også evt straksafskrevene computer o.l - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html du skal bruge oplysninger om dine "lukkesalg" til afslutingen hos skat i årsopgørelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg nu har købt tøj til 8000 kan jeg sælge det til mig selv for 8000 og så lukke mit firma?

Jeg vil bare gerne ha det lukket hurtigst muligt så jeg kan slutte det her kapitel.

 

John ville du hjælpe mig med regnskab ? Jeg havde en bogholder som hjalp mig førhen angående alt det skriftlige men han svare ikke mere.

Så hvis du ville hjælpe mig eller kender en med at få lukket mit firma gøre alt det skriftlige/regnskab/osv vil jeg gerne give personen 1000 kr.

 

vh

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo sælge din vare til en tredjemand for 8000 minus den pris du har fået for den enkelte du solgte og så vil du gå i nul i dit skatteregnskab og momsregnskab. Så behøver du ingen revisor til at lave noget som helst regnskab for dig.

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu sige du jo behøver et regnskab - men det er klart det giver 0 i resultat - hvis du har købt for 8000 og nu sælger til dig selv for 8000 (med moms i så fald)

Sælger du til tredie mand er det samme sag - også med moms med mindre en tredie person køber alle aktiviteter, men så skal du nok rode med goodwill - så sælg - til dig selv hvis du kan bruge det, for de 8000 kr + moms

Når jeg siger du behøver regnskab, så er det jo også fordi man ved lukning, skal udfylde en række punkter i selvangivelsen, punkter som kommer frem, når du sætter flueben ved, at du har lukket firmaet i år - og som omfatter netop salg af aktiver (husk også evt computer, telefon osv skal sælges ud) hvor skat skal have tal - lige som regnskabet jo også nok vil vise lidt andet end kun de 8.000 - ind og ud - uden jeg naturligvis ved det - og så skal du jo gemme bilag og regnskab i 5 år uanset hvad

Er det et simplet regnskab og let at gå til - så prøve http://1264.dk/  eller http://www.dinonlinerevisor.dk/  De er rimelige - nok billigst med første - men om de kan gøre det for 1.000 kr - tja måske hvis kun selvangivelse i forbindelse med lukningen behøves - men hør dem

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)