Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer uden moms til Grønland

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har i min webshop fået en bestilling til en kunde, som ønsker varerne udleveret i Danmark, men som selv vil bringe dem til Grønland og derefter ønsker momsen refunderet.

Så vidt jeg kan læse mig frem til herinde, er der ingen problem i det, hvis jeg for en kopi af fakturaen med et toldstempel på. Jeg er bare i tvivl om jeg skal gøre andet? Skal eksporten registreres hos Skat, eller er det nok jeg blot gemmer dokumentationen for at varen er eksporteret?

På forhånd 1000 tak :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

han skal bevise, at varen er eksporteret som du  er inde på og så kan du kreditere den første faktura med moms og lave en ny uden moms - Du må ikke udlevere uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er en rimelig omstænding procedure hvis kunden selv vil udføre varen.  Der skal laves udførselspapirer (udførselsangivelse) på varen, disse skal så fremvises ved et toldsted når varen forlader DK. rejser din kunde ikke direkte til Grødland, skal toldpapirerne også behandles ved et toldsted ved udrejsen fra EU. Glemmer kunden at ud fortolde varen, er det dig der hænger på den danske moms.

Du skal nok regne med at få lavet toldpapirerne koster 30-40 Euro at få lavet.  Prøv at kontakte Rikke fra fortoldningsbutikken, hun kan lave alle de nødvendige dokumenter og forklare dig om hele processen.

www.fortoldningsbutikken.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for svar.

Jeg udleverer med moms, og refundere først moms-beløbbet når jeg har beviset på at varen er bragt til Grønlad.

Men jeg behøver altså ikke registrere eksporten hos Skat eller andre steder så? Bare jeg har dokumentation for udførslen?

Takker.

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Men hvis kunden dokumenterer udførslen er den del vel OK?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nej det er ikke nok at kunden dokumentere at varen er udført. Varen skal altså udføres korrekt via et toldsted, hvilket kræver at der udarbejdes en udførselsangivelse.  Proceduren er for vare der skal udføres fra EU. 

Johns augmentation kan kun bruges når der er tale om vare til erhvervskunder i EU.  

Hilsen

Ravn

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. Tak for uddybningen Ravn.

Jeg dropper handlen. Jeg kan se at den indsats der skal gøres ikke står mål med den mulige fortjeneste.

Tak for din tid.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Nej det er ikke nok at kunden dokumentere at varen er udført. Varen skal altså udføres korrekt via et toldsted, hvilket kræver at der udarbejdes en udførselsangivelse.  Proceduren er for vare der skal udføres fra EU. 

Johns augmentation kan kun bruges når der er tale om vare til erhvervskunder i EU.  

Hilsen

Ravn

Hvorfor har SKAT så denne vejledning?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=90039&chk=209228

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er en rimelig omstænding procedure hvis kunden selv vil udføre varen.

Så omstændigt er det heller ikke. En almindelig faktura påført kundens udenlandske adresse kan gøre det for firmaet.  Hvis kunden vil have momsen tilbage - så er det ham der skal sørge for at fakturaen bliver stemplet ved udrejse eller til nød ved indrejse i Grønland. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

soren.drejervej:
Jeg kan se at den indsats der skal gøres ikke står mål med den mulige fortjeneste.

For dit vedkommende er der jo ikke det store arbejde i det, du skal blot få f.eks Fortoldningsbutikken til at lave en udførelseserklæring, som kunden får med ved købet. I første omgang tilbageholder du momsen, indtil det kan bekræftes at varen er udført korrekt. 

 

 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)