Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress: gengivelsesblokerende JavaScript?

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

og så ændre google algoritmen og så kan vi starte forfra;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Sørensen:
og så ændre google algoritmen og så kan vi starte forfra;-)
Selvfølgelig kan det ske :)

Men efter min bedste overbevisning, vil de altid gå efter at se på hvor hurtigt en side renderes ude hos brugeren. Reel er at der sker i baggrunden uden det har indflydelse på det brugeren gør og ser, jo lige gyldigt.

Men det er jo også derfor det er så vigtigt med det at man fjerner gengivelsesblokkerende javascript og css og at man gør det rigtigt og ikke bare ser på om den nu også får en grøn score, da det forbedre renderingstiden. Samtidig skal man også gå efter at få "Prioriter synligt indhold" væk som en fejl, da den i høj grad gør at gengivelsesblokkerende javascript og css, som er lavet til ikke blokkerende, pludselig bliver blokkerende, da Browseren skal læse dokumentet igennem flere gange for at kunne gengive indholdet.

Der er mange ting man skal, det eneste man ikke skal er at nøjes med at se på den overordnede test, og tro at fordi man får en score på 99/100 og 99/100 (som fx er det jeg har på mit site kim-tetzlaff.dk), at det så er fint og som det skal være. For Google PageSpeed Insight, tester kun ovefladisk så at sige. Hvilket vil sige, at man bør som minimum sætte sig ind i hvad det er der er bedst... og det kan man læse under hvert punkt ved at klikke på de links der er.

Google måler ikke hastigheden ud fra den score man får, den er alt for usikker. Kan godt være demib er uenig her, men det giver ganske simpelt ikke mening at vurderer et sites hastighed ud fra en så overfladisk test som det reelt er. 

Og hvis det var tilfældet, vil det igen fordi den er overfladisk, være muligt at snyde sig til en score på 100/100 :) så det giver ikke mening hvis de overhovedet kiggede på den score. Det er et godt værktøj til at se hurtigt hvad man kunne gøre bedre, men vil man have de rigtig hurtige hastigheder, skal man altså sætte sig ind i hvad der er godt og dårligt, hvordan det er lige nu på selve hjemmeside ved at se i koden og ved at bruge testværktøjer som fx GTmetrix og dem indbygget i fx Chrome. også selvom Google PageSpeed indsights giver ens site en score på 100/100.

Jeg siger det bare :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Google måler ikke hastigheden ud fra den score man får, den er alt for usikker. Kan godt være demib er uenig her, men det giver ganske simpelt ikke mening at vurderer et sites hastighed ud fra en så overfladisk test som det reelt er. 

Der er helt klart nogle forskelle på en Pagespeed Insight Score og å den den algoritmiske vurdering - der gør hvor godt du ranker. Det er dog den måling der KLART kommer tættest på - og MEGET tættere end traditionelle tekniske målinger, som f.eks. Pingdom Tools. Så omænd andre tools kan være bedre til at identificere rene hastighedsproblemer, så de kan rettes, så er Google Pagespeed Insight, med de svagheder der er, en langt mere præcis indikator for, hvordan Google opfatter dit website.

Som jeg tidligere har nævnt, er nogle af de svagheder der er ved Pagespeed Insight bl.a.:

- Alle kald foretages fra servere i CA/USA
- Server response tider caches i op til 1 uge (måske mere)
- Der laves mange justeringer - og desværre også indimellem fejl (som f.eks. lige p.t. hvor de anbefaler inlining af store billeder på nogle tests)
- Analysen forholder sig ike til søgninger - kun den absolutte score. I forhold til rankings er den relative score mere interessant

Så, som med så mange andre tools skal man naturligvis kende disse forhold for at bruge det ordentligt. 

Men, jeg vil stadig fastholde, at det stadig er det tool der kommer tættest på, at vise den score som er relevant i forhold til SEO

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Men, jeg vil stadig fastholde, at det stadig er det tool der kommer tættest på, at vise den score som er relevant i forhold til SEO
Det kan meget vel være, men set i forhold til hastighed og det man kan gøre for at forbedre hastigheden og renderingstiden, ser den kun meget overfladisk.

Men samtidig, lad os antage at det de rent faktisk ser på er det der er mest relevant for brugerne. Det ville så være hvor hurtig renderingstiden er og TTFB. Og det faktisk er det de ser på ifølge mange munde inkl min. Grunden til jeg tænker dette, er fordi det rent faktisk er det alle andre optimeringer forbedre.

Og gør man netop det at man i stedet for bare at se på den overordnede score, også ser på hastigheden, renderingstiden, TTFB, og den kode man reelt spytter ud. Selvfølgelig alt samme set i forhold til det der er best practice i forhold til hastigheden. Vil man ligesom jeg også opnå en score på Google PageSpeed Insight, som er betydeligt højere. 

Det jeg siger er reelt, man skal se på hastigheden ikke en Google Score, da man pr automatik får en høj score på Google PageSpeed Insights, hvis man optimerer sitet korrekt set i forhold til hastighed.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)