Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig gut starter webshop - Regler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer derude!

Kan lige kort præsentere mig selv, jeg hedder Nikolai og er 15 år, jeg har altid gået og haft projekter inde i hovedet om at "springe ud" og blive en rigtig iværksætter!

Ikke for at tjene kassen, men fordi jeg simpelhen elsker det!

Jeg var simpelhen træt af mine mange projekter som aldrig blev til noget - så nu er jeg igang.

Jeg har i de sidste 2 uger arbejdet på en webshop. Konceptet er helt nyt, jeg har ihvertfald ikke set det - og jeg er en del på nettet ;)

Jeg bruger platformen wix - Jahh det er ikke skide proffesionelt osv. men jeg kan leve med det :)

Heldig som jeg er, har jeg hjælp at hente hos mine onkler og far, som selv kender til en masse regler osv.

Kraften bag en webshop er vel volume - jeg skal have så mange kunder igennem som muligt, nogle fifs? Tænker Facebook - grundet at det er perfekt for min målgruppe :)

Men jeg tænkte om der var noget jeg specielt skulle være opmærksom på, noget som bliver svært pga. min alder?

Jeg lancere på mandag, og har alt parat - levenrandører, varelager, marketing klar til at blive skudt igang.

I skyder bare løs med tips og tricks ;)

Min målgruppe er knivskarp, har virkelig elsket at nusset om enhver detalje :)

Kh Nikolai

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai.

Nu når du kun er 15 år, hvad gør du så med CVR nummer, momsregistrering (hvis omsætning er på mere end 50K på 12 mdr) mm. :-)?

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob :)

Jeg tror det vil tage nogle år inden min omsætning vil overstige mit frikort.

Lige momsregisteringen har jeg ikke haft oppe og vende endnu.
Momsregisteringen kan vel gå igennem min far eller noget?

Kh Nikolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har intet med 50.000 omsætning eller andet at gøre. En under 18 må ALDRIG optræde som virksomhed - som man gør i en webshop.

Årsagerne kan læser her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

Man kan søge dispensation i statsamtet som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

eller få en over 18 til at stifte og sælge selskab til en men være direktør som i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

Man får heller ikke lovlig bankkonto til det eller betalingsløsning og leverandører der ved man er under 18 begår også noget ulovligt ved at medvirke til at du kan skabe gæld

Sorry

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for din besked! :)

Hvis jeg får min far til at stifte, så mister jeg jo frikortet :/

Kh Nikolai

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - Hvad så med et enkeltmands selvskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må læse min links - der er intet du kan stifte selv og stifter din far noget - så kan han jo lønne dig og så har du jo frikort osv - men et IVS vil jo koste ret meget i den sammenhæng hvor jeg mærker selv 5000 kr er meget og bare arbedsskadeforsikring for en ejer og en ansat og bank og regnskab vil meget let koste mere end det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)