Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Animationer - Indien?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er! 

Hvis man skal have lavet et større antal animationer, hvad er så bedst/ billigst? 

Har hørt at Indien er et populært valg - alternativt kan danske studerende være en mulighed? 

Nogen, der har gjort sig nogle erfaringer her? 

På forhånd mange tak for hjælpen! :-) 

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har eksprimenteret en del med animation gennem tiden så det kan jeg helt bestemt svare dig på.

Da jeg startede min første virksomhed tænkte mig og min partner at det ville vær fedt at få lavet en animationsvideo til at forklare konceptet. 

(Jeg havde på daværende tidspunkt lavet grafisk design og illustration i flere år, men vidste ikke så meget om animation)

Så vi hoppede ind på freelance siden Upwork.com som er super god til at finde alle slags freelancere, både yderst profesionelle og amatører. 

Når det kommer til animation kan man tydeligt se at pris og kvalitet hænger sammen. 

Du kan sagtens finde en gut fra Indien på upwork som kan lave dig en animations video på 1 min til omkring 1000 kr. Men kvaliteten er desværre rigtig lav. Man kan dog være heldig at finde en person som er billig og super dygtig, men det er svært. Og det tager lang tid at danne en god nok kommunikation med personen til at man sammen kan lave nogle fede animationer. 

Så er der dem der animere til omkring 4000-15.000 pr. minut video. Der kan du næsten være sikret en super god kvalitet og disse personer er for det meste fra vesten og lette at kommunikere med.

Der er også en stor forskel på de videoer folk laver, da stort set alles stilart er forskellige.

Der er tre primære dele af en animationsvideo. Manuscript, Illustration og Animation

Manuscriptet er svært at lave, nogle freelancere er dygtige og andre er knap så gode. Så vælger du en indisk freelancer, skal du selv stå for manuscript, og beskrivelse af storyboard. De tager ting meget bogstaveligt, så alt skal skæres ud i pap. 

Illustration er det der tager længst tid at lave, alt efter hvor komplekse animationerne er. Men det kan være svært at finde en freelancer som kan lave illustrationer i den stil man ønsker. Det kan sagtens ske at man finder en animator som er dygtig til at animere, men knap så god til at illustere. Så skal du ud at finde dig en freelancer til illustration også. 

Animationen er rimelig simpel, og de fleste inde på upwork er dygtige nok til at animere. Så det sværeste er klart at finde en person som er dygtig til at oversætte dine tanker ned til illustrationer. 

Jeg fandt til sidst ud af at der simpelthen var for meget arbejde i at bruge en freelancer fra upwork til at lave animation, og for meget tid gik tabt på kommunikation. 

Jeg satte mig derfor ned og lærte at animere på et par måneder. Da jeg allerede kunne lave illustrationer, gik der ikke lang tid før jeg kunne lave mine egne animationsvideoer. 

Du skal være velkommen til at kontakte mig omkring opgaven, kan sagtens være jeg kan hjælpe jer med at få lavet nogle fede animationer. 

Mail: Sebastianbeen@icloud.com

Mvh Sebastian

Tilmeldt 12. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian - Mange tak for det grundige svar! 

Lige nu er projektet kun på idébasis, men du vil bestemt være i tankerne, når vi kommer videre med det :-) 

En lille del af videoerne skal også bruges som undervisningsmateriale, og her skal vi jo selv stå for storyboard og generelt forståelsen af emnet. Har du nogle erfarringer med animationer som undervisningsmateriale? 

Vh Matias

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver dem til cirka 4k for et minut :)
Tjek www.webly.dk for at se portefølje.

Rued

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Audit Applications Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt en gut som heder Graphula fra Fiverr.com. Jeg kan kun anbefale ham. Her er to eksempler:

Du kan også finde mange voice over artister på Fiverr.

REVISORER: undgå besvigelser og spare penge med en online bekræftelse og saldomeddelelse system! www.auditapplications.com/da

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De er pænt animeret. Men det, der altid slår mig er, at det ikke er det, det handler om. 

Hvis jeg skal se over 1 minut før produktet nævnes.. Eller jeg ikke 'går derfra' med et krystalklart indtryk af, hvad Resource Central eller den anden virksomhed i videoen laver. Jamen.. Hvad er så pointen i at lave figurer, der stykkes sammen fra alle sider af polariserede elementer? SUPER flot - godt lavet, men det altsammen bygger på et fundament, der ikke er færdigbehandlet og stramt nok formuleret. 

Jeg er selvfølgelig biased af, at jeg selv laver animationsvideoer til daglig i mit firma, men her er den helt store læring, at det handler om kondensatet/fortællingen om virksomheden; HVOR ligger den gode historie? Hvad er VÆRDIEN af dine produkter (ikke hvad KAN dine produkter)?

Her en kort video, hvor jeg uddyber de her ting. 

Igen, flot video, men personligt mener jeg, de hviler på et ukondenseret og ufokuseret fundament. 

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)