Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Èn konto til 2 firmaer, eller hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Er her en klog, der kan fortælle mig, hvad der er smartest:

Jeg har et I/S firma, der nu er blevet til et enkeltmandsfirma. Til I/S firmaet har jeg naturligvis en driftskonto.

Kan jeg uden problemer bruge samme konto, til mit enkeltmandsfirma, eller bør jeg få oprettet en ny konto?

Eller er det lige meget, nu hvor jeg jo kender skæringsdatoen mellem de 2 firmaer.

Vh Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise S:

Hej med jer

Er her en klog, der kan fortælle mig, hvad der er smartest:

Jeg har et I/S firma, der nu er blevet til et enkeltmandsfirma. Til I/S firmaet har jeg naturligvis en driftskonto.

Kan jeg uden problemer bruge samme konto, til mit enkeltmandsfirma, eller bør jeg få oprettet en ny konto?

Eller er det lige meget, nu hvor jeg jo kender skæringsdatoen mellem de 2 firmaer.

Vh Louise

det kan du godt - men du skal jo dels kunne vise at alt det som var gamle I/S er for sig - så jeg ville da få en ny konto - da du jo alligevel skal have banken til at ændre nemKonto tilknytning til at høre til dit nye CVR nr - men har du afsluttet alt i I/S inkl moms og alle aktiver er købt ud og der ikke bliver rod med transaktioner som kan forvirre en der evt skal hjælpe med regnskab - så er der ikke noget lovmæssigt i vejen som jeg ser det ? Tror dog bankens råd/krav også vil være - ny konto nu da ejerforhold jo skal ændres og CVR ditto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John

Tak for endnu et svar, på mine mange spørgsmål ;o)  Mit firma er en webshop, altså en online butik, der jo bare køre videre i det nye cvr fra d 31/5. I/Sét er ikke afsluttet endnu ( med afsluttet mener jeg, lavet slutregnskab og indberettet til skat) , men jeg er ved at lave det færdigt.

Så er det jo noget værre rod, hvis der kommer et salg fx i aften, for det ryger jo ind på I/S-kontoen (da det er den eneste jeg har).

Bør jeg lukke shoppen midlertidigt ned, indtil jeg har en ny konto, for at forhindre salg=rod på kontoen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det er lidt noget rod at et salg fra et CVR går ind på en konto til et andet CVR - se at få en ny konto i en fart - det kan normalt løses over dagen - Ellers må det jo løses ved at pengene flyttes over på den nye konto så snart den er klar og til da bogføres på en mellemregningskonto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gøre, har en konto der pt ikke bruges, med 0 kroner på, så den må ku bruges indtil videre ;o)

Endnu en gang, tak for hjælpen.

Vh Louise

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. opkøb af eget varelager, skal det ske INDEN man lukker virksomheden ned, eller kan det gøres bagefter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, jeg håber ikke du syntes jeg driver rovdrift på din ekspertise, men jeg har brug for et råd fra digTongue Tied Jeg håber du har lyst til at komme med et bud på følgende:

Som du ved, er jeg i gang med en opløsning af et I/S. Det er foregået således: En advokat har lavet en overdragelsesaftale, hvor jeg, har fået overdraget min, og min partners webshop. I betaling har min partner fået overdraget det halve varelager. (Dvs. varelageret er ikke afhentet endnu).

Overdragelsesdatoen var d. 1/6 2016.  I kontrakten står der at fra overdragelsesdatoen "henligger de overdragene aktiver og virksomheden i enhver henseende for købers regning og risiko". Så langt så godt.

Der sker så efterfølgende det, at min partner d 13/6 (for 3 dage siden- og 13 dage efter overdragelsen) uden varsel, lukker virksomheden hos Skat. I min optik er virksomheden MIN, fra d 1/6 2016, og hun havde ingen ret til at lukke virksomheden?

Har du et bud på, hvad det har af konsekvenser for mig, nu hvor jeg ikke har afsluttet regnskab inden lukning, ej heller fået købt min egen del af lageret ud.? Hmm

Vh Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hverken hun eller du kan som sådan lukke den men I kan udtræde hver for sig og så skal den lukkes = der skal laves regnskab - som hun jo er medansvarlig for hele vejen - så I bliver nødt til enten at tale sammen, eller du må tage ansvar og lave en ordnet lukning - få alt købt ud. Tal med advokaten - formentlig henter hun jo sin halvdel som hun jo kan få faktura med moms fra I/S på og du får for din halvdel - I kan bare fakturere per 10/6 som jeg ser det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hammel
Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 62
Fra  www.snobberiet.com Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar.

Jeg har modtaget en mail fra Skat, hvor der er anført at firmaet er lukket/ophørt. Så det har hun kunne gøre selv.

Nu hvor jeg har "betalt" hende med det halve varelager, så jeg kunne beholde shoppen, så kan hendes del jo ikke købes ud, men der skrives selvfølgelig en faktura på beløbet incl moms, og den bogføres som?

Min egen del køber jeg ud, som vi snakkede om i en tidligere tråd. Og hvad bogføres den som?

Så du mener ikke der er nogen skade sket?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)