Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding og 4 driftselskaber

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder med en god ven og drøfter denne sag:

Min ven vil have splittet sine afdelinger op, fra P-enheder til selvstændige selskaber (ApS) med Holding i top. Ved godt der kommer en del omkostninger, men firmaets branche gør at det er det bedste.

Min ven har fået information om, at de kr. 50.000,00 kan rulles hele vejen fra Holding til det 4. driftselskab?. Der henvises til at xxholding ejer fra 1 - 4 i direkte linie, altså ikke holding med 4 datterselskaber?

Jeg mener at have læst et svar, at kapitalen kun kan "rulles" 1 gang (1 x holding - 1 x drift)?

Vi har kun et lille væddemål, hvem der skal betale fredagens sandwich.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabslovens §17. Du har vindet :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Aminoer

Jeg sidder med en god ven og drøfter denne sag:

Min ven vil have splittet sine afdelinger op, fra P-enheder til selvstændige selskaber (ApS) med Holding i top. Ved godt der kommer en del omkostninger, men firmaets branche gør at det er det bedste.

Min ven har fået information om, at de kr. 50.000,00 kan rulles hele vejen fra Holding til det 4. driftselskab?. Der henvises til at xxholding ejer fra 1 - 4 i direkte linie, altså ikke holding med 4 datterselskaber?

Jeg mener at have læst et svar, at kapitalen kun kan "rulles" 1 gang (1 x holding - 1 x drift)?

Vi har kun et lille væddemål, hvem der skal betale fredagens sandwich.

Stiftelse af selskab med det samme indskud, kan maksimalt bruges til stiftelse af 2 selskaber (holding+datter), som følge af en præcisering af selskabsloven, som trådte i kraft i 2014. http://www.advokatavisen.dk/flx/viden_nu/artikler/lovforslag-om-aendring-af-selskabsloven-m-v-vedtaget-775/

Nu virker det imidlertid til, at din ven allerede har et selskab og det er da ikke utænkeligt, at der kan være værdier heri, som vil kunne bruges og derved kan opdelingen ske til de 4 selskaber ved en spaltning. Dette er jo så ikke med de samme 50.000 som står i selskabskapital / original stiftelse, men snarere de værdier som selskabet har.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Selskabslovens §17. Du har vindet :)

Hej Arguins

Tak for svaret. Så er "kridtlageret" ikke helt fuldt endnu :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cef

Tak for dit svar.

Nuværende selskab IVS er "moder" for 3 P-enheder. Disse skal stiftes således at de alle bliver ApS og selvstændige enheder.

Måske kan nuværende IVS beholdes som Holding?.

Værdier: Der er ikke maskiner osv. der er inventar og PC, printere osv. Mest "arme og ben".

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)