Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring vedrørende gadesalg søges!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ny i hele iværksætterverden og beder jer på forhånd derfor om at bære over med min "uvidenhed".

Jeg har en ide om at starte et madkoncept op, som jeg ikke har set før i landet og sælge det fra en mobil vogn eller stadeplads.

Jeg føler mig dog lidt på bar bund og ligger inde med nogle spørgsmål;

1) For det første hvordan I ville opbevare og transportere sådan en vogn på en 600 kg med madvarer efter lukketid? Er der nogen i byen, man kunne lave et samarbejde med?

1a) Og om der findes løsninger, hvor man kan gøre det uden bil, selvom man skal bruge plads der rækker udover hvad en cykelvogn kan klare?

2) Hvor tilbereder man maden, man tager med i vognen? Kan man godt bare lave det hjemmefra eller gælder der særlige regler?

3) Har jeg overhovedet en chance for at søge om en plads i centrum af København af kommunen, hvis jeg ingen erfaring har?

TAK!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - det lyder spændende.

Om der er nogle at samarbejde med, tænker jeg kun, at du finder ud af, hvis du prøver dig frem og henvender dig til forskellige butikker. Det kan være, at der er nogle, som har mulighed for at låse din madvogn inde efter lukketid - hvem ved.

I princippet ville det vel sagtens kunne lade sig give sig uden en bil, hvis bare vognen ikke skal flyttes alt for meget - 600 kg. kan hurtigt gøre selv Arnold Schwarzenegger træt i armene. 

Jeg mener, at du ikke kan tilberede maden hjemmefra. Der er MANGE krav fra fødevarestyrelsen, som jeg engang selv har sloges med, da jeg ville starte en fødevarevirksomhed. Produktion af fødevarer til videresalg kræver hygiejnebevis, fødevaregodkendt køkken og MEGET andet. Det kan du altsammen finde på fødevarestyrelsens hjemmesidehttps://www.foedevarestyrelsen.dk/fvst_ansvar_opgaver/Sider/Startpakke-for-nye-foedevarevirksomheder.aspx

Det er lidt kompliceret at starte en fødevarevirksomhed - ikke sagt at det er umuligt. Det kan sagtens lade sig gøre med tålmodighed og tid, så man kan sætte sig ordentligt ind i tingene. Mht. et fødevaregodkendt køkken kan du eventuelt snakke med en, som ejer et forsamlingshus, en restaurant eller andet, som har et fødevaregodkendt køkken, som du kan producere dine madvarer i. Det kan være, at du kan låne køkkenet, når de ikke er til stede. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)