Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

uretmæssig brug af én video

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,


Pt. står jeg med en sag, hvor jeg har lånt én video, som ikke var min. Efterfølgende er jeg er selvfølgelig blevet klar over nu at det er strengt ulovligt, da jeg ikke havde spurgt ejeren om lov.


Mit spørgsmål er så, hører det så under drengestreger. Altså jeg har fået en lærestreg og har nu fuldt ud styr på tingene - men skal jeg betale bøden på de 7500 inkl. moms eller kan jeg snak mig ud fra det.

Videoen er blev anvendt på facebook, som markedsføring i 5 dage. Altså ikke på min webshop, hvilket skal understreges.



Håber at hører fra nogle, som kender reglerne for dette.

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

:)

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

:)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ligeblevet18år:

Hej Amino,


Pt. står jeg med en sag, hvor jeg har lånt én video, som ikke var min. Efterfølgende er jeg er selvfølgelig blevet klar over nu at det er strengt ulovligt, da jeg ikke havde spurgt ejeren om lov.


Mit spørgsmål er så, hører det så under drengestreger. Altså jeg har fået en lærestreg og har nu fuldt ud styr på tingene - men skal jeg betale bøden på de 7500 inkl. moms eller kan jeg snak mig ud fra det.

Videoen er blev anvendt på facebook, som markedsføring i 5 dage. Altså ikke på min webshop, hvilket skal understreges.



Håber at hører fra nogle, som kender reglerne for dette.

For det første, så er det dårlig stil at svare på sine egne indlæg for at komme øverst i placeringen. 

 

Dernæst i forhold til problemstillingen, hvis du i erhvervsmæssigt øjemed har krænket ophavsretten så er det aldrig "bare en drengestreg". De specifikke regler finder du i ophavsretloven (alternativt kan du google "brud på ophavsret" eller lign.)

Om videoen er anvendt på facebook eller anden hjemmeside kan jeg ikke rigtig se relevansen i, du må uanset ikke krænke ophavsretten for at markedsføre "et eller andet" erhvervsmæssigt.

 

Det typiske problem som alle der har krænket et værk står overfor, er om prisen/kompensationen er den rigtige! Og i sidste ende vil det være op til en domstol at bedømme prisen/kompensationen.

Om du kan snakke dig ud af prisen/kompensationen er svaret måske! Det afhænger jo af modparten! Men du kan jo prøve, det koster i hvert fald ikke noget.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ligeblevet18år:

Ja, og har du så læst hele tråden?

 

Som jeg skriver ovenfor; om du kan snakke dig fra at skulle betale kompensation afhænger af ham du har "krænket"

Hvis vedkomne er træt af at få stjålet sine ting og holder på sin ret, så kan du tage chancen ved en domstol. Det er det eneste sted du kan få både skyldsspørgsmål og størrelseN på kompensationen afgjort, hvis ikke i kan snakke om det!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

ligeblevet18år:

Hvis det ikke var fordi jeg satte spørgsmålstegn til alderen og tidspunktet i den tråd du har linket, så ville jeg næsten tro, at det var dig, og at du intet har lært. Du har jo nærmest ord for ord kopieret den tekst, altså er du teknisk set i gang med at "låne" en andens materiale.. igen..

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er ikke en bøde, du har fået, men et krav om vederlag, godtgørelse og muligvis erstatning...

Du kan sikkert godt snakke prisen på videoen ned, men forvent at ophavsmanden nok næppe accepterer et forlig under de 3.500-4.000 kr...

Jeg har haft en del sager i Not Allowed regi, og 7.500 kr for en video er meget realistisk, endda relativt lavt sat...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist - men har set sager som denne før - og hvis jeg var dig ville jeg nok spørge pænt om et forlig, og hvis der insisteres på at føre sag på det, betale regningen og kommer videre, og lære af mine fejl. Hvis han har beviserne i orden, og du har gjort det i erhvervsmæssig regi, slipper du på ingen måde med 7500 kr. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)