Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Wordpress hjemmeside.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Der er et hav af spørgsmål omkring hvordan man flytter sin hjemmeside fra et domæne til et andet. 

Jeg skal have flyttet : www.test.fredericiafotografen.dk

Flytter til : www.fredericiafotografen.dk 

Mit spørgsmål er, hvordan gør jeg det - Jeg har læst en del om det. Man kan flytte alle filer osv, men så skal man også rette i databasen, hvor kæden hopper af for mig. 
Har jeg evt mulighed for at gemme min hjemmeside som ligger på www.fredericiafotografen.dk ? 

Findes der evt en venlig sjæl den kan hjælpe mig med det, eller som kan forklar hvordan jeg gør. 

Jeg har nemlig også læst en del der har forsøgt selv, hvor deres sider efter forsøget ikke virker mere, og det vil jeg være rigtig ked af, da der ligget en time eller to i siden. ;-) 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Melfar Web Design Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen Kim

Jeg har brugt det her plug-in masser af gange. Det findes også i en gratis version. Du navngiver først din WP installation til det nye domæne hvorefter Duplicator retter dine URL´s til det nye. Husk at lade Duplicator rydder op efter sig. Men det skulle give sig selv. Læs instruktionerne inden du går i gang. Det er en lidt speciel process.

Men. Tag lige en backup først :o). Det kan du også bruge Duplicator til.

https://da.wordpress.org/plugins/duplicator/

Med venlig hilsen
Michael Glans
Hjemmesidestudiet.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ligger WP move ind p en ny Wordpress indtallation på den nye destination og på den gamle destination, så ordner det plugin ændringer i din database mht domænet.

Filer og billeder overflyttes også og i visse tilfælde kommer tema og temaopsætning med over, men ikke alle.

Det er en lidt halv løsning kontra direkte flytning selv og ændring i databsen, webconfig osv, men det er fint nok, når man ikke er helt inde i det hele og lidt usikker.

Alt det du ikke får med over, kan så efterfølgende flyttes manuelt / opsættes manuelt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det burde kunne klares på under en time af en webudvikler :-)

Du er velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, så kan jeg sætte dig i forbindelse med min kollega.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke som en venlig sjæl, snare et forsøg på at sælge lidt. Det er ikke det jeg efter spørge. Ellers havde jeg sat det ind under Freelancer. :-) 

Jeg tror på man kan klare opgaven uden at skulle i kontakt med en webudvikler. ;-) 

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg indrømme jeg ikke forstår meget af. :/ 

Hvor finder jeg database filerne henne? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

For at flytte fra et subdomæne til hoveddomænet behøver du kun at rette få steder og lægge filerne det rette sted. Du skal ikke ændre databasen. Mit bedste råd er at få en der har gjort det før til enten at gøre det sammen med dig eller at gøre det FOR dig. Hvis du laver én lille fejl så skal du til at holde tungen i munden og redde det du kan.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fortsat igang med at prøve. Lidt pt har jeg bare prøve at smide filerne direkte ind, også vil jeg se hvad den siger.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bødker:

Jeg er fortsat igang med at prøve. Lidt pt har jeg bare prøve at smide filerne direkte ind, også vil jeg se hvad den siger.

Det er så en start, næste del er at overflytte databasen - du burde have et værktøj, der hedder phpMyAdmin igennem dit webhotel. Det kan du bruge til at eksportere/importere data. Tredje og sidste step er tilretning af data i databasen - dette kan være lidt mere besværligt, men er beskrevet på et hav af hjemmesider.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt efter lang tids søgen frem til phpmyadmin, og jeg skal nok prøve at sjusse mig frem til det. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg gemmer den ordentligt, der er jo et hav at muligheder. 
Og hvordan får jag den så op igen ? ... :D 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)