Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af importbiler uden afgift

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Må man (som forhandler med CVR-nummer) importere biler til Danmark og lade dem stå til salg så længe det kræves, UDEN at toldsyne dem med det samme? Eller SKAL en importeret bil toldsynes inden for en eller anden frist, efter den er kommet til DK? Er der noget til hinder for, at en importeret bil står til salg i flere måneder, og først bliver toldsynet, når der er en køber til den?

På forhånd, tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Den dag den bliver solgt, kan den blive toldsynet og betales afgift på og så kan der komme nummerplade på.

Du behøver ikke have afgift betalt af en bil, du har sat til salg.

Så ja, du må gerne lade med stå så længe det kræves UDEN at toldsyne dem.

Jeg har et familiemedlem, der arbejder indenfor det område, som lige har bekræftet det.

Håber jeg var til hjælp - ellers prøv dig frem på Google. :-)

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det, jeg kunne komme frem til - dog ikke noget direkte jeg kunne finde på nettet. Altid rart at få bekræftet fra en, der kender til det i prakisk, så tak skal du have, Kasper, og længe leve amino! :-)

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Toldsyn er kun et krav i forbindelse med indregistrering af køretøjet i Danmark første gang du importerer det. Vælger du at vente med indregistrering så er der ikke krav om at toldsyn. Man kunne forestille sig du købte det og lod det stå og solgte det videre uden afgift så er det også i orden. Det der er vigtigt er at du ikke kan få danske plader på før du toldsyner den og indregistrerer den. Men køb og salg af køretøjet eller indførelse er ikke betinget at toldsyn.

Tilmeldt 17. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool cool, jamen det var netop den lille "hurdle", jeg ville have klarlagt. Det kunne jo ske, at man formåede at få den afsat til en interesseret køber fuldstændig uden afgift, toldsyn eller nogen form for "kontakt" med systemet i DK. Det ville nemlig være lidt surt, hvis loven krævede, at en bil i DK som minimum blev toldsynet, for at være "halvlovlig" og dermed oprettet i det danske system.

Jeres svar har været meget klare og tydelige, jeg siger pænt tak for svarene :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)