Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomheds form til mit behov?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlige Anino'er...

jeg har brug for gode råd omkring hvilken selskabs form jeg skal vælge?

Virksomheden bliver en mindre en af slagsen og skal drives af én enkelt person. Altså ville en enkeltmands virksomhed el. personlig ejet mindre virksomhed være ideelt (på baggrund af type og behov) 

Er det korrekt forstået at disse to former ikke kan overdrages? I så fald, hvilken form skal jeg i stedet vælge så overdragelses muligheden ligger åben? Og hvilke opmærksomheds punkter skal jeg kende til?

Håbefulde hilsner 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen og tak for dit svar John Smile

Jeg har igen været inde at læse (på din meget interessante og oplysende blog Wink. Jeg må dog fortsat konstatere, at jeg ikke finder et tydeligt svar på mit vigtigste spørgsmål.

Jeg uddyber lige mit behov, da mit tidligere indlæg nok er lidt "tyndt"

Én person skal stå som ejer, dvs. daglig drift og ledelse. Den person skal dog først træde ind i virksomheden den dag (næsten) hvor virksomheden/butikken slår døren op, og kan indtil da intet have med virksomheden at gøre.

En anden person skal, inden da, oprette og eje virksomheden.

Virksomheden/butikken ønskes, fra den åbner, at blive drevet som en enkelt virksomhed el. en mindre personlig ejet virksomhed.

Nu kommer det vigtige for mig at få afklaret:

Fra hvilken virksomheds form kan man ændre ejer og overdrage cvr nr og samtidig ændre virksomheden fra noget andet til enkeltmands el. personlig ejet mindre virksomhed??  

What to doo??

Venlige hilsner

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John allerede har været inde på kan du kun bibeholde cvr, såfremt det er et kapitalselskab der stiftes.

Er der flere end 1 ejer kan der overvejes I/S. Den person der skal være den udfarende ifm drift kan så indtræde i I/S på det tidspunkt hvor vedkommende er klar. Vedkommende kan så enten komme ind som yderligere deltager, eller til erstatning af anden person.

 

Fra Karup
Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 30
Fra  KinderLee.dk legetøj, babyudstyr online! Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid starte et enkeltmands virksomhed, og så ændre det senere. Det ville jeg nok gøre :)

kinderlee.dk legetøj, barnevogne, autostole og babyudstyr online leveret til døren!

Tilmeldt 14. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er interessant at du skriver det Claus.

Mit ønske er, at virksomheden skal drives som en enkeltmands men jeg har ikke kunnet finde frem til at det er en mulighed i min research (ud fra ovenstående beskrivelse og behov i "min sag")

Vil du uddybe dit svar??

Venligste hilsner 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

bdbmdb:

Én person skal stå som ejer, dvs. daglig drift og ledelse. Den person skal dog først træde ind i virksomheden den dag (næsten) hvor virksomheden/butikken slår døren op, og kan indtil da intet have med virksomheden at gøre.

En anden person skal, inden da, oprette og eje virksomheden.

Virksomheden/butikken ønskes, fra den åbner, at blive drevet som en enkelt virksomhed el. en mindre personlig ejet virksomhed.

Der er ingen virksomhedsform kaldet "enkelt virksomhed". En enkeltmandsvirksomheder (personlig ejet virksomhed), kan kun have én ejer, så det er udelukket for jer.

Jeres valg stå mellem:

 - Interessentskab (I/S): I ejer i fællesskab personligt en fælles virksomhed, men hæfter personligt solidarisk for hinanden med alt hvad i ejer. Der er ingen minimumskapital og potentielt underskud kan trækkes fra på selvangivelsen. Se evt http://www.jura-guide.dk/interessentskab

 - Anpartsselskab (ApS): Selvstændig juridisk enhed (som nemt kan sælges videre). Minimums startkapital på 50.000 kr. og ingen personlig hæftelse. Se evt. http://www.jura-guide.dk/anpartsselskab-aps

 - Iværksætterselskab (IVS): Lige som ApS'er blot uden minimumskapital. Dog med krav om at opspare overskud (med henblik på senere konvertering til ApS). Se http://www.jura-guide.dk/ivaerksaetterselskab-ivs

Det lyder umiddelbart som at IVS kunne være den rigtige løsning for jer, såfremt I ikke har 50.000 til startkapitalen. I/S er også en mulighed, men så skal du virkelig stole på din partner.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på ingen måde ekspert, men d simpleste løsninger kunne da være at vedkommende enten opretter selvskabet og så ansætter dig til at drive det i starten, eller at du opretter det og vedkommende så opretter sin egen virksomhed og overtager når han/hun er klar.
Er der nogen særlig grund til at du gerne vil have at det er samme cvr nr hele vejen igennem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

bdbmdb:
Én person skal stå som ejer, dvs. daglig drift og ledelse. Den person skal dog først træde ind i virksomheden den dag (næsten) hvor virksomheden/butikken slår døren op, og kan indtil da intet have med virksomheden at gøre.

Det er ikke muligt at lave en virksomhed på den måde som du ønsker det. Reglerne er netop bygget op omkring gennemsigtighed om ejerskab når der er ubegrænset hæftelse. Det skal være muligt at se hvem man reelt handler med.

Det tætteste jeg umiddelbart kan se at du kan kommer er at der enten købes et skuffeselskab - IVS eller ApS (selskab der allerede er stiftet og som har været uden aktivitet) og så indsættes en midlertidig direktør. Efter køb af har den nye ejer 14 dage til at registrere ejerforholdet i ejerregistret. Nu nævner du ikke hvad kort tid men overskrides denne frist så er der risiko for bøde (og den er ganske stor).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser kun to valg hvis I begge skal eje. Enten I/S som er "enkeltmands"=personlig virksomhed for flere personer - med personlig solidarisk hæftelse som største bagdel - men også med sine fordele, eller i selskabsform som IVS eller ApS

Hvis I ved I begge skal være ejere, og det ikke rækker med EN som ejer og en anden som ansat, så skal I starte dér og ikke i enkeltmands eller PMV

Se forskelle mellem personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og:

Overvej stærkt at købe og læse min E-bog "Selvstændig" som i linket her - Den gennemgår alle former for personlig virksomhed, PMV, Enkeltmands, I/S og selskaberne IVS og ApS, lige fra stiftelse i detaljer, forskelle, de mange regler som det er vigtigt at huske så man ikke ender med bøvl og bod, skat, moms og en masse anden inspiration. Den er letlæst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)