Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan omkostning trækkes fra inden start af virksomhed?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Det var rart med et link til en sådan EU dom

EU-domstolens sag (C-280/10 – Polski Trawertyn), som jeg så har kommenteret med et linier eller 4 nedenfor....

http://koudahl.dk/fradrag-for-omkostninger-foer-virksomhedsstart/

fino - skat synes ikke helt med på den dom - Du så tidl svar til mig skriftligt her fra skat:

Se DJV afsnit D.A.11.1.2.1.

Når indkøbet skal foretages af en afgiftspligtig person – fx et selskab – kan dette i sagens natur vel ikke ske før den afgiftspligtige person eksisterer.

Endvidere vil dokumentationskravet for momsfradrag jo heller ikke kunne opfyldes.

Hvis aktiverne derimod indkøbes af et allerede stiftet selskab, blot forinden det momsregistreres, er sagen en anden. Så vil der kunne gives momsfradrag på de betingelser, som er nævnt i DJV afsnit D.A.11.1.2.1. De skal endvidere kunne opfylde kravene til dokumentation (faktura). 

 Man må jo så henvise til dommen over for dem. OM der så skelnes momsmæssigt og udgiftsmæssigt er vel også lidt usikkert - da dommen jo kun taler om moms, men det vil ulogisk ikke at godkende selve fradraget også er jeg enig i

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
skat synes ikke helt med på den dom - Du så tidl svar til mig skriftligt her fra skat:


Jeg må så indrømme at jeg ikke kan se hvordan SKAT kan komme frem til det svar med henvisning til D.A.11.1.2.1 ??Big Smile


Det synspunkt som SKAT har tilkendegivet over for dig svarer nogenlunde til de piolske myndigheders praksis -  som så er blevet underkendt af EU-domstolen.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)