Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop - Google sitemap

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet anbefalet at få et Google Sitemap til vores webshop.

Jeg har installeret moduldet i Prestashop og klargjort Google Search Console.

Jeg kan forstå, at det er for at hjælpe Google forstå ens side - men jeg er lidt (læs meget) i tvivl om, hvordan jeg skal opsætte det i Prestashop (hvilke bokse, der skal afkrydses)

Jeg håber, at der en, der gider komme med lidt fif :)

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Index er din forside så den skal med. Products er dine produktsider så de skal også med. Har du en præsentation af kunstneren er det vel manufacturers du bruger til det. Ellers tag oversigt og kontakt med.

Det undrer mig lidt der ikke er en checkbox til kategorisiderne.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for dit svar.

Ja, den ser sådan ud - og jeg kan ikke umiddelbart se, at der kan ændres noget.

Jeg tilføjer dem du har nævnt.

Men hvilken betydning har det helt konkret, at jeg kun afkrydser bestemte felter?

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mynewart.dk:
Men hvilken betydning har det helt konkret, at jeg kun afkrydser bestemte felter?

Ikke det vilde. Hvis dit site er bygget fornuftigt op skal Google nok finde dine sider, og Google indekserer de sider den vil, med mindre de er blokeret af robots.txt eller med no-index i meta tagget. 

Det skader dog ikke at have det, og skal ses som en hjælp til Google. 

Sider som cart, 404, search og myaccount vil jeg dog undlade fra sitemappet og også undlade at indeksere, da det ikke er sider du gider have at folk lander på ved en søgning.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:
Det skader dog ikke at have det, og skal ses som en hjælp til Google. 

Indirekte kan det faktisk godt skade. Det er en lidt længere og nørdet snak, men du har ret i, at det først og fremmest KAN være en hjælp for Google - MEN, hvis du har en fornuftig navigation og tilstrækkelig autoritet, så hjælper et XML-sitemap absolut intet.

Du bør ikke tænke så meget på at hjælpe Google. Du skal fokusere på hvad der hjælper dig og din virksomhed. Det er ikke nødvendigvis det samme. 

Et XML sitemap er i bund og grund blot en oversigt over de sider, som du gerne vil have Google skal crawle og indeksere. Ikke andet. Det giver ingen ekstra point i forhold til at ranke godt. Og hvis din interne linkstruktur ikke er god, og du mangler autoritet så kommer du -. sitemap eller ej, alligevel ikke til at ranke på noget af værdi. 

Så min klare anbefaling (bortset fra nogle ganske enkelte specielle situationer) at lade være med at bruge XML-sitemap. KISS - keep it simpel. Jo mere kompleksitet jo større risiko for fejl :-)

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ja, det giver jo god mening. Jeg havde bare hørt så mange pointere vigtigheden af et sitemap, ligesom det fingurerer som en del af de der SEO-analyse sites, at jeg troede at det var strengt nødvendigt.

 

Er det nok at unchecke alle felterne, eller skal jeg helt afinstallere modulet?

 

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger ikke at bruge XML sitemap så ville jeg nok helt fjerne modulet. Igen ... KISS - jo mere enkelt jo mere stabilt :-)

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fjerner modulet - mange tak for hjælpen Mikkel :)

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen .. Lige et afsluttende spørgsmål nu hvor jeg har af-installeret Prestashop-modulet.

Inde på Google Search Console, skal jeg også der slette "/1_index_sitemap.xml". Der figurerer en tabel med indekserede sider og billeder.

Mvh.

Mynewart.dk

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og sørg også for, at du ikke fortsat linker til det i din robots.txt file

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)