Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan omkostning trækkes fra inden start af virksomhed?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal starte et IVS med en kammerat d. 1. september. Inden dette har vi nogle markedsførings-omkostninger. Kan disse trækkes fra et evt. overskud når vi starter virksomheden 1. sep? Mener godt man kan, men har hørt der var nogle andre regler når det gjaldt IVS og ApS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke i et IVS med mindre regningen er udstedt til konkret IVS xxxx under stiftelse. Personlig virksomhed kan - under en række forudsætninger, selskaber kan ikke før de eksisterer

Du kan evt overveje om du kan betale selv og så siden fakturere beløbet til dit IVS (uden moms i sagens natur) - forudsat du kan sandsynliggøre de har den værdi for dit IVS og ikke var noget du faktisk havde værdien af inden privat

Hvorfor starter I ikke, hvis I skal tage "markedsføringsomkostninger" så giver det for mig ikke mening at vente?

Husk IVS giver en række pligter og omkostninger - men forskel fra nu til 1/9 er ikke noget vigtigt. Overvej stærkt min E bog om IVS med stiftelser og masser af regler, huske ting for at undgå bøvl, ejeraftaler gennemgået + skat, moms mm http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke i et IVS med mindre regningen er udstedt til konkret IVS xxxx under stiftelse. Personlig virksomhed kan - under en række forudsætninger, selskaber kan ikke før de eksisterer

Du kan evt overveje om du kan betale selv og så siden fakturere beløbet til dit IVS (uden moms i sagens natur) - forudsat du kan sandsynliggøre de har den værdi for dit IVS og ikke var noget du faktisk havde værdien af inden privat

Hvorfor starter I ikke, hvis I skal tage "markedsføringsomkostninger" så giver det for mig ikke mening at vente?

Husk IVS giver en række pligter og omkostninger - men forskel fra nu til 1/9 er ikke noget vigtigt. Overvej stærkt min E bog om IVS med stiftelser og masser af regler, huske ting for at undgå bøvl, ejeraftaler gennemgået + skat, moms mm http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kan du ikke i et IVS med mindre regningen er udstedt til konkret IVS xxxx under stiftelse. Personlig virksomhed kan - under en række forudsætninger, selskaber kan ikke før de eksisterer

Mon ikke også SKAT vil acceptere fradrag for udgifter afholdt af et IVS mfl. før stiftelse, hvis der er tale om driftomkostninger og ikke etablering. Ellers vil vi stå i den pudsige situation at momsen kan afløftes men ikke skattefradrag.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh, her står da noget andet, eller gælder det kun emv? http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648476&vId=0)

Enig med John i, at I da bør lade jer registrere allerede nu. Det er helt acceptabelt, at der ikke er indtægter i etableringsfasen.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Det kan du ikke i et IVS med mindre regningen er udstedt til konkret IVS xxxx under stiftelse. Personlig virksomhed kan - under en række forudsætninger, selskaber kan ikke før de eksisterer

Mon ikke også SKAT vil acceptere fradrag for udgifter afholdt af et IVS mfl. før stiftelse, hvis der er tale om driftomkostninger og ikke etablering. Ellers vil vi stå i den pudsige situation at momsen kan afløftes men ikke skattefradrag.

Man kan formentligt også få en faktura til Xxx IVS under stiftelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Øh, her står da noget andet, eller gælder det kun emv? http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648476&vId=0)

Ja det gælder kun personlig virksomhed - enkeltmands, I/S - ikke selskaber. Der er der jo sammenfald mellem person og senere virksomhed men selskaber kan ikke købe noget før de eksisterer. Problemet er mest momsmæssigt - hvor enkeltmands og I/S kan trække momsen fra forudsat de ikke har solgt noget uden moms inden, ikke taget tingene i brug privat og max max 6 mdr inden

Hvad selve prisen angår, er problemet jo ikke stort, da man så bare må sælge det fra sig selv som person til det nye selskab IVS og så er det jo betalt af selskabet - men momsen er tabt når det er et selskab.

Der er KUN fradrag hvis regningen er udstedt til selskabet og moms fremgår - og dermed OK til at der kan stå til IVS Jørgen K under stiftelse (og dermed i stiftelsesperioden kun og sælger skal skrive det på fakturaen) men ikke private køb inden

Det med at sælge fra sig selv til selskab betyder vel også, at varen skal være ubrugt hvis den skal videre til samme pris - men f.eks. køb af et domæne betalt privat - kan jo sagtens sælges videre til indkøbspris til selskabet - igen bare med evt moms tabt 

(klik på juridisk vejledning i dit skattelink - og du vil se det er selvstændig virksomhed/personlig - og ikke selskaber)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind for jeres svar alle sammen.

@John - Tak for din altid gode hjælp.

Vi står begge med klausul i kontrakt (opsigelsesperiode etc.) derfor har vi for en sikkerheds skyld valgt at vente til 1 sep. med start af virksomheden.

Det drejer sig om SEO, som vi formentlig køber af en udenlands leverandør. Det skal helst starte allerede nu i forhold til placeringer osv.

Jf. det du skrev: 

Du kan evt overveje om du kan betale selv og så siden fakturere beløbet til dit IVS (uden moms i sagens natur) - forudsat du kan sandsynliggøre de har den værdi for dit IVS og ikke var noget du faktisk havde værdien af inden privat.

Så som jeg forstår det, kan jeg godt lægge ud for noget arbejde nu, og fakturere beløbet i mit IVS senere.? Hvis jeg selvfølgelig kan bevise det har værdi for mit IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ICHALLENGE:
Så som jeg forstår det, kan jeg godt lægge ud for noget arbejde nu, og fakturere beløbet i mit IVS senere.? Hvis jeg selvfølgelig kan bevise det har værdi for mit IVS.
ja det vil jeg klart mene - hvis det er noget dit IVS jo ellers skulle købe fra start dato og dermed har det behov for og skulle give den pris for - så kan det købe det af dig - det du kan tabe er et evt momsfradrag - Gem faktura som dokumentation for din pris til dit IVS til den tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind for jeres svar alle sammen.

@John - Tak for din altid gode hjælp.

Vi står begge med klausul i kontrakt (opsigelsesperiode etc.) derfor har vi for en sikkerheds skyld valgt at vente til 1 sep. med start af virksomheden.

Det drejer sig om SEO, som vi formentlig køber af en udenlands leverandør. Det skal helst starte allerede nu i forhold til placeringer osv.

Jf. det du skrev: 

Du kan evt overveje om du kan betale selv og så siden fakturere beløbet til dit IVS (uden moms i sagens natur) - forudsat du kan sandsynliggøre de har den værdi for dit IVS og ikke var noget du faktisk havde værdien af inden privat.

Så som jeg forstår det, kan jeg godt lægge ud for noget arbejde nu, og fakturere beløbet i mit IVS senere.? Hvis jeg selvfølgelig kan bevise det har værdi for mit IVS.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)