Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hjemmeside - gode råd

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er kommet på en idé til en hjemmeside, som jeg gerne vil have ført ud i livet.

Det er en hjemmeside hvor man skal kunne oprette sig som bruger.

Mit problem er at det er et helt nyt emne for mig, og jeg er helt i idé fasen. Derfor søger jeg alle råd jeg kan tage til mig, omkring hvordan jeg kommer igang og kommer fra idé til en færdig hjemmeside.

Håber på en masse gode råd:)

Mvh

Fra Aarhus N
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 24
Fra  Top Lyd og Lys Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan sagtnes hjælpe dig med en færdiggjort hjemmeside til ikke mange penge.

Du kan kontakte mig på kontakt@ar-webdesign.com, så finder vi den bedste løsning for dig.

Mvh

AR Webdesign

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AR Webdesign,

Vil helt sikkert kontakte dig når jeg er kommet lidt videre!

Men lige nu er det mere gode råd til at komme igang helt fra start jeg søger:)

Mvh

Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stonen

Hvis du intet ved om hjemmesider bør du undersøge, om dette er noget du selv kan sætte op vha. færdige plugins, eller om du skal have hjælp af en programmør.

WordPress er et hjemmesidesystem, som har et shitload af plugins tilgængelige.

Skriv din ide ned til mindste detalje. Lav et excel ark med en opremsning af alle funktioner. Fx

Opret bruger

- aktivering vha. email

- aktivering vha. sms

- mulighed for redigering af profil

- abonnementsbetaling

osv

Du kan derefter gå på jagt efter plugins på fx https://da.wordpress.org/plugins/

Ellers du kan sende din kravspecifikation til vurdering hos et webbureau eller freelance programmør, fx her på Amino Freelancer eller Flexer.dk

Det kommer selvfølgelig meget an på, hvad du har mod på at rode dig ud i selv. Opbygning af dit eget hjemmesidesystem kan være en spændende udfordring.

Roder du dig ud i en programmør kan det være en god ide at læse lidt om, hvordan andre samarbejder med en programmør, hvad du skal være opmærksom på, hvad de koster osv.

Generelt ved opstart af firma vil jeg lave en hel del tænkearbejde først. Mange går bare i gang, for det er det almene råd.

Min personlige holdning er, at du bør pitche din ide med de rette personer først. Find nogle af snakke med det omkring. Ellers kan du komme til at justere din strategi mange gange. Det er ikke vigtigt, hvad de personer du pitcher med svarer. Bare du får lov at snakke højt :-)

Held og lykke.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du kode det hele selv og lære den del af det eller handler det mere om at få skubbet et produkt på markedet så hurtigt som muligt?

Jeg kan varmt anbefale at lære at kode HTML og CSS (hjemmeside og layout) samt PHP og MySQLi (til din database med brugere). Der findes selvfølgelig andre teknologier derude og diskussionen om hvad der er bedst hører til et andet sted. I forhold til de nævnte er der MASSER af hjælp at hente online på sider som stackexchange hvor nogen allerede har stillet dine spørgsmål før.

Mellemtingen mellem den helt professionelle løsning og "Gør-Det-Selv" kunne være WordPress. Der er masser af hjælp at hente gratis online og det koster næsten ingenting at komme i gang. Og skulle du få brug for det er der mulighed for at købe sig til hjælp/moduler.

Det første jeg ville gøre uanset hvilken vej du går:

Find ud af hvad siden skal kunne helt præcist og gør dig nogen tanker om brugerens oplevelse og hvordan den helt præcist skal være. For din egen skyld, men også for at kunne forklare det mere specifikt til dem der muligvis skal lave siden for dig.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode råd!

Er dog ret sikker på jeg skal have en programmør til at lave arbejdet, da jeg selv er en klovn til computer.

Har slet ikke travlt med at få det op at køre, da jeg hellere vil have et næsten perfekt produkt til at starte med, istedet for at smide en dårlig version ud og så hele tiden skulle rette i den.

Tilmeldt 20. Apr 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skal have udarbejdet en komplet kravspecifikation først og fremmest, når du har sådan en, så vil du kunne indhente en række tilbud på at få opgaven løst.

Vi hjælper gerne med at lave en kravspecifikation uden beregning. 

Send en mail til info@webleasing.dk eller giv mig et kald på 61460562, så tager vi en snak om dit projekt.

Rigtig god dag!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En opstart af hjemmeside er altid interessant! Jeg vil dog anbefale dig, at få andre til at gøre det for dig, eftersom du fortæller, at det er et nyt emne for dig. Der findes masser af kompetente folk her på amino, der kan hjælpe dig med en god hjemmeside - også log-in funktion.

Mit råd til dig - som jeg selv følger, når det gælder hjemmesider - er, at lade andre folk gøre det, som du ikke synes er sjovt eller kan finde ud af. 

Held og lykke!

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Er jeg den eneste der synes at det er sjovt, at trådstarter skriver at han skal bruge en hjemmeside, uden at beskrive hvad den skal kunne - Overhovedet...! Og at der så ikke mange minutter efter, er folk der skriver: Det klarer vi da nemt og billigt for dig? :D Trådstarter har jo intet beskrevet? Det kunne potentielt set være et nyt mega-portal han var ude efter jo? :)

- FlyETA.com

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar! Jeg får skrevet alle detaljer ned, og evt laver jeg en sketch hvor jeg tegner hjemmesiden som jeg forestiller mig den skal se ud. Det må vel være en stor hjælp til programmøren?

Til FlyETA,

Jeg synes det er rart med tilbud. 

Går ud fra at dem der fortæller om deres tilbud har styr på at lave hjemmesider og kun synes det er spændene hvis det er et stort projekt:)

Mvh

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)