Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille webshop som bijob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Sikke et fedt forum.

Jeg står og leger lidt med tanken om, både som hobby, men også som en lille ekstra indtægt at starte en lille webshop op.

Jeg har en kundebase og en vare jeg kan sælge i form af at min far har et relativt kendt rock band med mange fans. Jeg har lavet en deal med min far om, at hvis jeg kan stable en webshop op, så kan jeg stå for det  og hans band kan så få en lille bid af kagen mod at jeg gør det hårde arbejde.

Det der skal sælges er T-shirts, kasketter, CD'er o.lign. merchandise.

Jeg kan se at der er udemærkede muligheder for at føre regnskab i Dinero, og at man kan lave en simpel webshop med Woocommerce.

Jeg har nogle spørgsmål i denne forbindelse, som jeg håber i kære iværksættere kan hjælpe med.

- Min shop kommer ikke til at sælge for svimlende beløb, og det bliver først og fremmest som en hobby. Jeg forventer HØJST et salg på et par få tusinde til mindre om måneden. En stor fanbase er dog befundet i UDLANDET, hvor jeg er lidt i tvivl om hvordan momsen skal svares. Jeg lader mig forstå, at sålænge at man sælger under nogle og tredive-tusind euro om måneden, så skal man blot svare dansk moms - er dette korrekt?

- Kan det nogen betydning for ens almindelige fuldtidsjob - som jeg har - med hensyn til A-skat, personfradrag, kørselsfradrag med mere at jeg har en lille virksomhed ved siden af? Og her ved jeg godt at det gør hvis firmaet går ned selvfølgelig.

Og et lille bispørgsmål som ikke er så relevant for ovenstående - SKAL man føre kørebog på en varebil på papegøjeplader, eller er det valgfrit, såfrem man ønsker at trække udgifter til erhvervskørsel fra - her tænker jeg selvfølgelig at hvis man kører uendeligt lidt erhverv i sin varebil, at udgifterne kontra det at det så bedre kan svare sig at være doven.

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se jeg nok har oprettet i det forkert forum, jeg undskylder og beder alle blot se bort fra indlægget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)