Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 1 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg trænger virkelige nogle professionelle råd.
Jeg fik for noget tid siden, af en kammerat at vide, at der var en hjemmeside som hed ioffer, hvor man kunne købe en masse billige ting.

Jeg går så ind på hjemmesiden, og ser at jeg kan kæbe 50par Louis Vuitton solbriller for 3800kr. Det synes jeg lød helt vildt fedt, og lod mig rive med og bestiller så de her solbriller.
Siden jeg bestilte dem på er dansk, og alt står på dansk, og tænker at det måske er noget lagersalg eller noget, og da jeg har et bredt
netværk, så tænker jeg at brillerne havde være perfekte at give som gaver til familie og nære.

I går fik jeg så et brev i postkassen, at forsendelsen er blevet taget i tolden, og at rettighedshaver altså Louis Vuitton vil få besked om dette, og at de så skal tage stilling til om brillerne er kopier eller ej.

Jeg har været inde på nettet og kigge lidt rundt, og kan forstå at hvis rettighedshaver vil, så kan de sagsøge mig til halsen osv, hvis brillerne er kopier?

Jeg føler mig helt som en kriminel, og det har bare aldrig været min intention, jeg så det bare som et godt køb, og så var jeg glad.

Men vil det så sige nu, at jeg skal i retten, og kommer til at skulle betale en kæmpe erstatning? Er der nogen der har været ude for det samme?
Er så ked af det, ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

Vær sød at hjælpe mig en eller anden😔

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Men det er jo en kopivarer du har købt.. Så er det vel fairnok at de kan kræve erstatning ved dig..

Og kom ikke og dig du ikke vidste det.. For du kan umuligt få 50 stk.. For 3800 kr.. Hvis det var de originale..

Så tag straffen, og lær dine fejl, jeg har ihvertfald ikke ondt af dig..


Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det var da godt nok nogle billige briller - 76 kr pr stk. - især når de sælges for i hvert fald 2500 på tredsales.

Ja det er nok relativt sikkert at du har købt kopivare. Der er ingen - INGEN virksomhed uanset lagersalg - outlet eller andet som sælger LV briller til 76 kr pr stk, det er sund fornuft.

Derud over er ioffer bestemt ikke dansk - det kan ses på hele sitet, der er grammatiske fejl nok til at beskæftige en tekstforfatter i flere år.

Ligeledes står der denne adresse på deres hjemmeside:

Mailing Address

All correspondence should be addressed to:

iOffer P.O. Box 78191 San Francisco, CA 94107

Ja du kan nok godt risikere et retsligt efterspil eller erstatningskrav fra LV. Brug din sunde fornuft næste gang du handler!

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja, du kan vel risikere et krav på mellem 130.000 og 150.000 kr meget dyre lærepenge..

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det skal siges, at jeg så bare at det hele var på dansk, og tænkte bare det var et røverkøb, uden at tænke videre over det.

Men jo, jeg burde helt sikkert have tænkt at det var kopier, men det gjorde jeg desværre ikke. Iogmed at det hele stod på dansk, sp jeg ingen ben i det, og tænkte at hvis der var noget ulovligt, så skete det på et gadehjørne og ikke en sådan fin hjemmeside, som det ser ud til at være.

Jeg beder ingen at have ondt af mig, slet ikke.
Men jeg vil bare gerne vide, Om det virkelig er det jeg kan vente mig, at jeg bliver retsforfulgt?

Altså jeg er ligeglad med de skide briller, er slet ikke interesseret i at eje nogle kopier, så for min skyld kan de bare blive destrueret.

Men kan jeg være 100% sikker på at de kræver erstatning fra mig eller hvad? Jeg tænker bare, at jeg har aldrig gjort sådan noget før, og der sidder da sikkert lige nu nogle rundt om i verden, og bestiller container-vis. Men bruger de resurser og retsforfølger mig, for de "sølle" 50 par? Eller tror i at jeg slipper med at de "bare" bliver destrueret?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ikke et opmuntrende svar her fra heller: Hvis du er (bare nogenlunde) voksen, må du have hørt eller læst om kopivarer før. Og hørt at det er ulovligt at købe til videresalg - og heller ikke risikofrit at købe enkelte eksemplarer til sig selv.

Det bliver da nok virkelig op ad bakke at overbevise rettighedshaveren om, at du købte så mange briller til dig selv. Undskyldningen med gaver til "familie og nære" holder da ikke rigtig, for der ville brandet jo også gøre en forskel i gavens symbolværdi. Du ville jo ikke have købt samme antal til den pris uden LV-navnet.

Hvis du har en forretning (?) der bare i GROVE træk handler med noget, der minder om accessories, får du simpelthen hverken mig eller myndighederne til at tro på, at du ikke ville sælge brillerne.

Hvis LV ikke er tilfredse med at brillerne bliver destrueret, men sætter deres advokat på dig, kan du jo PRØVE at lægge dig fladt ned på maven og give dem din forklaring som du har givet os her. Selv ville jeg i givet fald inddrage en advokat til at tale min sag.

Og så må du jo se, om de frafalder eller foreslår et forlig, hvilket jeg læser mig til, ofte sker, fordi det også er tung, dyrt og tidskrævende for dem at føre retssager hele tiden.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hvert brand - som ønsker at bibeholde deres brandværdi, vil naturligvis ligge ud med et krav af en eller anden størrelsesorden - nok i omegnen af 100k kunne jeg forestille mig.

Du kan være heldig at de ikke gør noget i sagen men blot beholder dine briller - gør de det skal du være meget glad!

Men du skal nok forholde dig til virkeligheden og se at risikoen for et krav fra LV og evt en bøde er meget stor.

Hvis du kigger i toppen af iOffer kan du se hvad de kalder deres kurv ... Diagram. Siden er oversat af noget ligende google translate og svindel er desværre flyttet sig fra gadehjørnet og ind på nettet.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
Altså det skal siges, at jeg så bare at det hele var på dansk, og tænkte bare det var et røverkøb, uden at tænke videre over det.

Det var så lige der, det gik galt! Alenen ordet røverkøb bør give anledning til en enkelt overvejelse, før man trykker på knappen.

Jeg siger ikke dette her for at skælde dig (mere) ud, men din tråd kan måske i det mindste afholde andre fra at gøre noget lige så dumt. Man bør tænke godt over det og både tjekke hjemmeside, priser osv. når man køber mere end bare en lille ting til sig selv på nettet. 

Jeg er ikke fan af trustpilot eller lignende sider, men man kan jo godt lige tjekke en side med "røverkøb" ud der og se, hvad andre har oplevet.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo det som er min point, at jeg har hverken forretning eller noget som helst. Er ikke typen der sælger ting, det ligger ikke i mig.

Jeg ved godt det lyder tåbeligt, men jeg så bare den her pris, og tænkte fedt, det køber jeg, og så var det, det.

Har et helt normalt 8-16 job, har ikke forretning eller noget som helst.

Jeg føler virkelig jeg har gjort noget kriminelt, selvom det overhoved ikke har vært min intention.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
Jeg føler virkelig jeg har gjort noget kriminelt,

Det har du jo også!! Intentionen har aldrig beskyttet for straf.

Jamen, måske er det en lille fordel for dig, at du ikke er erhvervsdrivende. Og at du heller ikke har diverse annoncer på salgssider, auktioner osv.

Så må vi jo håbe, at de erkender at du ikke har alverden at betale med og er flinke ved dig.

Side 1 ud af 11 (102 indlæg)