Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har Dinero Pro, og har ligeledes fået hjælp fra supporten 2 gange hvor der er blevet oprettet sag på dette spørgsmål. De har været super flinke, og jeg afventer svar derfra. Thumbs up for god service Yes

Jeg stiller dog det samme spørgsmål herinde imens, da jeg gerne vil have en dybere forståelse af det, så jeg kan blive klogere. 

Situationen:

- Jeg har et I/S

- Jeg har en privatbil

- Jeg fylder benzin osv. på bilen med min egen privat økonomi IKKE med virksomhedskontoen.

Jeg bruger bilen til at køre ud til salg og kunder osv. Dertil skal jeg have kørselsgodtgørelse (Jeg er indforstået med alle reglerne omkring hvornår det berettiget til kørselsgodtgørelse)

Jeg bruger kørerbogen 'mileage', hvor jeg har indtastet satserne 1,99 kr/km for +20.000 km og 3,63 kr/km for under 20.000. Min seneste eksport fra kørebogen til Dinero lød på samlet 871,20 kr. 

Dette er ført over i kassekladden i Dinero, og det er her jeg er i tvivl om det næste skridt. 

Umiddelbart siger den at kontoen er 3160 - Kørsel i egen bil og modkontoen er mellemregning. 

Lyder dette rigtigt? Hvis ja, kan jeg efterfølgende bare bogføre et mellemregnings finansbilag med udbetaling af dette beløb fra virksomhedskontoen til min egen privat? Big Smile

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan altid hæve fra mellemregning - lige det du vil, Det foregør i status og påvirker ikke resultatet og har ingen som helst betydning for andet end likviditet. Skatten påvirkes slet ikke

Du får pengene ved at du har det i fradrag når du opgiver din andel af overskuddet i det I/S - så får du skatteværdien. Du kan sagtens helt undlade at bogføre det hvis du vil, men jeg tror Dinero har det sådan, at du dermed får hjælp til selvangivelsen

I princippet kan du bare trække beløbet fra  når du opgiver din del af overskuddet i udvidet selvangivelse og helt droppe bogføring af det - Du kan også forskudsregistrere det så du får beløbet gennem mindre skat helt løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 84
Fra  Meptek I/S Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du kan altid hæve fra mellemregning - lige det du vil, Det foregør i status og påvirker ikke resultatet og har ingen som helst betydning for andet end likviditet. Skatten påvirkes slet ikke

Du får pengene ved at du har det i fradrag når du opgiver din andel af overskuddet i det I/S - så får du skatteværdien. Du kan sagtens helt undlade at bogføre det hvis du vil, men jeg tror Dinero har det sådan, at du dermed får hjælp til selvangivelsen

I princippet kan du bare trække beløbet fra  når du opgiver din del af overskuddet i udvidet selvangivelse og helt droppe bogføring af det - Du kan også forskudsregistrere det så du får beløbet gennem mindre skat helt løbende

vh John Hannover

Hej John, 

Tak for hurtig svar på sådan en lørdag aften!  Yes Yes

Jeg forstod ikke helt det du siger med at 'Dinero har det sådan, at du dermed får hjælp til selvangivelsen'.?

Hvis jeg nu bogførte kassekladden som beskrevet ovenfor og som mileage automatisk har sat det til. Hvad ville der så ske?

Umiddelbart lyder det nemmeste til at jeg bare helt skal undlade det, og så vente til den udvidede selvangivelse

Vil du blive bedre til at præsentere? Læs mere her  http://meptek.dk Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Sand Rasmussen:

Cookie - John Hannover:

Du kan altid hæve fra mellemregning - lige det du vil, Det foregør i status og påvirker ikke resultatet og har ingen som helst betydning for andet end likviditet. Skatten påvirkes slet ikke

Du får pengene ved at du har det i fradrag når du opgiver din andel af overskuddet i det I/S - så får du skatteværdien. Du kan sagtens helt undlade at bogføre det hvis du vil, men jeg tror Dinero har det sådan, at du dermed får hjælp til selvangivelsen

I princippet kan du bare trække beløbet fra  når du opgiver din del af overskuddet i udvidet selvangivelse og helt droppe bogføring af det - Du kan også forskudsregistrere det så du får beløbet gennem mindre skat helt løbende

vh John Hannover

mig bekendt- men hør Dinero - sker der ikke andet end at du får bogført udgiften men ikke en udbetaling da du ikke direkte må få det - Det som vel sker er at resultatet går ned - og så har du ikke det at tænke på at trække fra når du selvangiver. Ja du kan sagtens lade være med at bogføre det og bare trække dine kørepenge fra i resultat til skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

vh John Hannover

Hej John, 

Tak for hurtig svar på sådan en lørdag aften!  Yes Yes

Jeg forstod ikke helt det du siger med at 'Dinero har det sådan, at du dermed får hjælp til selvangivelsen'.?

Hvis jeg nu bogførte kassekladden som beskrevet ovenfor og som mileage automatisk har sat det til. Hvad ville der så ske?

Umiddelbart lyder det nemmeste til at jeg bare helt skal undlade det, og så vente til den udvidede selvangivelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... er det så korrekt opfattet, at jeg har "snydt" mig selv for fradrag til dato? Sad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes I kører rundt i samme i flere tråde.

I fakturerer jeres kunde det I har aftalt - med moms hvis momspligt

Fradrag for I helt uafhængig af kundens faktura, ved at I fører korrekt kørebog, tager hensyn til 60 dg regel og takster og så har I som personlig virksomhed 2 muligheder

1
I skal lave skatteregulering og undlader at tage kørselsfradrag ind i regnskabet. I lægger så penge til jeres resultat hvis I har udgifter til noget der ikke giver fuldt fradrag, f.eks gaver, repræsentation mm og trækker penge fra jeres resultat når i opgiver til forskud og selvangivelse, hvis I skal have et fradrag for kørsen iht kørebogen

I bogfører kørsels udgift i drift efter jeres kørebog - og modpost som DInero Primo egenkapital - som nulstilles automatisk eller egen konto i status, kørepenge

I vælger selv, det eneste I ikke må for skat er at udbetale udgiften til jer selv - men I må hæve alt det I vil i mellemregning - skat vil bare ikke have køre penge ud direkte da man ikke må hæve noget udgiftsmæssigt via mellemregning, med mindre det er et udlæg. Ellers kunne man tænke sig at lønne sig selv som medarbejder - via mellemregning osv - så mellemregninger kun til private indskud og hævninger

Bare brug 1 eller 2

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)