Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til privatperson som erhvervsdrivende (HJÆLP)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg har søgt og søgt på Google uden held, så håber nogen herinde kan give mig et svar på mit spørgsmål. Mig og en kammerat arbejder på en hjemmeside der kommer til at udleje private personers biler til events, udstillinger osv. 

Vores spørgsmål er hvordan betaler vi den private person, efter han fx har kørt konfirmations kørsel for en af vores kunder? 

Skal vi som erhvervsdrivende tænke på om han melder det til SKAT som sin B-indkomst eller er han selv ansvarlig for at meddele det? Skal vi blot overføre ham penge for den ydelse han nu har udført for os og skrive det i vores regnskab som en udgift og betale SKAT af overskuddet

Vil gerne vide den korrekte måde og takle dette problem på, så vi ikke kommer på kant med loven. Geeked

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når I betaler ydelse/honorar til en privatperson så skal I indberette det til skat som bidragspligtig b indkomst - ellers er det sort og fradrag vil mistes + klar risiko for bod http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

Det har ikke betydning for modtager - han slipper bare for at indberette og kan stadigt trække sine udgifter ved at tjene det honorar fra

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover 

Tak for svar nu er vi ikke CVR-registeret endnu, men er reglerne de samme? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tulle555:

Hej John Hannover 

Tak for svar nu er vi ikke CVR-registeret endnu, men er reglerne de samme? 

Nej - der er så bare krav om over 10.000 skal via netbank - men ikke krav om indberetning hvis I er enkelt personer og det er private handler (I kan så ikke kalde jer I - for så er et defacto IVS  - med personlig solidarisk hæftelse og alt - og gør handel erhvervsmæssigt - så der tør jeg ikke svare.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)