Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af virksomhedskategori

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er igang med et projekt hvor jeg gerne ser mig selv som en administrerende direktør indenfor min virksomhed.

Problemet er at jeg ikke ved hvor, hvordan, hvad jeg skal gøre for at starte det hele op.

i dette firma har vi både musik-producere, kameramænd (foto/video), event koordinator, DJ og så udgiver vi også musik under vores eget navn som pladeselskab.

spørgsmålet er så hvad det er for en slags virksomhed som huser alle disse kategorier i ET samlet hus? Hvordan skal jeg starte? Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge? er helt blank på disse punkter og det er meget nyt for mig, så jeg tager gerne alle svar som et positivt feedback!

Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke meningen at man får hjælp herinde? Hvornår kan jeg forvente et svar fra nogen af jer?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror lige du skal se på tidspunktet, du har oprettet tråden og rykket for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hold da op - det var en tidlig rykker. 

Du kan oprette det som personlig virksomhed eller som selskab - begge dele kan rumme alt det du beskriver, men der er mange forskelle - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 


Læs evt min e bog SELVSTÆNDIG som link (eller paperback om du hellere vil papir) den gennemgår meget mere om alle former for personlig virksomhed samt selskaberne IVS og ApS - stiftelse, alle de regler som man SKAL kunne, skat, moms, must do, inspiration mm. Den vil være et godt sted at starte. 
Det du vil er i øvrigt noget der kommer til at kræve meget læsning og googling - evt momsstilling for kunstnere, musikere osv som er speciel, ansatte som du vil komme ud for at have formentlig osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

zohab1:

Er igang med et projekt hvor jeg gerne ser mig selv som en administrerende direktør indenfor min virksomhed.

Problemet er at jeg ikke ved hvor, hvordan, hvad jeg skal gøre for at starte det hele op.

i dette firma har vi både musik-producere, kameramænd (foto/video), event koordinator, DJ og så udgiver vi også musik under vores eget navn som pladeselskab.

spørgsmålet er så hvad det er for en slags virksomhed som huser alle disse kategorier i ET samlet hus? Hvordan skal jeg starte? Hvilken virksomhedsform skal jeg vælge? er helt blank på disse punkter og det er meget nyt for mig, så jeg tager gerne alle svar som et positivt feedback!

 

Ser ud til at der er 25 timer mellem indlæggende, så helt utålmodig er trådstarter måske ikke :) Den er sikkert overset som følge af mange indlæg i går morges

Jeg vil mene at det mest oplagte er at stifte et kapitalselskab. Jeg læser indlægget som om at der er flere deltagere, og da der bl.a. er planen at drive pladeselskab med "fælles" musikprojekter, er det svært at se dette gennemført i en enkeltmandsvirksomhed, såfremt der er flere rettighedshavere til musikken.

Adm direktør anvendes hyppigt selv om virksomhederne kun har én direktør. Da er den korrekte betegnelse "direktør". Adm direktør bruges i tilfælde af at der er flere direktører ansat i virksomheden, og er således betegnelsen for den øverste af disse.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I hvilken som helst virksomhedsform kan I administrere flere aktiviteter. Det ser ud som om at I er flere om opgaven og dermed måske flere ejere af jeres musikvirksosomhed? Er I flere ejere skal i oprette et selskab. 

Læs artiklen Registrering af virksomhed – få CVR nummer. Her er er kort beskrivelse af de relevante virksomhedsformer.

mvh

Mogens

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld      havde læst rykker som den 15. juni kl. 03.13.

Beklager

Tilmeldt 15. Jun 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar!

Men jeg overvejer at starte det op således;
Enkeltmandsvirksomhed

De føromtalte kameramænd/DJ er jo som sådan ikke MINE ansatte, men nogle som vi vil lave en samarbejdsaftale med.

Udover dette når vi så ser på musik delen i denne virksomhed. Så kan man sagtens registrere sig som pladeselskab inde hos Gramex tror jeg nok det var, alt det andet med KODA & NcB ved jeg allerede om.

Pladeselskabet vil jo mere være som hovedret i denne virksomhed da det for det meste vil være her vores indtægter vil stamme fra. (Salg af original musik).

Artisterne og deres kontrakter kan vel laves i dialog med en advokat som har styr på dette? (Nogen/noget ((andet)) i kan anbefale?)

Event delen har jeg prøvet før og dette er jeg 100% inde i hvordan det foregår osv.

Jeg håber nogen af jer vil læse denne kommentar og komme med et feedback til hvad du/i synes om ideen og gerne komme med et input til eventuelle forbedringer/ændringer!

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene du bør overveje et kapitalselskab med begrænset hæftelse. Det opleves tit i musikbranchen at der kommer sager frem om rettigheder til musik og hvem der ejer hvad og skulle du være uheldig at blive erstatningsansvarlig så vil det være en fordel at det er dit selskab der hæfter. Du kan stifte IVS for en 1 kr.

Vh

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger "vi", mener du så dig og andre, som du skal lave selskabet med? Så går det jo ikke med emv.  Jeg er i øvrigt enig omkring rettighederne. Her er det også bedst med selskab, så du ikke hænger på noget som privatperson. Men det har du nok styr på 🙂

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)